ISSN 1336-6491 | Online: 1322 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31782
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18559)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13223)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 5116 až 5130 z cekového počtu: 5364.

04.04.2007 - gilbert Čitatelia: 10449 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

-

Motocykel 2007 z iného pohľadu

Stalo sa už tradíciou, že tesne pred začatím sezóny sa v Bratislave stretajú priaznivci motocyklov a vytyčujú si plány na aktuálnu sezónu. Je tomu aj teraz.

 

04.04.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 53354 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda CB 600 F Hornet - nezostal kameň na kameni

Keď som si preberal túto novinku čerstvú ako teplé rožky, bolo krásne počasie. Keď som ju odovzdával, bolo ešte krajšie. A to, čo bolo medzi tým, bol asi trest alebo varovanie.

 

02.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3328 [Novinky - O motoride.sk]

-

Cestopisná kniha a DVD Motoride Expedition Egypt 2006

Viac ako tri týždne na cestách, bivaky v púšti ale aj nocľah v hoteli, stretnutie so sýrskymi Slovákmi aj slovenskými vojakmi, arabský svet a vôňa orientu. Navštívili sme pamiatky z biblických čias, ale aj oveľa staršie, prešli cez štyri kontinenty a navštívili osem krajín. Za ten čas sme toho veľa zažili. Kopa zážitkov nás priviedla k nápadu spísať ich do našej prvej cestopisnej knihy a z video záznamu a fotiek pripraviť DVD.

 

29.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 16039 [Novinky - Oznam]

-

Príď sa pozrieť na výstavu Motocykel 2007

Práve sa to všetko rozbehlo...
Jaro Katriňák nám pokrstil knihu z Egypta!

 

27.03.2007 - Mishko Čitatelia: 17798 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

-

Daytona Beach 2007 a návšteva OCC v New Yorku

Tak ako už mnohokrát krát v minulosti, aj tento rok sa v dňoch 2. - 11. 3. konal legendárny Daytona Bikeweek, v poradí už 66. ročník legendárneho motorkárskeho stretnutia pod palmami a teplými lúčami floridského slnka.

 

23.03.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9148 [Novinky - Oznam]

-

Motoride.sk bude mať na výstave Motocykel 2007 svoj stánok!

A v ňom zaujímavé novinky, na ktoré sa určite oplatí prísť pozrieť.

 

21.03.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11864 [Novinky - PR článok]

-

Výstava Motocykel 2007 už klope na dvere

Vo štvrtok 29. 3. v bratislavskej Inchebe odštartuje jubilejný 10. ročník výstavy Motocykel 2007.

 

18.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8544 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme dakarské špeciály Jara Katriňáka a Ivana Jakeša

To, že Záhorie je plné piesku, vie minimálne každý druhý endurák. Preto sem chodia trénovať aj dakarskí frajeri, ba aj legendy ako Karel Loprais.

 

12.03.2007 - Pozierac Čitatelia: 10555 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

-

Po stopách sváka Ragana

Nedeľu treba svätiť. Každý máme na to svoje spôsoby. Čo tak sadnúť na motorku a ísť sa trocha vyblázniť. Nechcem objavovať nič nové, dnes nebudem bahniakom. Cieľom je Holubyho chata na Veľkej Javorine. Päť týždňov som sa trápil pri prechode Saharou. Dnes si budem užívať.

 

01.03.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6686 [Šport - Motocross]

-

Ako ďalej so slovenským motokrosom

Ladislav Šnegoň, predseda športovej komisie TPM uvažuje o budúcnosti motokrosu na Slovensku. Ak vám nie je táto téma ľahostajná, nenechajte tento článok bez povšimnutia.

 

27.02.2007 - gilbert Čitatelia: 12985 [História]

-

Dieselové variácie 3. časť

Medzi motocyklami s naftovým motorom nesmú chýbať ani špeciály, ktoré u viacerých vzbudzujú obdiv. Sú to motocykle amerického štýlu. Vychádzajú z pôvodných chopperov z konca 50. rokov XX. storočia.

 

16.02.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 21364 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Systém mazania reťaze CLS 200µ - záver testu po 25 000 km

CLS sme začali testovať v marci 2005 na vtedajšej Awiovej Honde CBR 1000 F. Medzičasom sme ho premontovali na Hondu Varadero a až dodnes sme s ním nabehali viac ako 25 000 km po všetkých možných cestách-necestách.

 

12.02.2007 - gilbert Čitatelia: 15153 [História]

-

Dieslové variácie 2. časť

Musím sa ešte vrátiť do Indie. Spomenul som, že sa tam začali vyrábať motocykle Enfield Bullet India, pre potreby indickej armády, podľa licencie Royal Enfield z Anglicka. Značku založili Smithovci otec a traja synovia, z ktorých bol jeden vojak z povolania, ktorý nástojil na označení Royal Enfield Bullet (bullet - guľka).

 

07.02.2007 - gilbert Čitatelia: 10187 [História]

-

Dieslové variácie

Naznačil som predtým, že naftoví maniaci sú početná skupina a samozrejme aj ich motodiesle sú veľmi rozmanité. Vždy ma fascinovali stroje do terénu a preto som uviedol najskôr práve Grasettiho dielo.

 

31.01.2007 - gilbert Čitatelia: 20922 [História]

-

Naftové motocykle, 1. časť

Motocykle majú zvyčajne spaľovací motor, ktorého prapôvodným predkom bol produkt istých pánov A. M. Otta a Langena z roku 1876. Predkom dnešných štvortaktov bol neskorší patent G. Daimlera z roku 1883. Na týchto základoch začal svoje pokusy so samovznietivým motorom pán Rudolf Diesel, ktorý si svoj motor dal patentovať v roku 1895.

 

| 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 |

HD-side-06-2025

MG-V7-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »