Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5071 až 5085 z cekového počtu: 5364.
21.08.2007 - Brambo Čitatelia: 3913 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2007 – 12 – Česká republika – Brno, 19. 8. 2007 Brno pod vedením Stonera
Po letnej prestávke sa elita planéty zišla neďaleko od nás na veľkej cene Brna, tentoraz pod názvom „Cardion AB Grand Prix Českej republiky“. Rekordných 141-tisíc fanúšikov asi najviac potešil Lukáš Pešek svojím tretím miestom.
17.08.2007 - branyo Čitatelia: 9090 Strany: 2 [Šport - Cestné Motocykle]

Podjavorinský okruh 2007 - Nové Mesto nad Váhom
Víkend 11. a 12. augusta sa v Novom Meste nad Váhom konal 6. ročník Majstrovstiev Európy historických motocyklov. Tréning prebehol v sobotu, samotné preteky v nedeľu.
08.08.2007 - Brambo Čitatelia: 3785 [Šport - SuperBike]

WSBK 2007 – 10 – Anglicko, Brands Hatch, 5. 8. 2007 Sofuoglu majster sveta! Toseland prvé double
Britské Brands Hatch nám odhalilo zopár prvenstiev, Kenan Sofuoglu sa stal majstrom sveta v superšportoch a James Toseland získal na domácej pôde prvé double vo svojej kariére.
06.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 51821 [Testy a predstavenia - Test]

Test vrcholového športovca Honda CBR 600 RR
"Ahoj krásavica, dlho sme sa nevideli", povedal som jej pri preberaní. Naposledy som ťa videl takú krásnu, voňavučkú a nažhavenú, teraz si uzimená a špinavá dažďom. Tak poď, zohrejem ťa...
06.08.2007 - BAKE Čitatelia: 5358 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta na koniec Slovenska
Inšpirovaný reláciou o pohraničných oblastiach som sa rozhodol uskutočniť cestu z BA do poslednej východnej osady s názvom Nová Sedlica, ktorá leží neďaleko trojného bodu PL, SK ,UK hranice.
02.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8944 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki paľba na Pannoniaringu
Ešte som sa nezbavil svalovice z minulotýždňovej akcie a už sme ťahali do Maďarska zase...
31.07.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9341 [Šport - SuperMoto]

Supermoto sobota v Prešove - MM SR 2007
Minulú sobotu sa pri Mestskej športovej hale v Prešove uskutočnili MMSR v triede supermoto. Po rannom tréningu nasledovali merané tréningy a po nich už samotný pretek.
29.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 26972 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda GL 1800 Gold Wing - turisticus maximalis
Prvýkrát som ju videl krátko po revolúcii v Rakúsku. Keď mi jej majiteľ pri odchode zakýval, zmenilo to môj život. Na taký moment sa nezabúda asi ako na stratu panictva. A po sedemnástich rokoch ju mám doma v garáži...
28.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6892 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati deň na Pannoniaringu alebo duc duc do kačírku
Piatok 27. 7. bol dňom, kedy sa nad maďarským okruhom ozývali dva valce oveľa viac než štyri. Desmo rozvody prevažovali nad klasickými, suché spojky pískali na každom rohu. Bol tam totiž Ducati deň.
26.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7043 [Novinky - Pozvánka]

3. motoSHOW - Supermoto v Prešove aj s hosťom Petrom Kuchařom
Po prestávke sa pred Mestskou športovou halou v Prešove znovu rozozvučia motory supermotardov. Okrem nich čaká na návštevníkov bohatý program vrátane hviezdy FMX Petra Kuchařa.
26.07.2007 - gilbert Čitatelia: 17592 [História]

Talianske vidlicové motory
Moto Morini je značka klasickej talianskej konštrukčnej školy. Spoločnosť v roku 1937 založil Alfonso Morini a bola rodinným podnikom Moriniových do roku 1987, no dnes patrí patrí „deštruktorom talianskej klasiky“ a to bratom Castigliovým spolu s ostatnými slávnymi značkami.
24.07.2007 - PalinoTDM Čitatelia: 14283 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

A zas Balkán, alebo motoBalkán po druhé
Keďže mam tento "kút" sveta rád, tak sa sem s pravidelnosťou pokazených hodín vraciam. Tentokrát je to Bosna Hercegovina, Čierna hora, Chorvátsko...
23.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42690 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal
Mnohí z vás sa ma už na výstave Motocykel 2007 v našom stánku pýtali, ako si počínal UltraSeal na ceste do Egypta. V tom čase som mohol len konštatovať, že 3 motorky prešli spolu viac ako 30 000 km bez defektu.
20.07.2007 - Zeno Čitatelia: 5128 [Šport - Cestné Motocykle]

Motoride Team na CEC alebo šesťhodinové brnenské peklo
Tak a je to za nami. Na začiatku sme však vôbec netušili, čo nás bude v pondelok v Brne čakať.
20.07.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 3380 [Šport - Cestné Motocykle]

ERES Racing na Alpe Adrii v Rijeke 15. 7. 2007
Počas uplynulého víkendu absolvoval motocyklový tím ERES-Racing piate podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship, ktoré sa konalo v chorvátskej Rijeke.
Predchádzajúce | 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!