Anketa:
Qantas Australian 500cc Grand Prix - Zdá sa, že
ZdieľaťPridané: 16.10.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6809 [Šport - GP 500]
Valentino Rossi bol korunovaný za vládcu 500-viek v roku 2001, po výťazstve na
najvzrušujúcejšej veľkej cene. V závode, kde sa na čele vystriedalo šesť jazdcov počas
27 kôl, to bol práve ...
![]() |
![]() |
![]() |
Výsledková listina:
1. Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 42:22.3832. Biaggi Max Marlboro Yamaha Team 42:22.396
3. Capirossi Loris Honda Pons 42:22.964
4. Barros Alex Honda Pons 42:23.097
5. Ukawa Tohru Repsol YPF Honda Team 42:23.671
6. Jacque Olivier Gauloises Yamaha Tech 3 42:24.917
7. Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 42:24.962
8. Haga Noriyuki Red Bull Yamaha WCM 42:24.965
9. Gibernau Sete Telefonica Movistar Suzuki 42:25.215
10. Goorbergh Jurgen vd Proton TEAM KR 42:41.826
11. Criville Alex Repsol YPF Honda Team 42:42.383
12. West Anthony TVR - Tino Villa Racing 42:42.686
13. Abe Norick Antena 3 Yamaha 42:43.426
14. Aoki Haruchika Arie Molenaar Racing 42:43.743
15. Roberts Kenny Telefonica Movistar Suzuki 42:52.121
16. Checa Carlos Marlboro Yamaha Team 42:52.406
17. Stigefelt Johan Sabre Sport 43:40.732
18. Veneman Barry Dee Cee Jeans Racing Team 43:47.156
19. Haslam Leon Shell Advance Honda 43:47.231
20. Clarke Brendan Shell Advance Honda at 1 lap
Pridané: 16.10.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- Qantas Australian 125cc Grand Prix - Štvrté výťazstvo talentovaného japonca... - feci
- Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách - Awia
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 500-ky - feci
- Šialený Max spieval v daždi po Holandskej GP - Awia
- Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR - feci
- Qantas Australian 250cc Grand Prix - Katoh opäť bližšie k titulu majstra sveta - feci
- VC Portugalska - V MotoGP opäť najlepší Rossi - sita
- Rossi si v Malajzii nazbieral ďalšie body... - Awia
- Aj v Le Mans triumf Taliana Rossiho - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!