ISSN 1336-6491 | Online: 1322 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32590
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13617)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 5926 až 5940 z cekového počtu: 8790.

26.07.2010 - shella Čitatelia: 21838 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Prestavba: Tučný Intruder

Keď si človek ako ja čo rád robí všetko po svojom obstará Intruder, bola by blbosť očakávať že debata bude o fabrickej motorke.

 

26.07.2010 - Mitja Čitatelia: 6215 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Marcová snežná eufória

Aj ty si kochajúci sa pútnik, ktorého domovom je CESTA? …

 

23.07.2010 - MilanJa Čitatelia: 7600 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Alpská serenáda 2010

Keď o niečom snívam príliš dlho, nezostane mi nič iné, ako premeniť sen na skutočnosť.
Presne toto sa stalo v súvislosti s Alpami.

 

23.07.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17577 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Bunda 4SR - REBEL OLD STYLE

Ako som už písal, túto sezónu som začal voňavo, komplet v novom ošatení. O papučkách ste si už mohli prečítať pár úvodných riadkov, tak poďme tieto riadky venovať bunde.

 

20.07.2010 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6860 [Šport - Trial]

-

Fotoreport Trial Kysak 2010

Uplynulý víkend sa v Kysaku konali Medzinárodné majstrovstvá SR v triale. Prinášame krátky fotoreport aj s výsledkami.

 

20.07.2010 - gracia3991 Čitatelia: 12461 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Cagiva Super City 125 po 4500 km

V jeden príjemný štvrtkový večer si prezerám moju asi najsledovanejšiu e-stranku motoride.sk. Tak mi napadlo, že napíšem bližšie dojmy a skúsenosti z mojej Cagivi.

 

20.07.2010 - Romoto Čitatelia: 10390 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

JSA - časť 8. - Moje vzory

V roku 1984 som bol socialistickým vojakom, ktorý bránil našu komunistickú vlasť pred prienikom japonskej a západoeurópskej techniky na náš motocyklový trh. Vozili sme sa na Jawách a Čezetách, občas na Emzete.

 

16.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4899 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Jaroslav Černý a Bily Racing Team na Majstrovstvách sveta v Brne

Týždeň po vynikajúcom víkende na domácom Slovakiaringu sa Jaro Černý a Bily Racing tím predstavil na Majstrovstvách sveta na Masarykovom okruhu v Brne.

 

15.07.2010 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4524 [Šport - Trial]

-

Pozvánka na Trial Kysak 17.-18.2010

Srdečne pozývame všetkých priaznivcov motocyklového športu, trialu zvlášť na Medzinárodné majstrovstvá Slovenska, spojené s MACEC cup-om (Majstrovstvá stredoeurópskych krajín).

 

15.07.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 34116 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA

Možno raz ráno vstanete z postele, zhlboka sa nadýchnete, zastavíte sa v kúpeľni, opláchnete si tvár vodou, pozriete do zrkadla a budete tam vidieť niekoho iného. Už nie ste tým, čím ste bývali, už nevidíte v svojich očiach tú rozmarnosť a otázne hodnoty. Je tam niekto iný, stále však ten istý. Sadnete si na záchod a zoberiete do ruky značne ošúchaný katalóg motoriek pre rok 2011, náhodne ho otvoríte a prst ukáže na Suzuki GSX 1250 FA. To bude ono.

 

14.07.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9699 [Novinky - Oznam]

-

Rozhovor: BRP Enduro campy s Jarom Katriňakom

V rámci úspešnej minuloročnej sezóny zrealizoval Environ Imidjex team 16 enduro campov na Slovensku aj v Rumunsku pod taktovkou Maxa Kovalčíka a Jara Katriňáka. Každý camp bol špecializovaný podľa prihlásených endurákov, či už na štvorkolky, alebo ľahké, ostré endurá tak, aby si každá skupina čo najkvalitnejšie zajazdila.

 

14.07.2010 - piestik Čitatelia: 12765 Strany: 3 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Epos o mototúre II.- Východniarska odyssea

Prológ :

Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 4. až 7. júna roku Pána 2010 štyrom motorkárom a jednému ľadviňákovi na ich výlete do najvýchodnejšieho cípu Slovenska - do Novej Sedlice. Celé sa to začalo studeným dažďom a skončilo horúcou vášňou. O tom, čo sa na 1200 km dlhej púti prihodilo medzi tým, sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.

 

14.07.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4332 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Mototoride.sk 07/2010

Sezóna sa pekne rozbieha, dažde utíchajú a v garáži Motoride.sk „mechanici“ pracujú na tom, aby ste mali aj nasledujúci mesiac čo čítať.

 

13.07.2010 - Romoto Čitatelia: 11068 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Denník JSA - časť 7.

Po stratenom lete som veril, že počas jesene budem mať čas dokončiť moje dielo. Prv ako som vstúpil znova do garáže...

 

13.07.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5965 [Bleskovky - Novinky]

-

Novinka z Anglicka - Triumph „Adventure“

Po rokoch špekulácii sa Triumph chystá vypustiť na cesty aj necesty novú adventure mašinu.

 

| 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »