Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8731 až 8745 z cekového počtu: 8795.
27.09.2001 - Feci Čitatelia: 5170 [Šport - GP 125]
Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek
Od začiatku veľkej ceny Španielska vo Valencii bolo evidentné, že budú
prebiehať neľútostné boje o čo najlepšie umiestnenie. Na čele sa striedalo
toľko jazdcov, že španielsky fanúšikovia ani nevedeli, koho majú
povzbudzovať...
26.09.2001 - Keso Čitatelia: 6459 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Redbull Get On Top 2001
Úplne nezávislý pohlad na akciu Redbull Get On Top. Žiadne faktické informácie v tomto príspevku nenájdete, lebo som si nerobil poznámky a vôbec som neplánoval písať z nej reportáž.
23.09.2001 - Dusky Čitatelia: 31945 [Vaše stroje - Moja motorka]
Kawasaki KLE 500 1996
No takže niečo o mojej mašine!!
Je to Kawasaki KLE 500, r.v. 1994, dvojvalec,cestné endurko vodník.
20.09.2001 - inferno Čitatelia: 4828 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Margitka s Ilonou
7.9.2001: Štartujem z PD pomaly sa prebublávam cez brutálne preplnené cesty na zraz v kempe Margita Ilona. Srdce poskakuje radosťou, starosti odvial vietor...
13.09.2001 - maco Čitatelia: 25388 [Vaše stroje - Moja motorka]
Jawa 350/634 a Suzuki GSX 1100 EZ
Som Maco, kto ma videl (alebo uvidí) určite pochopí prečo tá prezývka. Ináč
som obyčajný človek, dve nohy až po zem, ruky na konci rozstrapkané, hlava na krku.
12.09.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 43507 [Vaše stroje - Moja motorka]
Jawa 350/638 Trhač Silnic
Tak sa mi konečne podarilo urobiť zopár fotiek. Nie su síce nič moc,
ale je tam to čo tam má byť :-))
Takže. Rok výroby môjho "trhača" je 1987 a ja som jeho 3 majiteľ. Inak je
to moja prvá motorka. Aj napriek svojím rokom vyzerá stále dobre.
09.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8425 [Šport - GP 500]
'Deja vu' z Brna Rossi vyhráva a Biaggi padá, Estoril 2001
Tento víkend sa preteky svetového šampionátu cestných motocyklov presumuli na Portugalský
okruh Estoril. Po meranom tréningu sa na trati objavil aj šéf Formuly 1 Bernie Eccelstone.
On aj jeho žena sa odviezli na špeciálne upravenej dvojmiestnej Yamahe. Na nádrži mali
pripevnené držadlá a po okruhu v Portugalskom Estorile ich povozil Randy Memola.
09.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5233 [Šport - GP 250]
Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky
V 250-tkach si na štarte vybojoval pole position Harada, za ním bol Katoh, McWilliams, Nieto, Melandri, Alzamora,
Matsudo, Checa,...
09.09.2001 - feci Čitatelia: 5129 [Šport - GP 125]
Gran Premio Marlboro de Portugal 125-tky
Veľká cena Portugalska sa jazdila za príjemných podmienok: teplota - 28 C, vietor 18Km/h.
Na štarte bol prvý Poggiali, druhý Ui, tretí Sanna a štvrtý Cecchinelo.
02.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12388 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Motozraz Kováčová pri Zvolene 1.9.2001
Tento víkend sa konal vo Zvolene jeden z posledných zrazov túto sezónu.
Miestom kanania bol známy kemping v Kováčovej pri Zvolene. Keďže mi to z
časových dôvodov nevyšlo, nemohol som sa ho zúčastniť kompletne
(od piatku do nedele), ale nenechal som si ujsť príležitosť pozrieť sa
tam aspoň v sobotu.
31.08.2001 - Tibharos Čitatelia: 22756 [Vaše stroje - Moja motorka]
Simson S51
Mého stroja sem koupil pouze před dvěma měsíci. Je to Simson S51 Enduro rok výroby 1983.
28.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7167 [Šport - GP 500]
Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul?
'Šialený Max' Biaggi musel byť poriadne naštvaný po havárii z čelnej pozície v Nedelnaších pretekoch v Brne v 13-tom kole z 22.
Rossi sa tak bezproblémov dostal do vedenia a došiel až po šachovnicovú zástavku, aby získal 29-bodový náskok v šampionáte.
27.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5155 [Šport - GP 250]
Harada suverénne zvíťazil v Brne
Najrýchlejší celý víkend, jazdec MS Aprilia teamu Tetsuya Harada viedol pred teamovým kolegom Marcom Melandrim a vedúcim šampionátu
Dajirom Katohom, velkolepým štýlom a zapezpečil si tak víťaztvo na GP Českej republiky na Brnenskom Autodrome.
27.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5620 [Šport - GP 125]
Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001
Juniorský jazdec tímu Telefonica Movistar Toni Elias sa stal novým lídrom šampionátu 125-tiek potom čo získal víťaztvo v poslednej zákrute pred Luciom Cecchinellom a Stevom Jenknerom.
23.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17630 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]
Dvojdňový sólo výlet na Oravu
Vždy keď sa naskytne nejaká príležitosť niekam vycestovať neváham a hneď osedlám svoju motorku. Tak tomu bolo aj teraz. Nešlo však o nijakú moto akciu, ale len o malú firemnú oslavu. Ako miesto sme zvolili mesto Tvrdošín na Orave.
Najskôr sa mi to zdalo dosť ďaleko (z Košíc) a uvažoval som nad tým, že pôjdem s ostatnými autom (z finančných dôvodov), ale nakoniec som sa rozhodol, že si to nenechám ujsť, však už sa blíži koniec sezóny...
Predchádzajúce | 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















