Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 653 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28477
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11513)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dolomity a Friaul 2005 - tip na predĺžený víkend 2/5

 Zdieľať

Pridané: 01.11.2006 Autor: zeze
Čitatelia: 12953 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Následne dobrodružne klesáme západnou rampou po uzučkej strmej ceste, známej hlavne sériou neosvetlených tunelov do Ovara. Z Ovara pokračujeme na sever, a nádhernou tichou dolinou Val Pesarina sa zaujímavým sústavným 21-kilometrovým stúpaním (v dedine Prato je úžasná šikmá veža!)

 Šikmá veža v Prato, nie je úžasná???
Šikmá veža v Prato, nie je úžasná???

dostávame do sedla Forcella Lavardet (1542m).

 Alpy, to nie sú len zákruty (stúpanie na Forcella Lavardet z východu)
Alpy, to nie sú len zákruty (stúpanie na Forcella Lavardet z východu)

Pokračujeme na západ susediacimi sedlami Sella di Razzo (1760m) a Sella Ciampigotto (1790m), ktoré už majú výraznejšiu dolomitovskú scenériu. Ciampigotto je akousi hranicou medzi Friaulom a Dolomitmi, a tak sa poriadne dlhým a pozakrúcaným klesaním západnej rampy Ciampigotta spúšťame do doliny, smer Vigo di Cadore, kde si už v letnej horúčave doprajeme obed v motoreste pri hlavnej ceste.

 Sella di Razzo, pohoda sa dá krájať
Sella di Razzo, pohoda sa dá krájať

Pokračujeme cez úžasné mesto Auronzo di Cadore, smer Misurina, a razom sa ocitáme uprostred Dolomitov, scéna medzičasom aj u nás priam gýčová, ale mne to nevadí, jazdil by som sem aj každý víkend. Cesta Auronzo – Misurina je ešte relatívne prázdna, a tých 23km sa dá ešte vychutnávať dynamická jazda v náručí skalných brál... neskôr, od začiatku stúpania na Passo Tre Croci (1809m) a potom v celej centrálnej oblasti Dolomitov je už človek vďačný aj za to, keď aspoň nenatrafí pred sebou na trápiaci sa autobus.

Z olympijského mestečka Cortina d´Ampezzo sa vyberáme najskôr na známe sedlo Passo Giau (2233m). Nevadí že som tu bol aj pred pár týždňami, tentoraz Giau prejdeme celý, a doráňanej vystresovanej duši má vždy čo ponúknuť, tie scenérie sú neopakovateľné.

 Passo Giau, preposledný vracák zo severnej strany pod sedlom
Passo Giau, preposledný vracák zo severnej strany pod sedlom

Klesáme na juhozápad, a pokračujeme cez Livinallongo ďalej na známy okruh okolo masívu Sella, kde z Arabby začíname stúpať do sedla Pordoijoch (2239m). Posledná lanovka na Sass Pordoi už ušla (je okolo 17:00), tak aspoň kávičkujeme, a šokovaný si prezerám fotografie z urputných bojov v prvej svetovej vojne, ktoré sa odohrali na týchto nádherných miestach.

 Podvečerný Pordoijoch – západná rampa
Podvečerný Pordoijoch – západná rampa

Aj krvavý Col di Lana je odtiaľto čo by kameňom dohodil.

< >

Pridané: 01.11.2006 Autor: zeze Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria