ISSN 1336-6491 | Online: 3141 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

WSBK 2007 – 10 – Anglicko, Brands Hatch, 5. 8. 2007 Sofuoglu majster sveta! Toseland prvé double

 Zdieľať

Pridané: 08.08.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3675 [Šport - SuperBike]

Britské Brands Hatch nám odhalilo zopár prvenstiev, Kenan Sofuoglu sa stal majstrom sveta v superšportoch a James Toseland získal na domácej pôde prvé double vo svojej kariére.

 Divoký okruh Brands Hatch
Divoký okruh Brands Hatch

Superbike

Troy Bayliss bol najrýchlejším chlapíkom v superpole, jeho čas mal hodnotu 1.25.607. Druhý čas mal James Toseland, ďalej stáli v prvej rade Nori Haga a Yukio Kagayama. Jakub Smrž štartoval zo 17. miesta.

Jazda 1

Štart sa vydaril najlepšie Baylissovi, viedol aj po prvom kole. Za ním sa držali Toseland a Corser. V treťom kole si urobili z Baylisstica otloukánka, najskôr z jednej strany Toseland, hneď na to z druhej Haga. Až to skončilo nakoniec v piatom kole pádom Baylissa na „predok“. Poradie na čele bolo na dlhšiu dobu v znení Toseland, Haga, Corser. Zatiaľ sa ale viedla dobrá bitka o štvrtú pozíciu, ktorú viedol Xaus s Kagayamom a neskôr aj Biaggi. Max sa postupne dostal pred oboch jazdcov a po Hagovom výlete mimo trať bol už tretí. Špička išla teda v poradí Toseland, Corser, Biaggi a Kagayama. Jazdci tímu Suzuki Corona zvádzali medzi sebou skvelé súboje, o voľákej tímovej stratégii ani reči. Haga pokračoval po výlete deviaty. Toseland si vybudoval štvorsekundový náskok, ktorý udržal a zvíťazil. Druhý skončil Troy Corser s deravým plexi, ktorý zaspomínal, ako to bývalo na stupňoch víťazov a tretí Max Biaggi. Tesne pred koncom jazdy to poriadne „rozflákal“ Kagayama, našťastie len motocykel. Jakub Smrž dorazil na 14. pozícii.

Jazda 2

V druhej jazde mal taktiež najlepší štart Bayliss, no po prvom kole už viedol Toseland, sledovaný Hagom a Corserom. Biaggi mal „Jump Start“ a tak musel absolvovať „Ride Through“. Čo znamená, že vyrazil ešte pred zhasnutím svetiel a musel prejsť boxovou uličkou predpísanou rýchlosťou. Na čele sa striedali Haga s Toselandom, spoza nich to stále sledoval Corser. Zlé správy prišli pre fandov Jakuba, ktorý žiaľ havaroval. Troy Bayliss sa prepadal štartovým poľom, Max Biaggi jazdil po prejazde boxmi šestnásty. Toseland mal veľkú chuť na svoje prvé „double“ a tak sa divokým manévrom takmer až po tráve dostal pred Hagu a zvíťazil aj v druhej jazde. Tretí dokončil Corser, Bayliss bol nakoniec siedmy a za ním dorazil Biaggi. Toseland mal takú radosť, že sa s domácimi fanúšikmi podelil o všetko, v boxoch sa objavil iba v trenírkach. Hm, škoda, že to takto nebýva aj pri tenise... ženskom.

 James Toseland, Honda CBR1000RR a prvé double v jeho kariére
James Toseland, Honda CBR1000RR a prvé double v jeho kariére

Prvá päťka po desiatych pretekoch bodovo:

  • 1. Toseland 355 b
  • 2. Haga 289 b
  • 3. Biaggi 286 b
  • 4. Bayliss 258 b
  • 5. Corser 227 b

Supersport

Poleposition si vybojoval minuloročný majster Sebastien Charpentier, suverén tejto sezóny, Kenan Sofuoglu štartoval z druhej pozície, za nimi stáli Fujiwara a Parkes.

Charpentier má ale tento rok veľkú smolu, do zahrievacieho kola odchádzal z boxov a tak musel štartovať z poslednej pozície. Do preteku raketovo vyštartoval Sofuoglu, neskôr sa pred neho dostal domáci Craig Jones, ktorý sa vo vedení udržal šesť kôl až kým nehavaroval. Na čele jazdil potom Parkes, za ním Sofuoglu a Harms. O tretie miesto zvádzali skvelý súboj Harms vs. Roccoli. Do cieľa sa už Sofuoglu nepokúšal riskovať, na to aby sa tri preteky pred koncom sezóny stal majstrom sveta mu stačilo dôjsť na druhom mieste. Tak sa aj stalo a po skončení jazdy dostal na svoju helmu kráľovskú korunu. Pretek vyhral Parkes a tretí bol nakoniec Roccoli, ktorý prešiel cieľom tesne vedľa Harmsa po tráve. Matt Lagrive desiatym miestom rozžiaril tváre v tíme KL Intermoto Czech. Charpentier dokončil pretek pätnásty, no aby nebolo jeho smoly málo, pre neskoré odovzdanie motocykla na kontrolu bol nakoniec diskvalifikovaný. Vďaka tomu sa posunul druhý jazdec KL Intermoto Mauro Sanchini na bodovanú 15. pozíciu.

 Majster sveta superšportov – Kenan Sofuoglu a Honda CBR600RR
Majster sveta superšportov – Kenan Sofuoglu a Honda CBR600RR

Prvá päťka po desiatych pretekoch bodovo:

  • 1. Sofuoglu 206 b
  • 2. Foret 126 b
  • 3. Fujiwara 87 b
  • 4. Harms 75 b
  • 5. Parkes 75 b

V tíme Hannspree Tenkate zrejme vedia ako na to, za titulom zrejme mieri aj James Toseland, ktorého budúci rok uvidíme v MotoGP tíme Yamaha Tech 3. No a jeho miesto dostane práve Kenan Sofuoglu.

Po dlhšej pauze sa nám predstavia superbajky a spol. 9. septembra na nemeckom Lausitzringu.

Pridané: 08.08.2007 Autor: Brambo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »