Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6196 až 6210 z cekového počtu: 8790.
05.01.2010 - piestik Čitatelia: 13065 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Epos o mototúre
Prológ
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 20.-22. júla roku Pána 2009 štyrom motorkárom na ich výlete do poľského Osviečimu.
04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4163 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - 3. etapa - La Rioja - Fiambala
Po prvý krát, v tomto ročníku rally Dakar, sa súťažne stretli na jednej trati všetky kategórie súťažiacich. 441 kilometrov začalo 259 km dlhou spojovačkou a následným 182 km meraným úsekom, najkratším v tohtoročnej sérii. Súťažiaci sa museli popasovať s piesočnými dunami, no snáď ich potešilo to, že bivak vo Fiambale bol priamo v cieli etapy.
04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6465 [História]
Rally Dakar ročník 2000 - zo západu na východ
Dvadsiate druhé vydanie rally Dakar prinieslo veľké prekvapenie. Po prvý krát rally viedla naprieč Afrikou zo západu (Senegal) na východ (Egypt).
03.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4760 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - 2. etapa – Cordoba – La Rioja (Upravené info)
Dnes jazdcom na motorkách a štvorkolkách naservírovali 626 kilometrov, z toho 294 km bol meraný úsek. Etapy boli tak isto ako včera rozdelené pre moto/quad a iná trasa pre autá. Terén však bol pre všetkých rovnaký. Išlo sa sčasti po trasách WRC, takže o drsné skalnaté cesty nebola núdza.
02.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4008 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - 1. etapa – Colon-Cordoba
Dnešná etapa si vyžiadala zmenu trasy. Vďaka miestnym záplavám nebolo možné prekročiť niektoré brody . Z bezpečnostných dôvodov preto organizátori pozmenili trať. Z tohto dôvodu bol prvý meraný úsek pre motocykle a štvorkolky, skrátený na 168 km(pôvodne 219 km), a pre automobily a nákladiaky, na 199 km (pôvodne 251 km).
02.01.2010 - Beal Čitatelia: 6337 [Novinky - Čo nového v tlači]
Motohouse 1-2/ 2010
V úvode roku 2010 vám všetkým prajeme, aby bol pre vás úspešný a ešte lepší ako bol ten minulý. Hneď jednou z tých dobrých správ môže byť nové číslo Motohousu,
01.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4171 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - prvý deň iba presun
Po štartovnom ceremoniály, na ktorom sa zúčastnilo viac než 300 000 ľudí z Buenos Aires, súťažiaci rely Dakar opustili Buenos Aires a zamierili do prvého bivaku. To bude miesto, odkiaľ zajtra ráno, odštartujú na svoju prvú rýchlostnú skúšku.
01.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6981 [Novinky - O motoride.sk]
Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2009
Štatistika návštevnosti rok 2009
31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3584 [Šport - Rally]
Dakar 2010 začína
32. ročník Dakaru je pre prvých pretekárov už realitou. Hlavne pre tých, ktorí už absolvovali technické prebierky. Po troch dňoch zhromažďovania a formalít sa jazdci a posádky vysporiadajú s prvou etapou práve na Nový rok.
31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2604 [Šport - Rally]
KTM-ky na Dakare pokračujú
Aj napriek absencii oficiálneho teamu KTM pre nedávne nejasnosti v pravidlách, bude značka KTM určite prítomná na Rely Dakar 2010. Faktom je, že viac ako polovica jazdcov zo štartovného poľa motoriek prenechala svoju dôveru inžinierstvu 'Ready to Race' motoriek od KTM.
31.12.2009 - superflanker Čitatelia: 11162 [Technika - Úpravy motocyklov]
Veľtrh obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009
V dňoch 5. až 7. mája sa v priestoroch brnianskeho výstaviska uskutočnil 10. ročník Veľtrhu obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009.
30.12.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 16778 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Do Orientu za stovkami Varader
Pozývam ťa na cestu do diaľav, zaprášenú a udupanú tisíckami rokov, na návštevu miest pýšiacich sa veľkoleposťou a vznikom pred Kristom, ale aj na stretnutie majiteľov jednej veľmi dobrej motorky menom Honda Varadero.
30.12.2009 - loobo Čitatelia: 17234 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]
Triumph Adventurer 900, Moderný klasik ako definitívne riešenie
Dlho som zápasil z myšlienkou predaja predchádzajúcej motorky, ktorou bol klasický naháč Kawasaki Zephyr 550. Túžba „posunúť sa ďaľej“ bola napokon silnejšia. Zephyr bola vynikajúca motorka a nájsť náhradu s víziou na „definitívne riešenie“ bolo pomerne tažkou úlohou. Opäť som vyberal v kategoriach naháč a chopper.
28.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4782 [História]
Rally Dakar ročník 1999 - Schlesser sa dočkal
Mesto Grenada, hlavné mesto Andalúzie, sa stalo tretí krát dejiskom štartu rally Dakar.
27.12.2009 - Mitja Čitatelia: 6668 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]
Jesenná túlavá sólovka
„Pútnik, kam ideš? Pútnik, tvoje cesty sa drsne otáčajú. Pútnik, hľadanie je tvojím poslaním... Opony padajú…“ (Pain of Salvation) Neviditeľné šnúrky ma v tento jesenný deň ťahajú niekam mimo zhonu, užiť si Liptovskej samoty.
Predchádzajúce | 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















