Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 871 až 885 z cekového počtu: 1217.
28.06.2007 - Scarp Čitatelia: 3980 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka na Scooter Show 2007
Máš doma skúter a už ťa nebaví len to večné behanie po meste? Tak sa zúčastni 2. ročníka stretnutia malých motocyklov.
26.06.2007 - dodoKE Čitatelia: 11802 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Anglicka do Francúzskych Álp – 2006
Cestopis je pomerne rozsiahly. Je to skôr príbeh o našich pocitoch a zážitkoch. Jeho výpovedná hodnota nespočíva v opise miest. Na tento účel odporúčam prečítať Herghottov a Zezeho cestopis, ktoré ma inšpirovali.
22.06.2007 - satanokky Čitatelia: 6222 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Ako dopadla Hrdzavá kopačka 2007
Dňa 16.6.2007 sa konal turnaj v malom futbale pod názvom Hrdzavá kopačka 2007 na futbalovom ihrisku v obci Hnilčík. Kto tam nebol tak môže ľutovať a po prečítaní článku sa tešiť na ďalší ročník tohto turnaja.
19.06.2007 - superflanker Čitatelia: 8438 Strany: 3 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

1. stretnutie hriňovských holopupkárov
Ako sa to všetko začalo? S Jožom (2841dodo) sme pochodili viac zrazov, ale všade nám čosi chýbalo. Poväčšine to bolo všetko nejaké komerčné, masové, všeobecné a anonymné alebo selektované na partie. Výjazdy boli skôr demonštráciou sily ako výjazdmi s cieľom zajazdiť si spolu v peknom prostredí.
19.06.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3309 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka na Honda Fest 2007
Radostná správa pre všetkých priaznivcov mototuristiky - poďte s nami na Honda Fest!
17.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 13865 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

V sobotu prebehol tretí ročník Jazdy za zosnulých
A to veľmi úspešne! Super počasie znamenalo vysokú účasť a šťastie nám tiež prialo.
12.06.2007 - satanokky Čitatelia: 4241 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka na futbalový turnaj Hrdzavá kopačka 2007
Nazdar všetci. Aby sme sa len tak nevyvážali na motorkách a nenaberali kilogramy a veľké bruchá, sme pripravili pre všetkých odporcov, nepriateľov športu a lenivcov futbalový turnaj.
10.06.2007 - Jawka Čitatelia: 8571 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Na dolnej zemi alebo zraz Žitnoostrovských býkov v Gabčíkove 2007
Počasie sa naozaj vydarilo, nikde ani mráčika a teplé lúče slniečka pozlacovali široké lány polí a lúk, vinúcich sa popri ceste. Bol piatok popoludní a my sme si to šinuli smerom maďarská zem – konkrétne do mestečka Gabčíkovo, kde sa každoročne koná zraz Žitnoostrovských býkov.
03.06.2007 - jozo13 Čitatelia: 14673 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Haličská motorkáreň - humus alebo dedinský majáles
Toto sú dva prívlastky, ktoré na vlaňajšiu Haličskú Motorkáreň použili dvaja členovia motorkárskych portálov, pretože akcia už skončila o 18.00 a pretože sa na námestí o 23.00 zabávali miestni Rómovia.
25.05.2007 - palfa Čitatelia: 8166 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Aký bol Yuki zraz 19.5.2007
Konečne to prišlo! Dočkal som sa! Prvý moto výjazd, na ktorý som sa tešil a na ktorom som sa zúčastnil – a zobral som hneď aj svoju dcéru Peťku zo sebou ako ľadvinku.
16.05.2007 - Andre Čitatelia: 10443 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Mastodont Rally 2007
Kde bolo tam bolo, bol raz jeden.... Asi takto sa začína nejedna rozprávka. No Mastodont Rally sa na rozprávku nepodobal, ale poďme pekne od začiatku.
15.05.2007 - gilbert Čitatelia: 9137 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motocykel 2007 z iného pohľadu, 2. časť
Na motosalóne som stále hľadal niečo, čo by ma naozaj oslovilo. Mimo stánku Motoride a debate s motoriďákmi, ktorá bola predpokladám obojstrane príjemná, som narazil na trvalky na enduro a city-bikovom nebi.
14.05.2007 - vlke Čitatelia: 5394 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Cesta životom - "Life comes at you fast"
Ivusha ma ešte večer prehovára aby som nikam nešiel, no predpoveď počasia na zajtrajšiu sobotu je priam rozprávková a tak ignorujem prosby aj kadejaké pokusy o rozkaz a nastavujem si budík na 5:45. Zároveň prisľubujem, že na obed budem doma a že ma môže čakať so sobotnajším obedom.
07.05.2007 - majoccha Čitatelia: 14851 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Potulky Slovinskom
Nebola to rely v púšti, nebolo to ani ako jazda na Masarykovom okruhu, napriek tomu to bol adrenalín, dobrodružstvo a sem-tam aj romantika.
02.05.2007 - Mboss Čitatelia: 7780 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Výlet na Úhornianske sedlo
O tom, ako som prežil sobotňajšie poobedie.
Predchádzajúce | 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!