Anketa:
MotoGP 2008 – 4 – Čína
ZdieľaťPridané: 05.05.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 4389 [Šport - MotoGP]
V najsilnejšej kubatúre zvíťazil po dlhej dobe Valentino Rossi, v štvrťlitroch Mika Kallio a v „osminkách“ Andrea Iannone.
MotoGP
V daždivej veľkej cene na okruhu Shanghai si Vale zopakoval, ako vyzerá pohľad z najvyššieho miesta stupňov víťazov. Chvíľami sa zdalo, že by Dani Pedrosa mohol zvíťaziť, no v závere preteku si vytvoril Rossi náskok a Pedrosa už iba súhlasil s druhým miestom. Tretí skončil Casey Stoner a tak sa zdá, že je Ducati späť tam, kde minulý rok skončili. Potvrdil to aj Marco Melandri, ktorý po doterajších neúspechoch skončil na piatej priečke. Štvrtý sa umiestnil Jorge Lorenzo, ktorý považoval toto umiestnenie vzhľadom na jeho zranenia z piatkového extrémneho hajsajdru za víťazstvo.
Prvá päťka MotoGP celkovo:
- Dani PEDROSA 81b
- Jorge LORENZO 74b
- Valentino ROSSI 72b
- Casey STONER 56b
- Loris CAPIROSSI 33b
![]() |
Valentino späť na stupni najvyššom |
250ccm
V tejto kubatúre zaznamenala továreň KTM double, vyhral Mika Kallio, druhý dorazil do cieľa Hiroshi Aoyama. Na treťom mieste sa umiestnil Mattia Pasini. Lukáš Pešek a Karel Abrahám mali tentoraz veľkú smolu, ani jeden z nich cieľ nevidel.
Prvá päťka 250ccm celkovo:
- Mika KALLIO 82b
- Mattia PASINI 61b
- Hector BARBERA 49b
- Yuki TAKAHASHI 46b
- Hiroshi AOYAMA 44b
125ccm
V kubatúre 125ccm si zlato odniesol prekvapivo Andrea Iannone, striebro získal Mike DiMeglio a bronz Gábor Talmácsi.
Prvá päťka 125ccm celkovo:
- Simone CORSI 59b
- Joan OLIVE 50b
- Nicolas TEROL 50b
- Mike DiMEGLIO 49b
- Stefan BRADL 48b
Pridané: 05.05.2008 Autor: Brambo Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- WSBK 2008 – 3 – Valencia
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!