ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na úvod sezóny MS superbikov triumfoval Hodgson

 Zdieľať

Pridané: 06.03.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5726 [Šport - SuperBike]

V španielskej Valencii sa v nedeľu uskutočnilo úvodné kolo tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta superbikov...

VALENCIA 2. marca (SITA) - V španielskej Valencii sa v nedeľu uskutočnilo úvodné kolo tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta superbikov. Víťazstvo v oboch jazdách si vybojoval Brit Neil Hodgson na stroji značky Ducati. V prvej i druhej jazde skončil druhý Španiel Ruben Xaus. Tretí v prvom kole bol ďalší Brit Chris Walker, tretie miesto v druhej jazde obsadil Walkerov krajan James Toseland.

 Neil Hodgson na Ducati
Neil Hodgson na Ducati

Výsledky - 1. kolo - MS superbikov:
1. jazda:
1. Neil Hodgson (V. Brit.) Ducati 36:56,205
2. Ruben Xaus (Šp.) Ducati 37:00,905
3. Chris Walker (V. Brit.) Ducati 37:08,582
4. James Toseland (V. Brit.) Ducati 37:08,887
5. Regis Laconi (Fr.) Ducati 37:20,273
6. Steve Martin (Austr.) Ducati 37:23,211 2. jazda:
1. Hodgson 36:46,191
2. Xaus 36:48,810
3. Toseland 36:59,659
4. Walker 37:09,617
5. Martin 37:22,730
6. Gregorio Lavilla (Šp.) Suzuki 37:24,785

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 06.03.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »