Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3960 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Giberanau zdolal v dramatickom závere Rossiho

 Zdieľať

Pridané: 28.04.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5363 [Šport - MotoGP]

Druhé preteky MS cestných motocyklov v JAR

 Sete Gibernau
Sete Gibernau
WELKOM 27. apríla (SITA) - Španiel Sete Gibernau na Honde sa stal víťazom kategórie MotoGP na nedeľňajšej Veľkej cene JAR, druhých pretekoch seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov na okruhu vo Welkome. V dramatickom závere Gibernau zdolal obhajcu titulu Valentina Rossiho na Honde. Aj tretie miesto obsadil jazdec na motocykli značky Honda Max Biaggi z Talianska. Pred pretekmi si pretekári minútou ticha uctili tragicky zosnulého Daidžira Kata, ktorý podľahol zraneniam z úvodnej Veľkej ceny Japonska. Gibernau štartoval z prvej pozície, ale hneď v prvej zákrute ju stratil, keď ho predbehol Troy Bayliss na Ducati. Tridsaťročný Španiel sa na čelo pretekov dostal v 11. kole z celkových 28. V priebežnom poradí MS si prvú priečku udržal Rossi, ktorý má 45 bodov. O sedem menej má na svojom konte Gibernau, Biaggi je so ziskom 36 bodov tretí. Už druhé víťazstvo v sezóne zaznamenal v kubatúre do 250 cc Manuel Poggiali zo San Marina. Pretekár na Aprilii sa tak usadil aj na 1. mieste priebežného poradia MS. Majster sveta v triede do 125 cc z roku 2001 sa hneď v úvode dostal cez víťaza kvalifikácie Randyho de Punieta z Francúzska a svoju pozíciu si udržal až do konca. Iba o 356 tisícin sekundy zdolal v kubatúre do 125 cc osemnásťročný Španiel Daniel Pedrosa Taliana Andreu Doviziosa a dostal sa do čela priebežného poradia MS. O bod zaostáva Nemec Steve Jenkner, ktorý došiel v nedeľu tretí.

 Manuel Poggiali
Manuel Poggiali
Výsledky:
MotoGP:
1. Sete Gibernau (Šp./Honda) 44:10,398
2. Valentino Rossi (Tal./Honda) 44:10,761
3. Max Biaggi (Tal./Honda) 44:15,471
4. Troy Bayliss (Austr./Ducati) 44:23,004
5. Alex Barros (Šp./Jamaha) 44:29,328
6. Tohru Ukawa (Jap./Honda) 44:29,511
7. Nicky Hayden (USA/Honda) 44:30,554
8. Norick Abe (Jap./Yamaha) 44:31,268
9. Carlos Checa (Šp./Yamaha) 44:32,523
10. Olivier Jacque (Fr.) Yamaha 44:35,616.
Stav MS:
1. Rossi 45
2. Gibernau 38
3. Biaggi 36
4. Bayliss 24
5. Barros 19.

Do 250 cc:
1. Manuel Poggiali (San Maríno/Aprilia) 42:14,305
2. Randy de Puniet (Fr./Aprilia) +0,615
3. Franco Battaini (Tal./Aprilia) +5,641
4. Sebastian Porto (Arg./Honda) +12,147
5. Roberto Rolfo (Tal./Honda) +12,967.
Stav MS:
1. Poggiali 50
2. Battaini 27
3. Porto 26
4. Hiroši Aojama (Jap./Honda) 20
5. de Puniet 20.

 Pedrosa
Pedrosa
Do 125 cc:
1. Stefano Pedrosa (Šp./Honda) 40:46,694
2. Andrea Dovizioso (Tal./Honda) +0,356
3. Steve Jenkner (Nem./Aprilia) +0,548
4. Juiči Ui (Jap./Aprilia) +0,754
5. Pablo Nieto (Šp./Aprilia) +0,839.
Stav MS:
1. Pedrosa 33
2. Jenkner 32
3. Dovizioso 31
4. Stefano Perugini (Tal./Aprilia) 25
5. Ui 23.

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 28.04.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »