Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2008 – 3 – Estoril

 Zdieľať

Pridané: 13.04.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 3900 [Šport - MotoGP]

V Estorile víťazne Lorenzo, Bautista a Corsi.

MotoGP

Jorge Lorenzo získal už tretíkrát za sebou poleposition, čo by v premiérovej sezóne v MotoGP čakal málokto. Podobne si počínal aj v samotnom preteku, v jeho polovičke sa osamostatnil a vedenie si udržal až do konca. Druhý skončil Dani Pedrosa a tretí Valentino Rossi.

Prvá päťka MotoGP celkovo:

  1. Jorge LORENZO 61b
  2. Dani PEDROSA 61b
  3. Valentino ROSSI 47b
  4. Casey STONER 40b
  5. James TOSELAND 29b

 Jorge Lorenzo si ide po premiérové zlato v MotoGP
Jorge Lorenzo si ide po premiérové zlato v MotoGP

250ccm

V napínavom preteku štvrťlitrov zvíťazil Alvaro Bautista pred Marcom Simoncellim a Mikom Kalliom. Lukáš Pešek skončil desiaty a Karel Abrahám na mieste šestnásť.

Prvá päťka 250ccm celkovo:

  1. Mika KALLIO 57b
  2. Mattia PASINI 45b
  3. Hector BARBERA 39b
  4. Yuki TAKAHASHI 37b
  5. Alvaro BAUTISTA 35b

125ccm

V najbzučivejšej kubatúre si zlatú trofej do poličky odloží Simone Corsi, striebornú Joan Olive a bronzovú Nicolas Terol. Lukášov Peškov mladší brat Karel mal počas preteku pád, no pokračoval ďalej a dokončil na mieste 28.

Prvá päťka 125ccm celkovo:

  1. Simone CORSI 59b
  2. Nicolas TEROL 42b
  3. Joan OLIVE 40b
  4. Stefan BRADL 37b
  5. Sergio GADEA 32b

Pridané: 13.04.2008 Autor: Brambo Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »