Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3931 až 3945 z cekového počtu: 5363.
02.08.2010 - striedmy Čitatelia: 13601 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki ZX7R 1999
Tento článok je vlastne priamym pokračovaním čítania o mojej bývalej Kawasaki ZXR 750 J , kde sa pokúsim svojským spôsobom porovnať modely ZXR750J 91“a ZX7R 99“ dojmami užívateľa.
02.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 19632 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mini výlet do Čiech
Tento výlet bola moja prvá moto-turistika. Ako nadpis napovedá výlet bol do Čiech. Presnejšie južné Česko. Všetko to trvalo spolu štyri dni. Pokúsim sa to zhrnúť do tohoto článku.
30.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3362 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Trať pro Strike Sport Motoráj Maraton 2010 připravena!
Ukrajina. Země divokých hor, dravých bystřin, hlubokých lesů a travnatých plání. Země, kde zjistíte, co ve vás skutečně je.
30.07.2010 - Paulie Čitatelia: 10160 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď AccuWeather určil trasu – Júlske Alpy a Istria
Rok 2010 sa začal pre motorkárov otrasne. Jar žiadna, zima, dážď, vietor v podstate až do konca júna. Kvôli počasiu ruším už asi štvrtý plánovaný výlet k moru a taktiež ruším výjazd s Derbim na Balkán.
29.07.2010 - tigrik77 Čitatelia: 13775 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR800S menom mr. Big
Kde začať a ako? Ale je to vlastne jednoduché. Veď viete sú motorky, ktoré sa vám zaryjú pod kožu navždy. Taký bol aj môj Big. Spomínam na neho v dobrom.
28.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7498 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár získal titul šampióna UEM Alpe Adria
Počas uplynulého víkendu si slovenský motocyklový reprezentant Michal Puškár (SG FIX racing) na Autodróme v českom Moste šiestym víťazstvom v sezóne zabezpečil titul tohtoročného šampióna seriálu UEM Alpe Adria v triede 125SP.
28.07.2010 - danfoss Čitatelia: 8357 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Ako sa zo sna stala realita!
Možno ma niektorí, ktorí budete čítať tento krátky článoček spoznáte, pretože pred niekoľkými mesiacmi som na túto super stránku pre motorkárov hodil do rubriky Diskusné fórum prosbu, kto by mi požičal motorku na týždeň?
27.07.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15706 [Testy a predstavenia - Test]

Honda VT750S - sivá myška či Sportster?
Sivá myška alebo japonský sportster? To sú dve slovné spojenia, ktoré mi napadli po zhliadnutí prvých fotiek tejto honďáckej variácie na tému VT. Avšak ani po týždňovom spolužití s eS-kom v tom nemám celkom jasno.
27.07.2010 - 1a1a1 Čitatelia: 10952 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - Bulharsko - Grécko - 2010
Cez zimu som plánoval pár cieľov, ktoré by som cez leto na mojom varadere rád navštívil. Boli to Sicília, Rumunsko, Estónsko a Alpy. Prvé dva plány mám za sebou. Tak som sa po dlhšej úvahe rozhodol, že sa s vami podelím s pocitmi a zážitkami, aj keď nemám spisovateľské črevo. Hádam to nejako prelusknete.
26.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4786 [Šport - Enduro]

2x zlato a 1x striebro pre Slovensko z Európskeho poháru v country crosse 2010
Počas uplynulých dní vyvrcholil nový nový seriál Európskej motocyklovej únie (UEM) - Európsky pohár v country crosse záverečným tretím podujatím vo Švédsku (Prästtomta).
26.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4825 [Šport - Plochá dráha]

MS speedway juniorov Gdansk - Martin Vaculík na 7.mieste
V sobotu 17.7.2010 sa v poľskom Gdansku uskutočnilo prvé finále tohtoročného svetového šampionátu speedway juniorov do 21 rokov.
26.07.2010 - shella Čitatelia: 21676 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Tučný Intruder
Keď si človek ako ja čo rád robí všetko po svojom obstará Intruder, bola by blbosť očakávať že debata bude o fabrickej motorke.
26.07.2010 - Mitja Čitatelia: 6159 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Marcová snežná eufória
Aj ty si kochajúci sa pútnik, ktorého domovom je CESTA? …
23.07.2010 - MilanJa Čitatelia: 7523 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpská serenáda 2010
Keď o niečom snívam príliš dlho, nezostane mi nič iné, ako premeniť sen na skutočnosť.
Presne toto sa stalo v súvislosti s Alpami.
23.07.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17401 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Bunda 4SR - REBEL OLD STYLE
Ako som už písal, túto sezónu som začal voňavo, komplet v novom ošatení. O papučkách ste si už mohli prečítať pár úvodných riadkov, tak poďme tieto riadky venovať bunde.
Predchádzajúce | 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!