Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 241 až 255 z cekového počtu: 249.
23.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 92185 Strany: 5 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm
Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...
05.06.2002 - Hektor Čitatelia: 21678 [Technika - Úpravy motocyklov]

Honda Dominator - ako si sprijemniť mototuristiku...
Keďže na svojom Domine podnikám hlavne dlhšie výpravy, urobil som na ňom pár cestovných úprav pre pohodlie a pohodu.
09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 79433 [Technika - Motor]

Dvojtaktný motor - princíp funkčnosti
Dvojtaktný motor je známy už od polovice 19-teho storočia. V minulosti sa tieto motory často využívali na pohon motocyklov, hlavne kvôli ich konštrukčnej jednoduchosti a nízkej cene. Toto sa zmenilo až v šesťdesiatych rokoch, keď boli dvojtakty vytlačené do oblasti športových strojov. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.
09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 66788 [Technika - Motor]

Štvortaktný motor - princíp funkčnosti
Štvortaktný motor je najpoužívanejším motorom v dopravných prostriedkoch. Má mnoho výhod oproti dvojtaktným motorom a dnes už jednoznačne kraľuje u medzi sériovými veľkými motocyklami, kým dvojtakty sa používajú len v maloobjemových skútroch a v športových strojoch. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.
24.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 61111 [Technika - Motor]

Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...
Rubrika Technika je tu preto, aby sme Vám priblížili funkciu rôznych častí motocykla. A čím iným by sme mali začať, keď nie priamo srdcom každého stroja, ktorým je motor.
11.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 175563 [Technika - Dobré Rady]

Čo by sme mali pre našu motorku spraviť pred prvou jarnou jazdou
Začiatok sezóny sa nekompromisne blíži. Ak ste sa už rozhodli vytiahnuť Váš stroj na prvú jarnú vychádzku, tak Vám ponúkame zopár dobrých rád, ktoré Vás môžu uchrániť od prekvapenia, keď zistíte, že Váš miláčik, ktorý na jeseň fungoval ako švajčiarske hodinky, odmietne naštartovať...
15.11.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 32524 [Technika - Dobré Rady]

Ako neuložiť motorku na zimný spánok, alebo ako bezpečne jazdiť aj v zime...
Vyťažte z jazdy čo najviac. Na rozdiel od mnohých iných krajín, je odbobie jazdenia u nás sezónnou záležitosťou. Aj keď sú dni, kedy je buď hrozná zima alebo vyraziť von znamená dosť veľké nebezpečie, jazdenie v zime má svoje výhody. Samozrejme v sebe skrýva i niektoré nástrahy, ako sa zachvíľu dozvieme.
07.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18216 [Technika - Dobré Rady]
Povinné zmluvné poistenie, ako na to...
Pripravili sme pre Vás Stručný prehľad ponúk ôsmych poisťovní, ktoré dostali licenciu na uzatváranie povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla.
13.10.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 192703 [Technika - Dobré Rady]

Ako uložiť motorku na zimný spánok...
Počasie už naozaj motorkárom nepraje. Chtiac nechtiac je tu koniec sezóny a tak nezabudnite dopriať svojim strojom trochu starostlivosti...
Tak tu je niekoľko rád ako celkom správne uložiť motorku na zimný spánok.
Predchádzajúce | 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!