ISSN 1336-6491 | Online: 1933 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - zeze

Login: zeze Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 35 rokov, ročne najazdím v priemere 7000 kilometrov
Motorka: BMW R 1200 GS Adventure 2014
Mesto: Žilina (Slovensko)
Čas registrácie: 24.02.2004 11:35
Posledne prihlásený: 06.03.2019 18:43

Niečo o sebe:

1990-1994 MZ ETZ 251 /doteraz jediný fungel/, 1994-1996 Honda Transalp XL600V /1987/, 1997-1998 Kawasaki ZX-10 /1988/, 1999 Honda ST1100 Pan European /1990/, 2000 Honda VFR750F RC36 /1993/, 2001 Kawasaki ZZR1100 /1995/, 2002-2003 Honda VFR750F RC36 /1992/, 2004-2006 Honda Varadero XL1000 /1999/, 2006 Suzuki DL650 V-Strom /2005/, 2007 BMW R1150GS /2003/, 2008-2010 Honda Varadero XL1000VA /2004/, 2011 Honda ST1300 Pan European ABS /2007/, Honda Transalp XL700VA /2008/, 2012-2016 Honda Varadero XL1000VA /2009/, 2017- BMW R1200gs

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 13.

27.05.2014 - zeze Čitatelia: 10553 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Maniva 2013

Opäť som vedel len to, že chcem jazdiť. A že by nebolo na škodu, zas objaviť čosi nové, aj keď v blízkosti toho už veľa nezostalo. Tajný cieľ – okruh cez Maniva, mi doposiaľ dopriaty nebol, takže toto bolo jasné, tým skôr, že sa napriek plnej sezóne podarilo zohnať nocľah v Ponte Caffaro.

 

29.04.2013 - zeze Čitatelia: 11740 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Indian Summer 2010 – LADIS

Po dlhšej pauze sa hlásim s krátkym cestopisom z alpského záveru sezóny 2010. Keďže sa jedná o terény medzičasom všeobecne známe a tisíckrát opísané, dovoľte mi aspoň podeliť sa o zopár záberov, aké je možné urobiť iba na jeseň. Škoda, že sú dni krátke, a že po nej nasleduje zima, inak by to bolo po letných horúčavách a premávke vari najkrajšie obdobie pre motorkára.

 

20.05.2011 - zeze Čitatelia: 11784 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Indian Summer 2009

Netušil som, či sa v roku 2009 zadarí ešte nejaký výjazd. Skutočnosť bola napokon nad všetky očakávania. Ako hovorieva Milan, "tohle bylo za odměnu"!

 

31.03.2010 - zeze Čitatelia: 15699 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Kto skoro chodí, sám sebe škodí... (Francúzske Alpy 2008)

Tento rok som sa akosi znova nevedel dočkať. Nová motorka, nová sezóna a strach, že v lete alebo na jeseň „už nič nestihnem“. Proste ku šťastiu chýbal len prvý alpský výjazd. V živej pamäti sme ešte mali nádheru z jesene 2007 (viď Indian Summer 2007), takže sme nepochybovali o úspechu jarného výjazdu.

 

06.05.2009 - zeze Čitatelia: 7826 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

San Marco 2007

Jún 2007 akosi nebol nášmu „povinnému“ výjazdu naklonený. Povinnosti rôzneho charakteru a iné obmedzenia zdecimovali počet možných účastníkov na 1-2, a ešte aj tí mali problém s termínovou kompatibilitou.

 

04.08.2008 - zeze Čitatelia: 11074 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Indian Summer 2007

Začiatkom septembra 2007 vyzeralo očakávané babie leto úplne beznádejne, a po mnohodňovom čakaní na aspoň trochu pozitívnu predpoveď jesenného návratu leta bol alpský výjazd napokon „oficiálne zrušený“.

 

01.10.2007 - zeze Čitatelia: 13665 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Trentino 2006 alebo Vymetanie nezvučných passov

Scenár sa opakoval. Celú zimu a jar veľké plány, ale keď sa trochu roztopil sniežik a naša mať začala volať, zrazu nebolo ani času, ani endúr do partie na tie alpské veci, ktoré už tak dlho čakajú.

 

01.11.2006 - zeze Čitatelia: 13253 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Dolomity a Friaul 2005 - tip na predĺžený víkend

Stalo sa chvalabohu tradíciou, že ak to počasie a čas len trochu dovolia, začiatkom septembra si spolu s mojími drahými priateľmi dožičíme nejakú tú alpskú radovánku. Spravidla vždy niečo kratšie, časovo i finančne nenáročné, ale zas je podmienkou, aby sme z tej krásy mohli žiť nastávajúcich niekoľko mesiacov motocelibátu. Je to síce akoby stále o tom istom, to uznávam, ale akosi mi to stále stačí ku šťastiu.

 

19.04.2006 - zeze Čitatelia: 11100 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Lombardia a Slovinsko 2005

Kdeže som to v tých Alpách ešte nebol? Áno, je toho ešte poriadne veľa! Ale ak kritériom mala byť legálna prejazdnosť aj na ťažkých cestných motorkách, rýchla dosiahnuteľnosť, a nejaké tie dvojtisícové sedlá, výber sa veľmi zúžil. Ak sa mi podarí vyraziť, tak smer Lombardia, sedlo Giogo della Bala... a tie ostatné, samozrejme!

 

20.04.2005 - zeze Čitatelia: 18057 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Alpy - Friaul je tajný tip za humnami!

Nezadržateľne sa blížil koniec sezóny 2004, a nádeje na babie leto sa ukázali ako opodstatnené. Známi, ktorí sú zvyknutí na nejaké krátke ale intenzívne jesenné prekvapenia z mojej strany, sa už tentoraz informovali vopred, čo sa bude diať...

 

24.03.2005 - zeze Čitatelia: 15813 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Francúzske Alpy 2004 - Bonette a tie ostatné

Leto v plnom prúde. Manželka nemala výhrady, dovolenka sa dáka tiež našla. Otázka „kam“ sa natískala. Kto by šiel? Na sms-ky s alternatívami možných trás zareagoval iba Milan. „Jedeme do Francie“ – znela jeho stručná odpoveď.

 

12.10.2004 - zeze Čitatelia: 13200 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Švajčiarske Alpy 2003, aj tam niekedy prší

Sezóna sa schyľovala k záveru. Úmerne s tým, ako dni utekali, dobiedzali myšlienky na nejaký alpský výjazd, ktorý by dal za horúcim letom dôstojnú bodku. Ako cieľ prichádzalo do úvahy Švajčiarsko, lebo na Francúzsko nebolo dosť času, a v Taliansku sme boli naposledy trikrát po sebe...

 

02.03.2004 - zeze Čitatelia: 14136 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rýchlovka Východné Alpy – Júl 2003

Tak zas prišla sezóna, tento rok dokonca veľmi teplá (čo mne osobne príliš nesedí), a s ňou obavy, či sa okrem brkania po tuzemskom asfalte „zadarí“ aj voľáky zátačkový výjazd...

 

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »