Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2607 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na Autosalóne krstili Enduro Aktuál

 Zdieľať

Pridané: 21.03.2003 Autor: sita
Čitatelia: 7758 [Novinky]

V stánku Slovenskej motocyklovej federácie na bratislavskom Autosalóne predstavili v stredu nový motocyklový časopis "Enduro Aktuál"

 Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok
BRATISLAVA 18. marca (SITA) - V stánku Slovenskej motocyklovej federácie na bratislavskom Autosalóne predstavili v stredu nový časopis venovaný motocyklovému športu, presnejšie jednej z najpopulárnejších disciplín - enduro. Prvé číslo "Enduro Aktuálu" originálne, za asistencie prezidenta SMF Branislava Neumaira a šéfredaktorky Aleny Dudekovej, pokrstil olejom značky Castrol najúspešnejší slovenský jazdec endura Jaroslav Katriňák. "Som veľmi rád, že takýto časopis uzrel svetlo sveta. Verím, že bude prinášať zaujímavé informácie, ktoré fanúšikovia tohto športu inde nenájdu. Rád by som, aby okrem kvalitného výsledkového servisu priniesol aj pohľady do zákulisia, zaujímavé by bolo ukázať čitateľom detailnejšie naše trápenie sa na trati," povedal pätnásťnásobný účastník Šesťdňovej, ktorý už dvakrát okúsil aj atmosféru prestížnej Rely Paríž - Dakar. Pred samotným krstom sa uskutočnila autogramiáda štvorice úspešných členov slovenskej reprezentácie na minuloročnej Medzinárodnej šesťdňovej súťaži v Jablonci nad Nisou, kde Slovensko zopakovalo najlepší výsledok spred ôsmich rokov (1996) a obsadilo 6. miesto - Jaroslava Katriňáka, Radka Matošku, Ivana Jakeša a Zlatka Novosada. Marcové číslo nového časopisu má 16 strán a vyšlo v náklade 1500 kusov. "Takýto časopis bol v hlavách niektorých ľudí už dlhšie. Veľká vďaka za to, že je nakoniec na svete patrí Štefanovi Novákovi, ktorý ho nosil v hlave už asi tri roky a teraz sa stal vedúcim redakčnej rady. Už teraz máme avíza, že záujem o neho presiahne naše kapacity a preto rozmýšľame o zvýšení počtu strán aj nákladu. Ozvali sa nám fanúšikovia z Čiech, kde niečo také chýba, chceli by sme zaplniť prázdne miesto aj na tamojšom mediálnom trhu. Navyše aj pre našich susedov to bude zaujímavé, pretože na slovenských podujatiach sa zúčastňuje veľa jazdcov z Českej republiky. Časopis je však iba jednou časťou práce nášho redakčného kolektívu. Tou druhou bude snaha o skvalitnenie tlačových služieb na pretekoch slovenského šampionátu v jednotlivých disciplínach a uľahčiť tak prácu novinárom píšucim sa o tomto športe," povedala pre agentúru SITA séfredaktorka Alena Dudeková.

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 21.03.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »