Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8356 až 8370 z cekového počtu: 8736.
30.09.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31922 Strany: 11 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity a Jadran, na toto som čakal...
Túto cestu som plánoval vlastne odvtedy, čo som si kúpil prvú motorku. V časopisoch a na internete som sledoval cestopisy ľudí čo tieto končiny navštívili a bol som rozhodnutý. Tam musím ísť. Po troch rokoch som sa dočkal, a stálo to zato...
30.09.2003 - Pa3ck Čitatelia: 12254 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]

Bratislava (SK) - Žaborič (HR), 17.9.2003 - 21.9.2003
Bratislava, Mikulov, Wien, Graz, Maribor, Zagreb, Karlovac, Senj, Šibeník, Žaborič
26.09.2003 - castka-racing Čitatelia: 6898 [Šport - Cestné Motocykle]

Častkov tím má zlato
Hungaroring 21.september 2003 - na zrekonštruovanom Hungaroringu sa konali Majstrovstvá Európy cestných motocyklov. Najúspešnejším tímom šampionátu je slovensko - talianský team Častka – Edo Racing, za ktorý jazdí už na našom kontinente známy Japonec Taro Sekiguchi....
26.09.2003 - sita Čitatelia: 6436 [Šport - Enduro]
O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté
Výsledky medzinárodných majstrovstiev SR v endure
26.09.2003 - sita Čitatelia: 5278 [Mototuristika - Moto-akcia]
Pozvánka na "Last Bikers Ride"
"Last Bikers Ride" - Jahodník 26. - 28. 9.
11.09.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35539 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavila novú CBR 1000RR
Honda práve predstavila úplne novú 998 kubíkovú CBR1000RR Fireblade. Nový Fireblade má niekoľko zaujímavých noviniek ako elektronický tlmič riadenia Honda Electronic Steering Damper vyvinutý šprtovým tímom HRC (pužívaný a testovaný Repsol Honda MotoGP teamom) a zadné odpruženie Unit Pro-Link (predstavené minulý rok na CBR600RR)
08.09.2003 - rumpel Čitatelia: 16950 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Predĺžený víkend v Chorvátsku
Trnava-Krk-Cres-Mali Lošinj-Pula-a späť
05.09.2003 - manana Čitatelia: 16613 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki GPZ 600
...momentálne naháč.
05.09.2003 - manana Čitatelia: 12141 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dovolenka Hvar, 23.8.-2.9.2003
Rakúsko-Taliansko-Slovinsko-Taliansko-Slovinsko-Chorvátsko/Hvar/-Maďarsko
03.09.2003 - Pa3ck Čitatelia: 23883 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 600F
..tak a dočkal som sa :o)
31.08.2003 - Cendina Čitatelia: 21986 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSF 600N - Banditka
Krásný rudý tank s polovičním obsahem než jaký může mít a příjemnými jízdními vlastnostmi. Říká se že když na něj poprvé sednete máte pocit, že ho řídíte již pět let.
26.08.2003 - prvak Čitatelia: 22393 [Vaše stroje - Moja motorka]

ČZ 180 Roland
Kúpil som ju na začiatku sezóny. Ešte ju len spoznávam...
22.08.2003 - spion Čitatelia: 27407 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki VN 750 (VULCAN)
Zatiaľ nemám s ním nijaké skúsenosti, mám ho ešte len prvú sezónu. Je to vodník, dvojválec do V štvortakt. Celkom slušná mašinka, má to ešte nejaké mušky a tie treba vychytať...
19.08.2003 - Zephyr Čitatelia: 18685 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Zephyr 750
Každý z nás má svoje favoritky medzi motorkami. Mojimi sú jednoznačne naháče. Raz prišiel deň "D" a ja som išiel obzrieť svoju nádejnú "nastávajúcu". Keď som ju zbadal, srdce mi začalo tepať akosi rýchlejšie...
Predchádzajúce | 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!