Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 2131 až 2145 z cekového počtu: 2299.
20.10.2003 - sita Čitatelia: 8163 [Šport - MotoGP]

Absolútny taliansky triumf na VC Austrálie
Na VC Austrálie cestných motocyklov triumfovali vo všetkých troch kategóriách Taliani
20.10.2003 - sita Čitatelia: 7195 [Šport - GP 125]

Majster sveta Pedrosa si zlomil oba členky
Čerstvý majster sveta v cestných motocykloch v kubatúre do 125 ccm Daniel Pedrosa zo Španielska havaroval počas piatkového tréningu pred VC Austrálie
13.10.2003 - sita Čitatelia: 5939 [Šport - MotoGP]
Montezemolo chce do Ferrari Valentina Rossiho
Prezident Ferrari sníva o talianskom šampiónovi v kokpite červeného monopostu
13.10.2003 - sita Čitatelia: 6691 [Šport - MotoGP]

Rossi získal v Malajzii v predstihu majstrovský titul
Talian Valentino Rossi vyhral v kráľovskej kubatúre do 500 ccm už tretí šampionát za sebou
26.09.2003 - castka-racing Čitatelia: 6805 [Šport - Cestné Motocykle]

Častkov tím má zlato
Hungaroring 21.september 2003 - na zrekonštruovanom Hungaroringu sa konali Majstrovstvá Európy cestných motocyklov. Najúspešnejším tímom šampionátu je slovensko - talianský team Častka – Edo Racing, za ktorý jazdí už na našom kontinente známy Japonec Taro Sekiguchi....
26.09.2003 - sita Čitatelia: 6318 [Šport - Enduro]
O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté
Výsledky medzinárodných majstrovstiev SR v endure
18.08.2003 - sita Čitatelia: 6432 [Šport - MotoGP]

Siedme prvenstvo Rossiho v MotoGP
Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne
18.08.2003 - sita Čitatelia: 7201 [Šport - GP 250]

V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii
Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne
18.08.2003 - sita Čitatelia: 7586 [Šport - GP 125]

V Brne na 125-kách triumf Pedrosu
Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne
18.08.2003 - sita Čitatelia: 7446 [Šport - Enduro]
V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák
MM SR v country crosse v Lazoch pod Makytou
08.08.2003 - castka-racing Čitatelia: 8232 [Šport - Cestné Motocykle]

Tento víkend sa v Anderstorpe Častka Racing s Tarom Sekiguchim predstavia pod novým názvom
Po preteku ME na Mosteckom okruhu sa prehupla sezóna cestných motocyklov do druhej polovice. A v tomto období nastali v Častka Racing Teame určité zmeny...
06.08.2003 - feci Čitatelia: 12778 [Šport - GP 250]

Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
Najlepšia ženská pretekárka Katja Poensgen nemala práve najľahší návrat do preteku GP. Rok 2003 bol rokom readaptácie na 250ky
potom čo rok jazdila na silnejších strojoch v Nemecku. Teraz vyzerajú veci okolo pretekov pre 26 ročnú pretekárku po pár vydarenejších
závodoch lepšie...
18.07.2003 - castka-racing Čitatelia: 6884 [Šport - Cestné Motocykle]

Prílišná rivalita v jednom tíme
Závodmi ME na Mosteckom okruhu sa prehupla sezóna cestných motocyklov do druhej polovice. A v tomto období nastávajú aj v Častka Racing Teame určité zmeny.
30.06.2003 - castka-racing Čitatelia: 8296 [Šport - Cestné Motocykle]

V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý
Na treťom preteku ME cestných motocyklov v Assene opäť kraľoval Častka Racing Team.
30.06.2003 - sita Čitatelia: 5640 [Šport]
V Cerede v sobotu Jakeš tretí
Počas víkendu sa v maďarskom Cerede uskutočnilo druhé podujatie seriálu ME v endure, kde štartovala trojica slovenských reprezentantov jazdcov - Róbert Kapajčík (KTM - trieda Junior 125 cc), Ivan Jakeš (Honda - trieda Senior 250 cc), Radek Matoška (TM - trieda Senior 4-T).
Predchádzajúce | 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!