Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1154 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32590
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13617)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 5971 až 5985 z cekového počtu: 8790.

22.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8102 [Šport - Enduro]

-

Fotoreport - Majstrovstvá sveta Enduro Púchov 2010

Slovensko už druhý krát po sebe hostilo svetový šampionát Enduro jednotlivcov. Jazdcov potrápilo počasie ale ja extrémne náročná trať.

 

22.06.2010 - Romoto Čitatelia: 11334 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

JSA v krátkosti - časť 4.

Mal som okolo 18 rokov, Jawu 350 a ako divák som bol na Cene Slovenska v Piešťanoch. Mohol sa písať rok 1982. Preteky boli určite super, ale ja som si hlavne pamätal Yamahy 350 RD z Yamaha cupu.

 

21.06.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5627 [Bleskovky - Novinky]

-

NCR Millona 16 – rýchlejšia sestra Ducati Desmosedici

Komu sa Ducati Desmosedici RR nezdá byť výnimočná, poprípade je pre neho ťažká a nemá podľa neho dostatok výkonu, ten má na výber z dvoch možností. Buď sa ubytuje na psychiatrii, alebo zavolá do firmy NCR a objedná si NCR Millona 16.

 

21.06.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 12653 [Testy a predstavenia - Prilby]

-

Redakcia v prilbách Suomy - časť 1. - Defender a Vandal

Mnohí z vás už asi postrehli, že na hlavách redaktorov Motoridu sa čoraz častejšie objavujú prilby renomovanej značky Suomy. Defender, Vandal, Spec1R a Spectre sú modely, ktoré nám budú v tejto sezóne chrániť hlavy.

 

19.06.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7049 [Bleskovky - Šport]

-

Backflip ponad letiaci Kamaz

Dvaja chlapci z Ruska sa zrejme veľmi nudili, keď ich napadol tento kúsok. Preskočiť stojaci kamión asi nebolo to pravé orechové. A tak sa do vzduchu spolu s KTM-kou vzniesol aj Kamaz.

 

18.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11193 [Šport - Enduro]

-

Erzberg Rodeo 2010 - titul "blázna" obhájil Taddy už po štvrtý krát!

Už šestnásty krát sa vo veľkom kameňolome v rakúskych Alpách stretla početná tlupa endruro maniakov na jednom z najťažších pretekov extrémneho endura. Znovu sme tam nechýbali ani my.

 

18.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9915 [Šport - Enduro]

-

Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend!

Je jedno či si enduro alebo motocross pozitív. Tento víkend môžeš u nás na Slovensku vidieť najlepších svetových jazdcov oboch disciplín a to v Púchove alebo Šenkviciach.

 

18.06.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 5068 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Motoride.sk 06/2010

Z motosezóny máme ukrojený ďalší mesiac, tak sa pozrieme, čo všetko sme stihli a čo máme v pláne na najbližšie obdobie.

 

17.06.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9811 [Bleskovky - Novinky]

-

Horex VR6 – 6 valcová motorka s kompresorom

Nie veľmi známa nemecká značka Horex prináša netradičnú novinku do sveta motoriek. Motocykel Horex VR6.

 

17.06.2010 - sanders Čitatelia: 9095 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Zbieranie skúseností - prvé motokilometre

O super výlete po Slovensku zo západu na Liptov.

 

17.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17684 Strany: 2 [Novinky - PR článok]

-

Nemecká značka HELD na Slovensku

Napriek tomu, že nemecký výrobca motoodevov HELD sa na Slovensku udomácnil už pred viacerými rokmi, výrobky tejto značky ešte neboli slovenským motorkárom predstavené.

 

15.06.2010 - bedna Čitatelia: 12234 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

SUZUKI RMZ 250 a KTM 690 Enduro a ich horské vlastnosti

Porovnanie MX podvozku RMZ 250 a zmiešaného enduro-cestného podvozku KTM 690 Enduro.

 

15.06.2010 - Romoto Čitatelia: 18421 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Prestavba z 90. rokov - Simson - časť 3.

Ozajstný motorkár veľmi zle znáša prerušenie alebo ukončenie kariéry. To bol aj môj prípad po ukončení pretekárskej činnosti môjho syna. Motocykel sme predali a zrazu nebolo čo montovať.

 

14.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8880 [Novinky - PR článok]

-

Ďalšie horúce novinky Honda už na predajniach!

V týchto dňoch sa do slovenských Honda showroomov dostávajú zaujímavé novinky, ktoré dokážu očariť začiatočníkov aj skúsených jazdcov. Reč je najmä o naháči s priateľskou cenovkou VT750S a o VFR1200F Dual Clutch Transmission s dvojspojkovou prevodovkou. Skútra PCX sme sa dočkali tiež.

 

14.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4458 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Imidjex Spyder Tour 2010 - komu sú DVE málo a ŠTYRI veľa

Zaujímavá akcia pre majiteľov jedinečných trojkolesových strojov Can-Am Spyder sa uskutoční už koncom júna 2010. Ak sú ti teda dve kolesá málo, ale štyri zas veľa a vlastníš Spydra tak nevaháj!

 

| 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »