Anketa:
Indian Chief 2009 konečne v predaji?
ZdieľaťPridané: 28.01.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 8180 [Bleskovky - Novinky]
Po takmer piatich rokoch vývoja a po vážnych odkladoch sa Indian Chief konečne dostáva do predajní.
„Šéfko“ prichádza na trh vo viacerých verziách: Standard, Deluxe, Roadmaster a Vintage. V USA postavil výrobca cenu základného modelu na hranicu 31 000$ a za najluxusnejší musíte z „buksy“ vytiahnuť o 4500 doláčov viac. Ako je už pri takýchto kúskoch zvykom, ak v peňaženke nájdete ešte nejaké drobné, môžete si skrášliť svojho Chiefa príslušenstvom z bohatej ponuky (aj keď v prípade kategórie CCC by som skôr povedal, že ide o poctivé zvyšovanie hmotnosti).
![]() |
![]() |
Všetky štyri verzie staro-nového Indiana sú poháňané rovnakým vzduchom chladeným motorom s objemom 1720 kubíkov so šesťstupňovou prevodovkou. Vstrekovanie a trojcestný katalyzátor sú samozrejmosťou rovnako ako prenos výkonu na zadné koleso pomocou ozubeného remeňa. Modely sa od seba navzájom odlišujú v detailoch ako ozdobné strapce, farby a čelné štíty.
![]() |
![]() |
Uvidíme ako sa veci vyvinú so životnosťou značky, pretože v časoch keď firma Indian vstupovala (resp. obnovovala sa) na prekvitajúci trh v roku 2006, ľudia dokázali minúť horibilné čiastky na hocičo. Bohužiaľ modely prišli do showroomov s oneskorením a v ekonomickej recesii. V dnešnej dobe finančnej a ekonomickej krízy je dopyt po luxuse podstatne nižší. Niet sa čo čudovať, keď aj vo firme akou je Harley Davidson došlo k redukovaniu pracovných miest. Ostáva nám len držať palce a dúfať, že sa čoskoro vysekáme z týchto problémov.
![]() |
Pridané: 28.01.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
- Indian ukázal nový Sport Chief - Redakcia
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!