Anketa:
WSBK 2008 – 5 – Monza
ZdieľaťPridané: 12.05.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 4299 [Šport - SuperBike]
La Pista Magica – v talianskom chráme rýchlosti zvíťazili Neukirchner, Haga a Foret.
V prvej jazde superbajkov zvíťazil a splnil si tak sen Max Neukirchner pred Noriyuki Hagom a Troyom Baylissom. Jakub Smrž skončil na 10. mieste necelých jedenásť sekúnd za víťazom. V druhej jazde si Haga s Neukirchnerom poradie vymenili a tretí prešiel cieľom Riuychi Kiyonari. Jakub v druhej jazde pre pád cieľom neprešiel. Výborne sa blysol aj jeho brat Matej, ktorý sa umiestnil na druhom mieste v triede Superstock 1000.
![]() |
Noriyuki Haga a Max Neukirchner |
Prvá päťka superbajkov celkovo:
- Troy BAYLISS 194b
- Carlos CHECA 116b
- Noriyuki HAGA 112b
- Max NEUKIRCHNER 111b
- Fonsi NIETO 107b
V najnadupanejších šesťstovkách zvíťazil Fabien Foret na Yamahe pred Joshua Brookesom na Honde a Broc Parkesom taktiež na Yamahe. Matt Lagrive, jazdec českého tímu Intermoto skončil na peknom ôsmom mieste. Pretek opäť nedokončil Garry McCoy na Triumphe Daytona 675, ktorému sa zatiaľ nedarí, v celkovej tabuľke je na 18. mieste s desiatimi bodmi. V Monze dokončil pretek najlepšie anglický stroj na 11. mieste s Markom Aitchisonom v sedle.
Prvá päťka superšportov celkovo:
- Joan LASCORZ 77b
- Fabien FORET 71b
- Broc PARKES 65b
- Andrew PITT 63b
- Joshua BROOKES 63b
Video: 2008 - Monza Race 1 Highlights
Foto: www.worldsbk.com
Pridané: 12.05.2008 Autor: Brambo Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- WSBK 2008 – 3 – Valencia
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!