Anketa:
The Doctor majstrom už v Motegi
ZdieľaťPridané: 28.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 3163 [Šport - MotoGP]
Dnešným víťazstvom v japonskom Motegi si Vale vybojoval šiesty titul v kubatúre MotoGP a ôsmy titul celkovo v kráľovskej kubatúre.
Do konca sezóny zostávajú ešte troje preteky, ale dnes sa definitívne rozhodlo v bojoch o titul. Počas sezóny to vyzeralo na tvrdé boje medzi trojicou Rossi, Stoner a Pedrosa, žiadne veľké prekvapenia sa nedali očakávať. Do sezóny vstupoval Casey ako obhajca titulu, Pedrosa s túžbou pokračovať v dobrých výsledkoch ako v menšej kubatúre spred pár rokov a Rosák po dvojročnej pauze bez titulu mal cieľ jasný.
![]() |
Priebeh dnešných pretekov bol typický ako počas celej sezóny. Prvá päťka sa odtrhla hneď po štarte, Rossi, Stoner a Pedrosa nasadili zas raz šialené tempo a oddialili sa ešte viac. Do konca pretekov obrázok ako cez kopirák z pár posledných pretekov. Rossi predbehol jedného, potom druhého, ukázal im chrbát a šachovnicu pretínal ako prvý. Stoner si vpohode udržal druhú pozíciu, ale Dani mal čo robiť s dobiedzajúcim Lorenzom, aby si ubránil bronz. Nakoniec mohli byť obaja šťasní, že dorazili do cieľa, pretože agresívnou jazdou Lorenzo v jednej zo zákrut zaprel Pedrosovi do zadného kolesa. Piate miesto obsadili zlepšujúci sa Nicky Hayden bojujúci s Capirexom. Do prvej desiatky sa zmestili ešte Edwards, Nakano, Dovizioso a Hopper.
Priebežné poradie
- 1. Valentino Rossi 312 b.
- 2. Casey Stoner 220 b.
- 3. Daniel Pedrosa 209 b.
- 4. Jorge Lorenzo 169 b.
- 5. Andrea Dovizioso 136 b.
- 6. Colin Edwards 118 b.
- 7. Chris Vermeulen 117 b.
- 8. Nicky Hayden 115 b.
- 9. Loris Capirossi 96 b.
- 10. Shinya Nakano 95 b.
- 11. James Toseland 90 b.
- 12. Toni Elias 86 b.
- 13. Sylvain Guintoli8 b.
- 14. Alex de Angelis 55 b.
- 15. Marco Melandri 51 b.
- 16. Randy de Puniet 47 b.
- 17. John Hopkins 47 b.
- 18. Anthony West Kawasaki 42 b.
- 19. Ben Spies (divoká karta) 20 b.
- 20. Jamie Hacking 5 b.
- 21. Tadayuki Okada (divoká karta) 2 b.
Pridané: 28.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!