Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3960 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Qantas Australian 500cc Grand Prix - Zdá sa, že

 Zdieľať

Pridané: 16.10.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6809 [Šport - GP 500]

Valentino Rossi bol korunovaný za vládcu 500-viek v roku 2001, po výťazstve na
najvzrušujúcejšej veľkej cene. V závode, kde sa na čele vystriedalo šesť jazdcov počas
27 kôl, to bol práve ...

'Il Dottore', ktorému sa podarilo vyhrať pred Maxom Biagim v poslednom kole o 0,013 s, čo je menej ako o dĺžku motocykla. Bolo to jeho 9te výťazstvo túto sezónu. V konečnom zrátaní to je práve Rossi, kto nakoniec aj vyhral súboj proti svojmu najväčšiemu rivalovi Maxovi Biagimu. Strhujúcu jazdu predviedol Loris Capirossi, keď sa mu podarilo po zlom štarte dostať na pódium.
Nedeľné pódium bolo dôkazom, že v 500kách vládnu taliani, keď všetci traja jazdci boli z tejto juhoeurópskej krajiny. Bol to Rossi, ktorý vyštartoval ako srela a do 16 kola pred ním nebol nikto. Za sebou mohol vidieť len Barrosaz Biaggim a snáď aj Oliviera Jaque-ho a Noriyuki Hagu. Že to boli vzrušujúce preteky sa postarali napr. aj
Rossi s Barosom, ktorý bojovali na ostrí noža, keď sa Barros lepil na vedúceho Rossiho a kontakt mohol skončiť tragicky. Tak ako vedúca skupinka tak aj druhá skupinka jazdcov chcela ukázať, že v bojovnosti nezaostávajú. Túto skupinku viedol Capirossi, ktorý síce po súboji s Ukawom stratil nejaké sekundy, no nezabránilo mu to predviesť strhujúci finish.

Výsledková listina:

1. Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 42:22.383
2. Biaggi Max Marlboro Yamaha Team 42:22.396
3. Capirossi Loris Honda Pons 42:22.964
4. Barros Alex Honda Pons 42:23.097
5. Ukawa Tohru Repsol YPF Honda Team 42:23.671
6. Jacque Olivier Gauloises Yamaha Tech 3 42:24.917
7. Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 42:24.962
8. Haga Noriyuki Red Bull Yamaha WCM 42:24.965
9. Gibernau Sete Telefonica Movistar Suzuki 42:25.215
10. Goorbergh Jurgen vd Proton TEAM KR 42:41.826
11. Criville Alex Repsol YPF Honda Team 42:42.383
12. West Anthony TVR - Tino Villa Racing 42:42.686
13. Abe Norick Antena 3 Yamaha 42:43.426
14. Aoki Haruchika Arie Molenaar Racing 42:43.743
15. Roberts Kenny Telefonica Movistar Suzuki 42:52.121
16. Checa Carlos Marlboro Yamaha Team 42:52.406
17. Stigefelt Johan Sabre Sport 43:40.732
18. Veneman Barry Dee Cee Jeans Racing Team 43:47.156
19. Haslam Leon Shell Advance Honda 43:47.231
20. Clarke Brendan Shell Advance Honda at 1 lap

Pridané: 16.10.2001 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »