Anketa:
MotoGP 2007 – 12 – Česká republika – Brno, 19. 8. 2007 Brno pod vedením Stonera
ZdieľaťPridané: 21.08.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3850 [Šport - MotoGP]
Po letnej prestávke sa elita planéty zišla neďaleko od nás na veľkej cene Brna, tentoraz pod názvom „Cardion AB Grand Prix Českej republiky“. Rekordných 141-tisíc fanúšikov asi najviac potešil Lukáš Pešek svojím tretím miestom.
![]() |
Brnenský automotodrom |
MotoGP
Poleposition si na brnenskom okruhu zaistil časom 1.56.884 Austrálčan Casey Stoner na Ducati, z druhého a tretieho miesta odštartovali Hondy, čo nie je tento rok zjav obvyklý. Rýchlejší z Repsol dvojice bol dokonca Nicky Hayden pred kolegom Danim Pedrosom. Valentino Rossi štartoval zo šiestej pozície.
Zo štartu najrýchlejšie vyrazil Stoner, ktorý tak ako aj začal, tak aj skončil. Počas všetkých 22 kôl pred seba nikoho nepustil, vytvoril si náskok a s prehľadom zvíťazil. Dobrý štart predviedol aj John Hopkins, vyrazil ako druhý a taktiež svoju pozíciu až do cieľa nezmenil. Na treťom a štvrtom mieste sa striedali jazdci Repsol Hondy, v cieli to vyšlo lepšie v prospech Nickyho Haydena. Pozornosť sa sústreďovala na boj o piate miesto, v ktorom zápasili Capirossi, Rossi, Vermeulen a DePuniet. Niekoľko kôl po odštartovaní nasadil Valentino stíhací režim, predbehol Capirexa a vyzeralo to tak, že bude postupovať ďalej smerom nahor, tak ako poznáme starého Valeho z minulosti. Avšak pred Capirossiho sa dostal Chris Vermeulen a ten neušetril ani Rossiho. Valentinovi nepomohol ani nový tvar kapotáže pre zlepšenie aerodynamiky, zo stíhacej jazdy nič nebolo, Capirossi sa dostal späť pred neho, a zozadu sa začal nebezpečne približovať Randy DePuniet na Kawasaki. Do cieľa však Rossi svoju pozíciu už z rúk nepustil. Na piatom mieste teda dokončil Chris Vermeulen, za ním Loris Capirossi, Valentino Rossi siedmy pred Randym DePunietom.
![]() |
John Hopkins teraz ešte na Suzuki |
Prvá päťka po dvanástych pretekoch bodovo:
- 1. Stoner 246 b
- 2. Rossi 186 b
- 3. Pedrosa 168 b
- 4. Vermeulen 124 b
- 5. Hopkins 124 b
250 ccm
Najrýchlejší v meranom tréningu bol Jorge Lorenzo s časom 2.01.368. V prvej rade sme ešte mohli vidieť Alexa Debona, Andreu Doviziosa a Alexa DeAngelisa. Karel Abrahám veľmi so svojou 20. štartovou pozíciou spokojný nebol, Jiří Mayer s divokou kartou sa do preteku nekvalifikoval.
Priebeh preteku kubatúry 250 ccm mal podobný spád, ako pretek osemstoviek. Systémom štart – cieľ zvíťazil suverén Jorge Lorenzo. Striebornú trofej ukoristil Andrea Dovizioso, ktorý taktiež počas celej doby jazdil bez zmeny pozície. O bronz sa naťahovali celý pretek DeAngelis s Kalliom, a to až tak tvrdo, že tri kolá pred koncom sa po spoločnom kontakte ocitol na zemi DeAngelis. Kallio to len tak-tak ustál, pokračoval v jazde a tretia priečka sa ušla nakoniec jemu. Alex sa vrátil späť na trať a dokončil jedenásty. Karel Abrahám vďaka dobrému štartu prechádzal prvým kolom ako pätnásty, počas preteku sa pohyboval v skupine bojujúcej o 12. miesto. Objavil sa aj v jej vedení, no nakoniec preťal cieľ štrnásty.
Prvá päťka po dvanástych pretekoch bodovo:
- 1. Lorenzo 216 b
- 2. Dovizioso 186 b
- 3. DeAngelis 176 b
- 4. Bautista 127 b
- 5. Barbera 103 b
125 ccm
Radosť urobil v sobotu maďarským fandom Gábor Talmácsi, keď stiahol minuloročný kvalifikačný čas o sekundu na hodnotu 2.06.861. Hector Faubel sa kvalifikoval na druhej pozícii, tretí Mattia Pasini a štvrtý Hiroshi Koyama. „Lokalmatador“ Lukáš Pešek absolvoval v kvalifikačnej polhodinke pád a tak aj vďaka tomu štartoval z piatej pozície. Na divoké karty sa predstavili traja jazdci, ich mená sú Prášek, Májek a Lukášov brat Karel, štartovali síce z posledných troch miest, no za úspech týchto mladých jazdcov sa dá považovať už aj samotná kvalifikácia.
Najslabšia kubatúra predviedla najzaujímavejšie okamihy, jazdci nás, tak ako aj seba držali v napätí až do úplného konca pretekov. Po štarte sa na čele vyformovala pätica jazdcov v zložení Pasini, Talmácsi, Gadea, Pešek a Faubel. Najčastejšie sa vo vedení striedali Talmácsi s Pasinim. Lukáš sa pohyboval v druhej polovičke skupiny, najlepšie jazdil na tretej pozícii. V 16. kole uvoľnil vďaka pádu svoje miesto Gadea. S príchodom cieľa sa aj súboje začínali zahusťovať, na Lukášovi bolo vidno, že chce potešiť tak početné publikum a vystúpiť na pódium. V strmej pasáži výjazdu k cieľovej rovinke posledného kola sa dostal tesným manévrom pred Talmácsiho na tretiu pozíciu a do cieľa už svoje umiestnenie nedovolil zmeniť. Na druhej priečke sa umiestnil Mattia Pasini a víťazom najmenšej kubatúry sa stal Hector Faubel. Z českých jazdcov idúcich na divokú kartu dokončil pretek iba Karel Pešek, ktorý sa umiestnil na 31. mieste.
![]() |
Hector Faubel |
Prvá päťka po dvanástych pretekoch bodovo:
- 1. Faubel 179 b
- 2. Talmácsi 169b
- 3. Pešek 129 b
- 4. Koyama 129 b
- 5. Corsi 119 b
Ďalší termín veľkej ceny je 2. september, kedy sa bude bojovať na okruhu Misano v San Marine.
Pridané: 21.08.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- MotoGP – 1 – Katar, 10. 3. 2007 - Stoner prekvapil, oslavy bez šampanského - Brambo
- MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi - Brambo
- MotoGP 2007 – 13 – San Marino, Misano, 2. 9. 2007 V Misane dve Suzuki na pódiu... a zas Stoner - Brambo
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!