Anketa:
MotoGP 2008 – 6 – Mugello
ZdieľaťPridané: 02.06.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 4045 [Šport - MotoGP]
Valentino Rossi v Mugelle neporaziteľný. V ďalších kubatúrach okrem neho ešte zvíťazili Marco Simoncelli a Simone Corsi.
MotoGP
Sedem zlatých trofejí v rade na Mugellskom okruhu a tri zlaté trofeje v rade v tejto sezóne. Tak to je aktuálna Valeho štatistika, ktorá ho v celkovom hodnotení posunula aj vďaka Lorenzovmu pádu o poriadny kus dopredu. Za víťazným Rossim prišiel do cieľa na druhom mieste Casey Stoner a na treťom Daniel Pedrosa.
Prvá päťka MotoGP celkovo:
- Valentino ROSSI 122b
- Dani PEDROSA 110b
- Jorge LORENZO 94b
- Casey STONER 76b
- Colin EDWARDS 58b
![]() |
prví traja... |
250ccm
V štvrťlitroch sa najviac radoval Marco Simoncelli, ktorý zvíťazil pred Alexom Debonom a Thomasom Luthim. Karel Abrahám prešiel popri cieľovej fotobunke na výbornom siedmom mieste. Vo výsledkovej listine chýbal Lukáš Pešek, ktorý havaroval zo skvelého štvrtého miesta.
Prvá päťka 250ccm celkovo:
- Mika KALLIO 106b
- Mattia PASINI 88b
- Alex DEBON 79b
- Marco SIMONCELLI 78b
- Hiroshi AOYAMA 61b
125ccm
A v kubatúre 125ccm zvíťazil v extrémne napínavom preteku nakoniec Simone Corsi pred Gáborom Talmácsim a Pol Espargarom.
Prvá päťka 125ccm celkovo:
- Simone CORSI 87b
- Mike DiMEGLIO 87b
- Nicolas TEROL 75b
- Joan OLIVE 65b
- Stefan BRADL 64b
Foto: Yamaha-racing
Pridané: 02.06.2008 Autor: Brambo Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- WSBK 2008 – 3 – Valencia
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!