Anketa:
Wesll sa nakláňa na štyroch
ZdieľaťPridané: 03.02.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 19523 [Bleskovky - Novinky]
Každý z nás si vie predstaviť ako driftuje klasická štvorkolka na štrkovom alebo hlinenom povrchu. Spoločnosť Wesll vyrobila quad, ktorý sa do zákruty sklápa rýchlosťou ako motorka a driftuje s výhodami quadu.
Vyzerá to tak, že chlapíci z Wesll objavili spôsob ako skombinovať lepšie vlastnosti štvorkolky a motokrosového stroja a vytvorili quad s nakláňajúcimi sa kolesami. Klady krosky sú dlhé dráhy odpruženia a vysoká svetlá výška, štvorkolka má lepší grip a stabilitu.
![]() |
Tajomstvo zaujímavosti spočíva v náklonnom mechanizme, ktorý pozostáva z dvoch kontrolných ramien a závesov na neodpruženej strane tlmiča. Nižšie položené kontrolné rameno je oddelené od tlmiča a dovoľuje zdvih až 28 palcov (71 cm), ktorý však výrobca nevyužil ako samotný zdvih, ale transformoval istú časť na náklon. Pri tomto stroji by mal dosiahnuť hodnôt až do 50 stupňov.
Keďže štyri kolesá majú lepší grip ako dve a náklon posúva ťažisko nižšie a bližšie k vnútornej strane zákruty, tieto quady by na tom mali byť lepšie ako konvenčné štvorkolky.
![]() |
Vďaka tomuto mechanizmu by mohlo prísť aj k zníženiu hmotnosti, pretože neodpružené hmoty sa nakláňajú a celková hmotnosť pri jazde je lepšie rozložená. Pri klasickej štvorkolke pôsobia sily na kolesá pri prejazde zákrutou nevhodným spôsobom a odstredivá sila nie je využitá v prospech jazdy. V tomto prípade to vyzerá, že celá hmotnosť stroja je rozložená na kolesá tak, aby neznásobovala odstredivú silu, ale umožňovala rýchlejší prejazd zákrutou a ľahšiu ovládateľnosť.
Veľmi zaujímavé sú videá, na ktorých je vidieť, že novinka driftuje ako quad, ale zákruty prechádza s ľahkosťou motorky. Celkom dobre si štvorkolka poradí aj s neparalelnými prekážkami, ktoré sú dosť husto uložené za sebou.
Video: Wesll Prototyp naklápacej štvorkolky 1
Video: Wesll Prototyp naklápacej štvorkolky 2
Od ostatných podobných počinov, akým je aj Piaggio MP3, sa Wesll odlišuje hlavne uhlom naklonenia. Piaggio je obmedzené náklonom len do 40° a celkovo jeho vlastnosti s pridaním ďalšieho kolesa dopredu sú viac orientované na stabilitu a bezpečnosť v bežnej premávke.
Viac detailov a zaujímavých fotiek si môžeš pozrieť tu.
Pridané: 03.02.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!