Anketa:
Motoride team - 3. závod CEC v Brne - lotéria s počasím
ZdieľaťPridané: 17.07.2008 Autor: Zeno
Čitatelia: 4831 [Šport - Cestné Motocykle]
Tak prvýkrát v tomto roku smeroval kolotoč CEC na Automotodrom v Brne. Pre nás to bola možnosť vyskúšať nový koberec a spraviť si naň vlastný názor, po rôznych rozporuplných informáciách z webu.
Ako väčšina z teamov, aj my sme využili voľné jazdenie v popoludňajších hodinách, deň pred závodom. Teda hlavne Robo a Maťo, lebo mne sa hneď v prvom kole rozpadla radička a kým som to dal dokopy, tak začal dážď, ktorý ukončil poobedné jazdenie. Večer sme sa rozložili v boxoch a išli spať.
Ráno síce nepršalo, ale obloha dávala tušiť, že dnes 30 nebude a sucho už vôbec nie. Keďže som včera nejazdil, beriem si hneď prvý tréning, motorka fungovala výborne a na novom koberci som si struhol hneď nový osobák. Ďalšie tréningy sme potom išli v poradí: Robo, ja, Maťo a jazdili od štvrtého po štrnáste miesto v skupine. Kvalifikáciu nastúpil Robo a v polovici ho vystriedal Maťo. Na štarte sme potom stáli na 17. priečke.
A tu to začalo byť zaujímavé! Ako sa blížila hodina štartu, komplikovalo sa počasie. V momente, keď som vystál radu na prezutie a obuli mi nové suché gumy, začalo pršať. Bolo 10 minút do výjazdu na štart. Robo doletel s mokrými gumami a moje kola sa prezúvali znova. Ale nestihli sme, a tak Maťo štartuje na suchých. Tentoraz nám to ale vyšlo, dážď po chvíľke ustal, spodná strana dráhy bola dokonca suchá stále, takže to nakoniec nebola zlá voľba. Maťo ťahal ako blázon, ako na vode, tak na suchu a na dráhe vydržal ozaj dlho a na monitore svieti v celkovom poradí 2. miesto. Po prestriedaní sa to zreálni na 8. priečku. Robo má sucho a tak ťahá, dokedy ho hladové oko neodpošle do boxov. Na monitore svieti 6. miesto po prestriedaní 10. priečka. Znova ide Martin lebo moja motorka je na mokrých, keďže sa zdá, že počasie sa lepší, prezúvam na sucho, aby som mohol plnohodnotne zasiahnuť do boja. A keďže Martin už jazdí druhýkrát, padlo rozhodnutie po návrate do boxu, postaviť na mokro jeho motorku, pre prípad núdze. Vyrážam na trať a ťahám 50 minút. Mal som to stopnuté presne lebo moje hladové oko nefunguje. Posledné tri kolá začína pršať. Dvakrát signalizujem do boxu, že idem dole, ale napriek tomu mám také divné brnenie v bruchu a nebol to majonézový šalát zo včera. Už za celkom slušného dažďa zastavím pred boxom, motorka na mokro je bez kolies, ja na infarkt a do dažďa ide Robo na suchých. V tejto situácií, na monitore svietila krásna 4. priečka, ako naše poradie. To bolo posledné jednociferné číslo, ktoré sme videli v ten deň, v súvislosti s našim poradím. Robo odkrúžil tri kolečká, zasignalizoval, že ide do boxu v domnení, že motorka na vodu je už pripravená. Nebola a dokonca nebol nikto ani na pitlane a my sme tú signalizáciu nevideli!!! Takže zbytočný prejazd boxami. Za ďalšie tri kolá, už konečne posielame na trať motorku obutú na mokro. Ale to zas prestávalo pršať a Maťo po šiestich kolách stojí v boxe, že stopa je už suchá. Na trať vyrážam ja s tým, že to už dojazdím. Aj tak sme boli za posledných 12 kôl štyrikrát v boxe. Nasratý, jak keby mi niekto zobral desiatu, som ťahal koľko sa dalo po meter širokej stope. Závod sme ukončili na celkovom dvanástom mieste.
![]() |
Vedomí si toho, že sme sa porazili sami svojou dezorganizáciou v boxoch, sme sa tentoraz zbalili ozaj rýchlo a bez nejakých rečí odfrčali domov. Celkom milo nás ale prekvapilo, keď na druhý deň zo zverejnených výsledkov zisťujeme, že sme sa vo svojej kategórii umiestnili tradične štvrtí. Po polovici sezóny, sme na celkovom treťom mieste. Najbližšie nás teraz čaká 6 hodinovka v Moste, na ktorú sme sa posilnili a spojili sily s teamom Accent. Takže v Moste už aj s Alinom a MOTORIDE Accent racing team na štarte.
Pridané: 17.07.2008 Autor: Zeno Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Posledný závod CEC - MOTORIDE ACENT TEAM celkové druhé miesto v seriáli!
- 4. závod CEC - ďalší pohár pre Motoride ACENT team
- 2. časť Czech Endurance Cup – konečne pódium pre Motoride Team!
- Kolotoč Czech Endurance Cup odštartoval v Moste
- Posledné CEC v Brne znova s Motoride Teamom
- Motoride Team na pretekoch RACE FOR FUN 25. - 26. 8. 2007 v Trenčíne
- IV. Závod CEC v Moste znova s účasťou MOTORIDE teamu
- Motoride Team na CEC alebo šesťhodinové brnenské peklo
- RACE FOR FUN - preteky v Trenčíne sú za nami
- Druhý diel pretekov Czech Endurance cup pre Motoride team úspešný!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!