Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1242 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32198
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18775)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13423)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 8056 až 8070 z cekového počtu: 8736.

07.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 13163 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Aké bude 4. stretnutie MotoRide-ákov?

V poradí štvrté stretnutie priaznivcov tohto servera sa neuskutoční na domácej pôde, ale vo východných Čechách. Z toho sa dá vytušiť mototuristický zámer tejto akcie...

 

06.04.2005 - Vadim Čitatelia: 21846 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 11. časť: Pred rozlúčkou

V mojom motorkárskom rýchlokurze som sa ti snažil pomôcť pri výbere správnej motorky. Podelil som sa o svoje skúsenosti z techniky jazdy. Poradil som ti čo si máš obliecť. Dal som ti tipy, ako nájsť ten najlepší servis... Teraz Ti poradím ako postupovať pri predaji.

 

04.04.2005 - MaAT Čitatelia: 12622 [História]

-

2. apríla 2005 zomrel pápež-motorkár. Zbohom Karol...

„Ciao Karol“, hlásali palcovými titulkami talianske denníky. Takto sa
talianska verejnosť lúčila s jedným z najznámejších osobností ostatných
desaťročí. Na Intermote 2004 som si všimol jeho expozíciu sieni slávnych
motorkárov, tu je jeho krátka vizitka.

 

31.03.2005 - todra Čitatelia: 23391 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ďalší blázni vo veľkonočnom Chorvátsku 2005

Nová motorka mala na tachometri 140 km a tak sme si vymysleli takýto spôsob relatívne rýchleho zábehu. Dvaja magori (to som povedal až po návrate) na 650 V-stromoch sa vybrali cez Veľkú noc až na ostrov KRK.

 

29.03.2005 - inferno Čitatelia: 12378 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Veľkonočná otočka - Hmla, sneh, dážď a zdochliny

- aj taká môže byť cesta do Chorvátskana veľkú noc (25-27.03.2005)

 

29.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 15602 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Na mopedu k beduínům – 15.časť

Keď som počas Vianoc začal pripravovať prvý diel „Beduínov“, mal som pred sebou dlhú zimu a dlhý príbeh. Dnes, počas Veľkonočných sviatkov jedno aj druhé končí a pred očami sa mi otvára obzor nových ciest. Prajem vám aj sebe úspešnú novú sezónu...

 

24.03.2005 - zeze Čitatelia: 16238 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Francúzske Alpy 2004 - Bonette a tie ostatné

Leto v plnom prúde. Manželka nemala výhrady, dovolenka sa dáka tiež našla. Otázka „kam“ sa natískala. Kto by šiel? Na sms-ky s alternatívami možných trás zareagoval iba Milan. „Jedeme do Francie“ – znela jeho stručná odpoveď.

 

23.03.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20642 [Testy a predstavenia - Test]

-

Systém mazania reťaze CLS 200µ - Montáž

Firma Touranbike z Popradu nám zapožičala na dlhodobý test systém mazania reťaze CLS 200µ, ktorý nedávno predstavila na našom trhu. Systém bude po celu sezónu 2005 namontovaný na motocykli Honda CBR 1000F a tak budeme mať dostatok času ho kvalitne preveriť.

 

22.03.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 10993 [Novinky]

-

Poisťovne – Reklama a realita

Všade okolo nás, v televízii, v časopisoch, na internete ..., je plno reklamy na poisťovne. Presviedčajú nás, že poistia naozaj všetko, skoro zadarmo, v priebehu niekoľkých minút.
Ale je to naozaj tak?

 

21.03.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 34237 [Novinky - Súťaž]

-

MOTO MISS 2005

RED DEVILS MC SLOVAKIA v spolupráci s YUKI, časopisom Motomagazín, SMN internetovým portálom MOTORIDE (motoride.sk) vyhlasuje: 1. ročník súťaže o najkrajšiu kombináciu motocykla a dievčaťa pod názvom MOTO MISS.

 

21.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 15929 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Na mopedu k beduínům – 14.časť

Dobrodružstvo malých motocyklov sa pomaly blíži k svojmu koncu. Po malom fenickom intermezze sa ich svetobežnícke kolesá znova dotkli európskej pôdy. Aj keď domou to majú ešte ďaleko...

 

17.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 44730 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB600F Hornet 2002

Predstavenie môjho klasického "malého" naháča do mesta od Hondy, nie je to nič iné ako Hornet 600.

 

15.03.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 16831 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava Motocykel 2005, Bratislava

Dnes o 9:00 sa rozbehne ďalší ročník výstavy Motocykel v bratislavskej Inchebe. Niečo máme rozhodne lepšie než Česi. Počasie.

 

15.03.2005 - TTom Čitatelia: 15701 [Novinky - Oznam]

-

Už neni som motorkár!

Redakcia motoride.sk obdržala mail od Agentosovho suseda. Po zdĺhavom zasadnutí redakčnej rady sme sa rozhodli tento mail uverejniť...

 

15.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13090 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Na mopedu k beduínům – 13.časť

Žiaden československý motocykel tej doby ešte nezdolal obratník Raka. A tak naši hrdinovia využili ďalšiu výzvu osudu a pokúsili sa o nemožné. Prekročiť ho tými najmenšími z najmenších...

 

| 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »