Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4711 až 4725 z cekového počtu: 5364.
03.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42536 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme športovca na štyroch - Suzuki LTZ 400 QuadSport
Naše stretnutie neprebehlo celkom podľa plánu. Krásavec totiž nemá značky, a tak bolo nutné najprv zladiť môj časový harmonogram s možnosťami dopravy dodávkou. Športovec sa však medzitým presunul do trnavského Bikerscentra. Tam nám vyšli v ústrety a LTZ 400 si beriem priamo z predajne.
30.07.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 2972 [Šport - Cestné Motocykle]

Návrat Tomáša Svitka po švédsky
Po zranení v Brne Tomáš Svitok cestoval na ďalšie podujatie Európskeho pohára vo švédskej Karlskoge.
30.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24082 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Lead 110 - ten, ktorý má na to, byť lídrom
Štvrté prekvapenie v Miláne, v stánku Hondy bol malý nenápadný skútrik. Lead povyrástol a dospel. Ako sa mu však darilo v našom teste?
30.07.2008 - guyke Čitatelia: 6629 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Moje prvé Alpy
Alpy alebo môj, niečo vyše 4tis km, výlet cez CZ, Nemecko do Rakúskych, Talianskych a Slovinských Álp.
29.07.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6162 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Yamaha Day Brno 2008
6. augusta to na Masarykovom okruhu v Brne roztočí Yamaha. Trať je pripravená pre Vašu možnosť zviesť sa na vašom motocykli YAMAHA ZDARMA!!!
28.07.2008 - riaditelkaMilka Čitatelia: 3308 [Novinky - Oznam]

Poďakovanie holopupkárom...
Tak ako vlani aj tento rok patril záver slávnostného zhromaždenia, konajúceho sa pri príležitosti ukončenia školského roka 2007 – 2008 opäť motorkárom.
28.07.2008 - agressor Čitatelia: 32469 [Testy a predstavenia - Test]

Honda VT750 Shadow - legendárny tieň
Honda VT750 Shadow je jeden z japonských cruiserov, ktorý sa drží na výslní už nejaký ten piatok. Je známy svojou dobrou kvalitou a hodnotou aj po rokoch, ale tiež zlou ergonómiou, ktorú si v Honde tvrdohlavo držia. Pred nejakým časom som si celkom obľúbil jeden kúsok, na ktorom som jazdil, tak som bol celkom vďačný za ponuku zviezť sa aj na novšom modeli.
28.07.2008 - Heno Čitatelia: 7645 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008
Keď ma Diger1 požiadal, aby som napísal tento článok o našom motovýlete okolo Slovenska, nakoľko jemu to vraj teraz nepáli (asi tou kapustnicou na Škarbáku) a že ho vraj ani múza nekope, tak som ani nezostal zaskočený, nakoľko som mal taký nejaký vnútorný pocit, že to jednoducho padne na mňa.
26.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25603 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati!
2,5 hodiny, 6 jázd, 5 strojov, 2x motokros, 2x enduro, 1x ATV, 2x dvojtakt, 2x štvortakt. Všetky oranžové a "Ready to Race" tak to je iná pecka na pondelkové popoludnie.
26.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3408 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 19-20.7.2008
Počas uplynulého víkendu sa konal štvrtý závod UEM Alpe Adria Road Racing Championship 2008 na okruhu Grobnik v Rijeke. Tieto preteky sa zaratávali aj do Majstrovstiev Slovenska.
26.07.2008 - Sektor Čitatelia: 11208 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja prvá SUZUKI SV650S 1999
Ahojte.
Minulý rok som si kúpil prvú veľkú motorku..
25.07.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7603 [Šport - Motocross]

Motokrosové divadlo vo Sverepci MX3 a EMX2 2008 za nami
Veľká cena časopisu Svet motocyklov – majstrovstvá sveta v triede MX3 a majstrovstvá Európy MX2 v motokrose 2008 vo Sverepci sú už minulosťou.
24.07.2008 - Beal Čitatelia: 33119 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha T-max 500 - maximálna pohodička
Yamaha-ha-ha-ha. Všimol som si na jednej reklame. Pousmial som sa. Dobrá slovná hračka. Yamaha mala vždy najlepšie reklamy. Otrepané pekelné plamene ma už nebavia. To som ešte netušil, že to „ha – ha – ha“ je vlastne zhrnutie testu T-maxa.
23.07.2008 - kusajisko Čitatelia: 7556 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dratie gúm na juho europskych cestách
Naše putovanie sktratkou z Británie cez Franzúcsko, Španielsko, Portugalsko, Taliansko a Rakúsko domov, alebo 7200 kilometrov cez horúčavy juhozápadnej Európy.
21.07.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 28240 [Testy a predstavenia - Test]

Test Supermoto juniora Yamaha WR 250 X
Motárdy sú dnes v kurze. Ponúkajú tony zábavy pri jazde mestom, zakrútených okreskách a ak ich zoberiete na motokárový okruh, budete tam lietať ako úplny pako stále dokola a pýtať sa sami seba prečo ste to neobjavili preboha skôr. Nová WR 250 X je presne taká.
Predchádzajúce | 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!