Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1572 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31706
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18524)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13182)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 3406 až 3420 z cekového počtu: 5361.

03.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3936 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

MV Agusta F3 675 oficiálne predstavená

Aj keď už dávno vieme ako bude MV Agusta F3 675 vyzerať, na technické informácie bol taliansky výrobca doteraz skúpy. Dnešok ale všetko mení a iba niekoľko dní pred výstavou EICMA v Miláne, sa na stránkach MV Agusty objavili zaujímavé informácie o tejto novinke.

 

02.11.2011 - diedo Čitatelia: 3424 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ostrovné potulky

Tak som sa rozhodol, že po pár rokoch strávených na motoride by som sa mohol aj trochen predstaviť a keďže tu nieje moc napísané o ostrovných cestičkách, tak som si dovolil to spojiť.

 

01.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6384 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Vojvoda KTM Duke 690 2012

Doslova niekoľko dní pred výstavou EICMA v Miláne, rakúsky výrobca motocyklov KTM, dáva svetu vedieť o novom motocykli KTM 690 Duke 2012.

 

01.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 25381 [Testy a predstavenia - Test]

-

Japonský mix chutí - Suzuki GSR 750

Poslednú do štvortestu sme zobrali GSRu od Suzuki. Na obrázkoch mi pripadá všelijako. Je taká divná, taká ani pekná, ale ani škaredá. Naživo vyzerá o dosť lepšie, ale zase o to viac rozpačitosti vo mne vzbudzuje.

 

31.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4897 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Prvá ochutnávka MV AGUSTA Brutale 675

Tak a máme tu prvú ochutnávku očakávanej novinky, trojvalcovej Brutale 675 vo forme videa.

 

31.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6365 [Šport - MotoGP]

-

Ciao Super Sic #58 - fotoreport z Coriana

Tragická nehoda Marca Simoncelliho otriasla celým svetom, ale nikde to nebolo vidieť viac ako v Taliansku, kde som sa koncom minulého týždňa ocitol aj ja.

 

31.10.2011 - tigrik77 Čitatelia: 5706 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Jesenná jednodňovka 2

Tohto ročná sezóna nám krásne počasie uštedruje aj začiatkom októbra. No padajúce lístie a predpovede počasiarov naznačujú blížiacu sa zimu. Tak túto jazdu som si dal ako svoju bodku za sezónou 2011.

 

28.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4817 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 11/2011

Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

26.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10184 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Prvé dojmy - Husqvarna Nuda 900 na Sardínii

DOPLNENÉ: Foto z večernej prezentácie Nudy 900 a R a doplnkov.
Len týždeň pred výstavou EICMA v Miláne, kde sa sa predstaví väčšina noviniek sezóny 2012, sme dostali jedinečnú možnosť vyskúšať zbrusu nové supermoto naháče z dielne talianskej Husqvarny na cestách Sardínie, ale aj na okruhu.

 

26.10.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7373 [Bleskovky - Novinky]

-

Triumph Bonneville T100 Steve McQueen Limited Edition

Triumph predstavil ďalšiu novinku pre rok 2012. Tento krát ide o limitovanú sériu Triumph Bonneville T100 Steve McQueen Limited Edition.

 

26.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15333 [Testy a predstavenia - Test]

-

Enduro nielen na cestu - Husqvarna TE 630 IE

Veru tak, takýchto mašín začína byť ako šafránu. TE-čko nie je už žiadna novinka, ale aj tak som si nenechal ujsť príležitosť ju vyskúšať...

 

25.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17886 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

BULDOG sa zbláznil? Nemecká kvalita za lídlovské ceny?

1. 11. 11 bude 12, alebo 11 + 11 + 11 = 33 ... :O)
1.novembra 2011 to bude už rok, odkedy sa predajňa BULDOG presťahovala do úplne nových priestorov na Bajkalskej ulici v Bratislave.

 

24.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13210 [Bleskovky - Novinky]

-

Triumph Tiger Explorer 1200 2012

Triumph vypustil prvé oficiálne fotografie dlho očakávaného modelu - veľkého cestovného endura, ktoré by malo konkurovať najväčšiemu rivalovi BMW GS.

 

24.10.2011 - Romoto Čitatelia: 7371 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Dolomi(gh)ty 2011 vo dvojici na dvojici SV650S

S Cacavkom sme už od jari plánovali nejakú jazdu plnú zákrut a dobrého asfaltu, teda žiaľ nie na Slovensku. Chceli sme troška prevetrať naše esvéčka.

 

23.10.2011 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10878 [Šport - MotoGP]

-

Marco Simoncelli podľahol zraneniam

Na dnešných pretekoch MotoGP na okruhu v Sepang, došlo v druhom kole k vážnej nehode troch jazdcov. Pre jedného z nich, sa stala nehoda osudnou.

 

| 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »