Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2114 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31751
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18541)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13210)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 4186 až 4200 z cekového počtu: 5363.

01.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10018 [Šport - Rally]

-

Štefan Svitko sa na Dakar 2010 pripravoval na "Slovenskej Sahare"

Mnohých z nás fanúšikov Dakaru potešila informácia, že na štarte nastávajúceho ročníka uvidíme aj Štefana Svitka. Prinášame vám fotografie z jeho prípravy na pieskoch na Záhorí.

 

01.12.2009 - MareceqMTX Čitatelia: 10146 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Možno posledný výlet v sezóne 2009

Nedeľa ráno, vstávam z postele ľavou nohou aj napriek tomu, že po prechode na zimný čas som mohol o hodinu dlhšie spať. Pohľad z okna ma hneď preberá, lebo veľmi dobre viem že táto nedeľa je možno posledná zjazdná v tomto roku.

 

30.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13475 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dva krát netvor na taliansky spôsob - Ducati Monster 1100 a S2R1000

Ducati Monster 1100. Ďalší evolučný krok vpred a nový prírastok do rodiny Ducati zrovnávaný so staršou sestrou S2R1000.

 

29.11.2009 - sibko Čitatelia: 11885 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Korzika : Chorvátsko 0:1

O tom, ako sa dajú meniť svetové strany a ciele cesty.

 

28.11.2009 - Beal Čitatelia: 5480 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 12/2009

Motocyklový svet má novú hviezdu, prišla z Ameriky, volá sa Ben Spies a v tomto čísle Motohousu sa s ním stretneme hneď niekoľkokrát. Ďalej je tu samozrejme riadna nálož testov motoriek, rozhovorov a cestopisy.

 

27.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3764 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Výberové konanie pre jazdcov KTM OKR Teamu

Chceli by sme podporiť 3. Slovenských a 3. Maďarských jazdcov v kubatúrach 50SX, 65SX, 85SX, MX2 a MX1.

 

26.11.2009 - psycho Čitatelia: 5484 [Šport - SuperMoto]

-

Lacné Supermoto závody pre všetkých, ktorých okúzlilo driftovanie.

Radi by sme posunuli tento prekrásny šport o kúsok ďalej a priblížili ho hlavne tým najmladším.

 

26.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3947 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 s dvojicou Slovákov

Niečo vyše mesiaca nás delí od štartu 32 ročníka najpopulárnejšej rally na svete - Rally Dakar 2010. Presne 1. januára sa v uliciach Buenos Aires začne púštne šialenstvo a jeho účastníci budú mať pred sebou 15 etáp v náročných podmienkach.

 

25.11.2009 - baso Čitatelia: 9232 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

-

Kawasaki KLX 250 - výlet po Južnom Thajsku

Týždňový výlet v prekrásnom prostredí Južného Thajska. Na Kawasaki KLX 250 sme vo dvojici spravili takmer 1500 km. Je pravda, že to bol záber na zadnú časť tela, ale stálo to za to!

 

25.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6326 [Novinky - Súťaž]

-

Yamaha súťaž „Troch šampiónov“

Vyhrajte unikátne repliky SVETOVÝCH ŠAMPIÓNOV!

 

25.11.2009 - Beal Čitatelia: 8660 [Novinky - Pozvánka]

-

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok

Časopis Motohouse, motocyklové portály motoride.sk, countrycross.sk a KDAH v Ružomberku pre vás pripravili na 26. a 27. februára 2010 dni, počas ktorých si budete môcť napriek zime pozrieť zo sediel motoriek celý svet.

 

25.11.2009 - spidooo Čitatelia: 37720 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Čínsky Bashan Bemi 250, rv. 2009

Vzhľadom k tomu, že som nikdy nemal vodičák na veľkú motorku a už som mal dosť stresov a obmedzení pri jazde na nich, rozhodol som sa vyskúšať štvorkolku. Zvláštny dôvod, ale je to tak.

 

24.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4786 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Motorkárska jeseň

Už to pomaly začína. Teplota klesá pod 10 stupňov a slnko iba občas vykukne spoza mrakov. Okno skrápa dážď a aby toho nebolo dosť, pripája sa k tomu všetkému aj vietor.

 

24.11.2009 - bedna Čitatelia: 14853 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki RMZ 250 2009

Žltá raketka, alias Princezna.

 

23.11.2009 - derbi Čitatelia: 23814 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda 125 CBF

Honda 125 CBF - moje prvé skúsenosti s naozaj praktickým presúvadlom. Je to ideálna motorka pre začiatočníka (ako som ja), ale aj pre každodenné dochádzanie do práce a na krátke výlety.

 

| 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 |

Motozem

Triumph-side-07-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »