Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1426 až 1440 z cekového počtu: 2299.
13.02.2012 - Richard Karnok Čitatelia: 3341 [Šport - Cestné Motocykle]

Desať otázok pre Jara Černého pred sezónou 2012
Po tom, čo v roku 2010 dosiahol maximum v alpsko-jadranských majstrovstvách, logicky presedlal do vyššieho šampionátu. Medzinárodné majstrovstvá Nemecka v triede Supersport sa pre Jara Černého stali tým správnym miestom pre rozvoj jeho kariéry.
31.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7371 [Šport - Rally]

Pripravujeme: Motoride XL Sand Rally 2012
Ako sme avizovali na Romania Baja, na jar 2012 chystáme už 3. ročník zápolenia na záhoráckom piesku pre ťažké endurá. Najpodstatnejšou zmenou bude pretek na 3 lokalitách v priebehu 2 dní.
27.01.2012 - Mirka67 Čitatelia: 8703 [Šport - Motocross]

Predstavenie mladej motocrossárky Mirky Zavackej
Dovoľte mi predstaviť sa Vám. Volám sa Mirka Zavacká a venujem sa, pre dievča trochu netradičnému, športu Motocrossu.
23.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6830 [Šport - Rally]

Dušan Čipka po Dakare 2012: Cieľ v Lime odmenou za všetky boľačky
Do cieľa 34. ročníka Rally Dakar došli dvaja Slováci – Štefan Svitko a Dušan Čipka. Kým mladší z nich došiel na historickom 5. mieste, Dušan dokázal dokončiť svoj prvý Dakar a zaradil sa tak medzi piatich Slovákov ktorým sa to podarilo.
16.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12088 [Šport - Enduro]

5-násobný majster sveta v endure Mika Ahola už nie je medzi nami
V čase, keď sa tešíme z ukončeného a pre Slovensko úspešného Dakaru, preletela svetom správa o náhlej smrti 5-násobného majstra sveta v endure, Fína Mika Aholu.
16.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9094 [Šport - Rally]

Sumár Dakar 2012 - 11. víťazstvo pre značku KTM, 4. víťazstvo pre Cyrila Despresa, historický úspech Štefana Svitka
Či už napínavý súboj dvojice Coma a Despres o prvé miesto, alebo úžasné výkony Štefana Svitka a bojovnosť Dušana Čipku, to všetko zabávalo všetkých fanúšikov diaľkových rally prvých 15 dní tohto roka. Ďakujeme!!!
15.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14135 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 14.etapa, Pisco - Lima - Štefan Svitko okorenil 5. miesto v celkovom poradí aj 3. miestom v poslednej etape Dakaru 2012
Dnes už o nič nejde. Coma musel v noci dostať penalizáciu a jeho strata na Despresa je takmer hodinová. Dnešná meraná časť má dĺžku len 27 kilometrov, ale je to už skôr len "šovka" pre obyvateľov a návštevníkov mesta Lima. O všetkom sa rozhodlo už včera. Pretekári dnes štartujú v obrátenom poradí od posledného po prvého.
14.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17344 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 13.etapa, Nasca - Pisco - Coma porazený Despresom, Števo Svitko zostáva v TOP5
100km presunu a potom 275 ostrých kilometrov. V podstate bude 13. etapa poslednou možnosťou zabojovať. A duny nebudú chýbať ani v tejto etape.
13.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7764 [Šport - Rally]

Ján Zaťko o štvrtej etape Dakaru 2012 a dôvode odstúpenia
Až dnes sa mi podarilo nakontaktovať na tím a ľudí okolo Ján Zaťka a Dušan Čipku, ktorý tohto roku vyrazili na ich prvý Dakar. Ján v štvrtej etape odstúpil a tu spi prečítate prečo.
13.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20293 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 12.etapa, Arequipa - Nasca - Marc Coma ide do vedenia, Štefan ôsmy v etape, piaty celkovo a Dušan Čipka penalizovaný
Druhý deň v Peru začínajú motorkári zo svojho oddeleného maratónskeho bivaku. Do Limy im zostávajú už len 3 súťažné dní, prvý z nich máme práve pred sebou. Dnes začíname trochu neskôr, jazdci štartujú do presunu až cca 13:30 nášho času.
12.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18252 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 11.etapa, Arica - Arequipa - Etapa pre Despresa, Števo Svitko napriek zraneniu udržal pozíciu v TOP5
Táto etapa je rôzna pre autá a motorky. Motorkári a štvorkolkári majú nielen dlhšiu trať ale aj špeciálny bivak, bez prístupu servismanov, kde si budú musieť vystačiť sami.
11.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16377 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 10.etapa, Iquique - Arica - Coma stiahol Despresa, Svitko šiesty v etape, piaty celkovo!
Štafan Svitko zvládol aj 10. etapu Dakaru 2012 a od pódia v Lime (Peru) ho delia už len štyri súťažné dni. Dnes si polepšil v celkovom poradí už na 5. priečku.
10.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14080 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 9.etapa, Antofagasta - Iquique - Despres vracia útok a ide do vedenia, Svitko tretí v etape a šiesty celkovo!
Zaujímavá etapa pozostávajúca z dvoch meraných špeciálov v celkovej dĺžke 556km a 9km presunu medzi oceánom a horami. Jazdcov čakajú kaňony, rýchle pisty a piesok feš feš. Druhá časť špeciálu by mala byť pre zmenu navigačne náročná. Sledujme ako sa dnes bude dariť Štefanovi Svitkovi.
09.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12996 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 8.etapa, Copiapo - Antofagasta - Štefan Svitko piaty v najdlhšej etape, Coma ide do vedenia Dakaru 2012
Hneď po dni odpočinku je pre jazdcov pripravená najdlhšia etapa: 245 km presunu a 477 km v boji s časom. Na štarte stále dvojica Slovákov.
07.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9923 [Šport - Rally]

Dakar 2012 - 7.etapa, Copiapo - Copiapo - Coma sťahuje Despresa, Svitko 12-ty, Čipka v cieli
Dnes bol pre jazdcov pripravený 154 km presun, ktorý ich zaviedol do púšte Atacama na 419km dlhú trať špeciálu. Hlavne jej záver bol navigačne náročný a potrápil aj Števa Svitka. Obaja Slováci sú však v cieli a užijú si deň voľna.
Predchádzajúce | 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!