Anketa:
Gore-Tex Lockout Closure - koniec starým dobrým zipsom?
ZdieľaťPridané: 04.09.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 7829 [Bleskovky - Novinky]
Firme Gore-Tex sa podarilo vyvinúť zaujímavú alternatívu konvenčnému zipsu. Pošle táto novinka klasický zips do múzeí, alebo ide len o dodatočný luxus?
![]() |
Zjednodušene by sme Gore-Tex Lockout Closure mohli nazvať ako nepremokavý "zips". Podobný (hlavne zjednodušený) systém zatvárania môžeme nájsť napríklad na vodotesných plastových vrecúškach, ktoré ocení každý dobrodružne zameraný turista. Spôsob akým tento jednoduchý a účelný vynález funguje je zreteľne vidieť na videu od kolegov z magazínu Motociclismo.
Oficiálne prezentačné video
Nepremokavosť takéhoto spoja je zaručená tým, že sa v ňom nenachádzajú "zuby" ako na klasickom zipse a voda teda nemá kade pretiecť. Jednoduchšie by malo byť aj používanie odvetrávacích otvorov na bundách, pretože klasický zips má občas snahu zaseknúť sa do okolitého textilu. Takéto niečo by malo byť podľa výrobcu minulosťou.
![]() |
![]() |
Z motorkárskeho hľadiska je zaujímavý aj údaj, že spoj nepovolil v crash-testoch pri rýchlostiach okolo stovky. Pre okruhových jazdcov Lockout "zips" zatiaľ nie je, ale turisti (a nielen motorkári) a bežní "civilisti" si ho budú pravdepodobne pochvaľovať. Kvalitatívne by mal takýto spoj bezproblémov zvládnuť v náročných podmienkach 2500 cyklov. Na prvý pohľad to nevyzerá veľa, uvidíme, čo prinesie realita.
![]() |
Do predajní by sa mali dostať prvé výrobky s týmto systémom už začiatkom budúceho roka. Postarajú sa o to značky - Rukka, Held a Hein Gericke. Postupne by sa k nim mali pridať aj výrobcovia Alpinestars, IXS, Klim, Kushitani, Rev'it a Bering.
Pridané: 04.09.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!