Anketa:
Nová Ducati Monster 1100 na rok 2009
ZdieľaťPridané: 25.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 6820 [Bleskovky - Novinky]
Po novej 696tke prichádza Ducati aj s 1100vkou na rok 2009. Na európsky trh by sa mala dostať už pred koncom tohto roka.
Na trh sa dostanú dve nové verzie netvora. Klasická 1100 a ako to má už Ducati vo zvyku tak aj vylepšená verzia 1100S. Pod písmenom S sa nachádzajú tieto kvalitnejšie komponenty: plne nastaviteľná 43mm titánová ponitridovaná Ohlins vidlica a zadný centrál tej istej značky. Hmotnosť šetria diely z karbónových vlákien - blatník, vonkajší kryt vačiek a výfukového tlmiča. Upravená verzia váži 168kg, štandard o kilečko viac.
![]() |
Oba modely majú jednodielne sedlo s krytom spolujazdovej časti. Design S verzie vylepšujú aj 5-lúčové disky zlatej farby.
![]() |
Oba motocykle poháňa rovnaký desmodromický motor s objemom 1100 kubíkov, ktorý bol použitý aj v Multistrade alebo Hypermotardovi. Produkuje výkon 95 koní pri 7500 otáčkach a krutiaci moment 103Nm pri 6000 otáčkach.
![]() |
Ducati plánuje ponúkať Mostra 1100 v červenej, striebornej a čiernej, zatiaľ čo 1100S bude v červenej a perleťovo bielej farbe.
![]() |
Na web prenikli nejaké fotografie už pred oficiálnym odhalením. Prvýkrát bude stroj ukázaný verejnosti na Intermote 2008 v Kolíne nad Rýnom. Po výstave prinesieme aj ďalšie info.
![]() |
Pridané: 25.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!