Anketa:
4SR RTX01 - bunda do mesta a na kratšie výjazdy
ZdieľaťPridané: 23.06.2010 Autor: Cacao
Čitatelia: 19657 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
Už dlhší čas som hľadal jednoduchú praktickú bundu na bežné nosenie len tak do mesta alebo kratšie výjazdy. Vždy ma však odradila krátka zadná časť bundy a problém so zapínaním s nohavicami. Riešenie za rozumné peniaze ponúka česká značka 4sr.
Dilemu koža vs. textil u mňa vyriešil strih motobundy. Nemám rád krátku zadnú časť bundy a pocit, keď mi prúdiaci vietor fúka na spotený chrbát. Keďže častejšie jazdím na naháči, taktiež som nechcel dlhú a veľkú turistickú bundu, v ktorej sa cítim nemotorne. A to všetko za rozumnú cenu.
![]() |
Z ponuky 4sr sa mi dizajnovo viac páčia iné modely, v tomto prípade som sa však zameral jednoznačne na praktickosť. RTX01 je užšie šitá a pomocou sťahovacích pásov na rukávoch a v driekovej časti si ju každý prispôsobí podľa seba. Dlhší "chrbát" je v dolnej časti šitý ako u kombinézy a neobmedzuje jazdca v pohybe. Samozrejmosťou je vyberateľná termovložka a možnosť zozipsovania s motoriflami 4sr. Toto oceníte najmä v chladnejšom počasí a vyšších rýchlostiach, ale aj kratšej turistike. Pochváliť treba aj dobre spracované prekrytie hlavného zipsu, vďaka ktorému vás neprefúkne.
![]() |
"Ertéikska" je vyrobená z materiálu Airdura (polyamid) a je vybavená funkčnou membránou Reissa. V teplejších dňoch som bol milo prekvapený funkčným ventilačným systémom. Vpredu sú dva a vzadu jeden odvetrávací zipsovací otvor. Chýbajú už len zipsy v podpazuší.
![]() |
Zatiaľ v nej mám odjazdených pár menších výletov a denne ju používam do mesta. Ku komfortu prispievajú drobnosti ako neoprénový golier, dve vnútorné vrecká (aj v termovložke), dve vrecká zvonku a jednoduché sťahovanie rukávov na predlaktí. CE certifikovaným chráničom ramien a lakťov verím a pri jazde sú pohodlné a držia na mieste, ale ich kvalitu nechcem na vlastnej koži skúšať. Penový chrbtový chránič som však radšej vybral a nosím riadnu korytnačku.
![]() |
![]() |
S cenovkou 149,99€ je RTX01 kandidát pre rôznych jazdcov, ktorí často jazdia v meste a občas vybehnú s partiou aj niekde ďalej od domu. Hodí sa na superšporta, naháča ale aj endurá a prípadne vyznavačov štýlu CCC. Veľké plus tejto bundy je pomer cena/kvalita.
![]() |
Vďaka športovému strihu na telo, dostatočnému pohodliu a pružnej chrbtovej časti by sa mi táto bunda hodila ku koženým nohaviciam so slidrami na športovú turistiku. Na takéto použitie bohužiaľ chýba dlhý zips na vzájomné spojenie.
univerzálnosť, dlhší strih chrbtovej časti | chýbajúce ventilačné prieduchy v podpazuší |
Bundu do testu poskytla spoločnosť 4sr.
Pridané: 23.06.2010 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
- Vianoce s For Street Racing - 4SR rozdáva praktické darčeky - Redakcia
- 4SR Waxed Classic - netradičná moto bunda pre náročných - Redakcia
- Predstavujeme: Bunda CYCLE SPIRIT Summer - datadive
- Furygan - Letné bundy pre každého - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!