Anketa:
Kolotoč Czech Endurance Cup odštartoval v Moste
ZdieľaťPridané: 17.06.2008 Autor: Zeno
Čitatelia: 4917 [Šport - Cestné Motocykle]
Tak znova to vypuklo! Keďže sme zvládli zimnú klasifikáciu, spočívajúcu v urýchlenej úhrade štartovného, tento rok budeme stabilným tímom štartového poľa. Na tento rok nám organizátori nadelili šesť pretekov, čo znamená, že si dáme 3 x Most, 2 x Brno, 1 x sa odvezieme aj na Hungáči. Aby toho nebolo málo, tak 3x sa pôjde šesťhodinovka.
Do Mostu vyrážame tradične „veľmi dobre“ pripravení. Naše pokusy o rozjazdenie sa na Pannonii dopadli dosť rozpačito, Maťo zadrel v Trenčíne motor a Robovi v snahe „naklikať“ svoj nový podvozok štyri dni pred závodom na Hungáči, rozmenil Kawu akýsi maďar, keď ho zostrelil z cieľovky. Ale napriek tomu, deň pred pretekom sme v Moste všetci. Maťo doskladáva motorku, Robova Kawa prešla trojdňovou reinkarnáciou, po ktorej vyzerá síce ako motorka, len aj s takou celkom dobrou krivicou. A ja sa chcem zoznámiť so svojou novou Suzuki, lebo sme to spolu ešte nerobili. Máme však celý deň na rozjazdenie, tak ho využívame v plnej miere, aby sme skúsili nový povrch a zžili sa s motorkami.
![]() |
Deň jazdenia a doobedné tréningy určili, že klasifikáciu pôjdem ja. Osobák som si stiahol skoro o dve sekundy, ale aj tak to bolo len na 23. pozíciu na štarte. Keďže to, že štartovať neviem, je známa vec a Robo ten podvozok stále nenaklikal, pripadla táto úloha Maťovi. A aby si to užil, tak hneď v druhom kole nejakému neborákovi zhorel Fazer priamo pred očami, čo znamenalo prerušenie závodu a ďalší štart. Ale Maťovi sa darilo, hneď v prvom kole po štarte sa prebíja do rýchlej skupiny a potiahol nás na zhruba 15. priečku v celkovom poradí.
![]() |
Druhý som bol na trati ja. Dal som nádrž do sucha a striedať idem skoro po hodine ako piaty v celkovom poradí. Na trať ako tretí išiel Robo, ale ten podvozok na tej jeho Kawe jednoducho nefungoval. Po polovici pretekov sme boli okolo desiatej priečky. Využívame safety car na striedanie, ale Maťo ako obvykle nevládal, napriek tomu, že dvadsať minút stál za safety carom, odjazdil len osem kôl a navyše v časoch riadne zaostávajúcich za jeho prvou jazdou. Do konca preteku zostávalo 50 minút a ja som vyrážal na trať s tým, že to už dojazdím. Výsledkom bolo celkové 10. miesto a piate miesto v kategórií bezlicenčných litrov. Po štyroch hodinách nás od štvrtého miesta delili 4 sekundy a od tretieho jedenásť. A práve preto nám na inak výborne zorganizovanom podujatí vadilo, že usporiadatelia za celý deň nevedeli sprevádzkovať prenos signálu s výsledkami do boxov, aby naši mechanici nemuseli každú chvíľu prebiehať pol boxovej lajny.
![]() |
Na tomto mieste sa patrí pogratulovať práve tretiemu „československému“ Bonmoto teamu, v ktorom jazdia naši kamoši Alino a Martin. „Kurník prvý raz ste nám to natreli a hneď na bedni!“
Takže kolotoč sa rozbehol a najbližšie nás čaká 22. 6. 2008 šesť hodín na maďarskom Hungaroringu.
![]() |
![]() |
Pridané: 17.06.2008 Autor: Zeno Zdieľať
Súvisiace články:
- Druhý ročník Czech Endurance Cup odštartoval 23. 4. v Moste - Zeno
- IV. Závod CEC v Moste znova s účasťou MOTORIDE teamu - Zeno
- Druhý diel pretekov Czech Endurance cup pre Motoride team úspešný! - Zeno
- Motoride Team na CEC alebo šesťhodinové brnenské peklo - Zeno
- Posledné CEC v Brne znova s Motoride Teamom - Zeno
Ďalšie články tohto autora:
- Posledný závod CEC - MOTORIDE ACENT TEAM celkové druhé miesto v seriáli!
- 4. závod CEC - ďalší pohár pre Motoride ACENT team
- Motoride team - 3. závod CEC v Brne - lotéria s počasím
- 2. časť Czech Endurance Cup – konečne pódium pre Motoride Team!
- Posledné CEC v Brne znova s Motoride Teamom
- Motoride Team na pretekoch RACE FOR FUN 25. - 26. 8. 2007 v Trenčíne
- IV. Závod CEC v Moste znova s účasťou MOTORIDE teamu
- Motoride Team na CEC alebo šesťhodinové brnenské peklo
- RACE FOR FUN - preteky v Trenčíne sú za nami
- Druhý diel pretekov Czech Endurance cup pre Motoride team úspešný!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!