Anketa:
Rossi vyhral Honde 150-ty závod v kráľovskej kubatúre
ZdieľaťPridané: 12.07.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6805 [Šport - GP 500]
Tento taliansky mladík sa stal prvým jazdcom vôbec, ktorý dokázal vyhrať pretek, a pritom odštartovať
z horšieho ako piateho miesta.
![]() |
Rossi na čele |
Odštartoval dokonca z jedenásteho. Hneď nabral nezastaviteľnú rýchlosť
a predieral sa dopredu. Hoci Max Biagi viedol prvých 15 kôl, 13 kôl ored koncom stratil svoju pozíciu
práve s "Doctorom" (ako Rossiho prezývajú). Ten dojazdil s pohodlným náskokom až do konca.
"Bolo to
veľmi dôležité výťazstvo" povedal po preteku Rossi, ktorý má teraz 26 bodový náskok, čo ho posúva ešte
bližšie k zisku titulu.
![]() |
Pódium |
Hovorí: "Musím povedať, že to bolo moje najlepšie výťazstvo v kariére, keď som štartoval z tak nie veľmi dobrej pozície. Prvých pár kôl bolo obzvlášť ťažkých, keď som mal ešte plnú nádrž a musel som vyčkať na príležitosť keď vyštartujem naplno, no potom to šlo perfektne." Biagi si udržal druhé miesto aj napriek dobiedzaniu Alexa Barosa. Shinya Nakano získal pre seba rekordné body za šieste miesto, keď došiel do cieľa pred Alexom Criville. Kenny Roberts vyšiel víťazne z bitky o ôsme miesto s Olivierom Jacque.
Výsledková listina:
1. Vallentino Rossi
2. Max Biaggi +1.794
3. Alex Barros +2.011
4. Noriyuki Haga +7.610
5. Carlos Checa +12.526
6. Shiynia Nakano +12.766
7. Alex Criville +16.225
8. Kenny Roberts +16.699
![]() |
Valentino Rossi |
Pridané: 12.07.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej - Awia
- Rossi si v Malajzii nazbieral ďalšie body... - Awia
- Talian Rossi víťazom VC JAR - sita
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 500-ky - feci
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval... - feci
- 500-vky na GP Catalunia - Awia
- Rossi získal v Malajzii v predstihu majstrovský titul - sita
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 500-ky - Dadi
- Triumf suveréna Rossiho na domácej pôde - sita
- Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul? - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!