ISSN 1336-6491 | Online: 1700 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29871
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

WSBK 2008 – 3 – Valencia

 Zdieľať

Pridané: 07.04.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 3661 [Šport - SuperBike]

Vo Valencii zvíťazil v divokej prvej jazde superbajkov Lorenzo Lanzi, v druhej Noriyuki Haga a v superšportoch Joan Lascorz.

Na okruhu Ricarda Tormu vo Valencii to v prvej jazde poriadne vrelo. V priebehu preteku skončilo na zemi oveľa viac pilotov, ako býva zvykom. Do cieľa si išiel po svoju premiérovú prvú priečku Max Neukirchner, no to ešte netušil, že sa v poslednej zákrute prirúti domáci veterán Carlos Checa a obaja skončia v iskrivých kotrmelcoch. Aj preto zvíťazil Lorenzo Lanzi, za ním skončil Troy Bayliss a tretí bol Troy Corser. Horšie z tohto incidentu vyšiel Neukirchner, ktorý má zlomenú kľúčnu kosť a podozrenia na ďalšie zranenia. Checa svoj stroj zodvihol a stihol ešte dokončiť na piatom mieste. V druhej jazde na prvom mieste skončil Nori Haga, ktorý si vylepšil náladu po páde z prvej jazdy, druhý bol opäť Bayliss a tretí Checa. Jakub Smrž po havárii v tréningu skončil obe jazdy na 14. mieste.

 Max Neukirchner
Max Neukirchner

Prvá päťka superbajkov celkovo:

  1. Troy BAYLISS 128b
  2. Fonsi NIETO 80b
  3. Troy CORSER 72b
  4. Carlos CHECA 72b
  5. Ruben XAUS 68b

V pretekoch superšportov, v ktorom bolo taktiež viacero pádov zvíťazil pred domácim publikom Joan Lascorz pred Fabienom Foretom a Craigom Jonesom.

 Joan Lascorz a spol.
Joan Lascorz a spol.

Prvá päťka superšportov celkovo:

  1. Joan LASCORZ 54b
  2. Broc PARKES 38b
  3. Fabien FORET 33b
  4. Joshua BROOKES 33b
  5. Craig JONES 32b

Video: SBK 2008 - Valencia Superpole Highlights

Foto: www.worldsbk.com

Pridané: 07.04.2008 Autor: Brambo Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »