Anketa:
Prvé športové elektroenduro od KTM!
ZdieľaťPridané: 21.10.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 4420 [Bleskovky - Novinky]
Rakúsky výrobca dnes predstavil svoje prvé športové enduro poháňané elektromotorom.
Motocykel bez emisií bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Arsenal Research, ktorej inžinieri sa predovšetkým venovali športovému zameraniu stroja a tomu zodpovedá aj jeho vybavenie. "Týmto vývojom čelíme problémom hluku a znečisťovania v motocyklovom športe", povedal Harald Plöckinger, jeden z vedúcich členov KTM Power Sports AG, pre tlač. "Teraz môžeme priniesť enduro šport bližšie k mestám a obyvateľom." Taktiež sa budú jednoduchšie organizovať podujatia v krytých halách.
Jednou z najvačších výziev pri vývoji motocykla s elektrickým motorom bolo dosiahnutie čo najvyššieho výkonu v spojení s kompaktným agregátom a nízkou hmotnosťou. Srdcom "bezemisného" stroja je batéria s li-ion technológiou, ktorá dodáva dostatok energie na 40 minút jazdenia na závodnej dráhe. Batéria je umiestnená v miestach, kde má klasicky poháňaný motocykel nádrž a váži okolo 17 kg. Dobíjací čas by mal byť kratší ako jedna hodina a výrobca ráta s viac ako 1000 nabíjacími cyklami.
Už z fotiek možno tušiť, že pôjde o ľahký a dostatočne športový stroj. Popri optimalizácii výkonu, dojazdu a hmotnosti je v pozadí vývoja aj snaha o zachovanie jazdných vlastností konvečných motocklov KTM. Tu prichádza na rad špeciálna technológia, ktorá dáva konceptu podobné vlastnosti, akými disponujú klasické endurá. Na tomto biku chýbaju také časti ako napr. airbox, nádrž, spojka, výfuk... Okrem nízkej hmotnosti by ďalšou výhodou mal byť krutiaci moment až 40 Nm.
Tento stroj v súčasnosti funguje ako prototyp. Konkrétne údaje o cenách vývojári nechcú prezrázať, ale aby bol motocykel konkurencieschopný klasickým strojom, jeho cena by nemala byť vyššia ako štvorciferné číslo v Eurách. Podľa predstaviteľov firmy zvyčajne modelu trvá 24 mesiacov, kým sa z prototypu stane produkčný model. Počas tohoto časového horizontu môžeme očakávať vylepšenia súvisiace hlavne s vývojom batériovej technológie.
Takmer každý výrobca nielen motocyklov sa snaží nájsť optimálnu náhradu za spaľovacie motory. Myslím si, že z hľadiska inovácií a nových konceptov nás čaká veľmi zaujímavé a pestré obdobie. Hľadanie ideálnej kombinácie výkonu, dobrých jazdných vlastností a dostatočného výkonu pokračuje a je len otázkou času, kedy sa takéto stroje dostanú aj do bežnej premávky. Nebude to o rok, ani o dva, ale určite sa v budúcnosti máme na čo tešiť.
Pridané: 21.10.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!