Anketa:
GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde
ZdieľaťPridané: 08.10.2001 Autor: feci
Čitatelia: 5944 [Šport - GP 125]
Strhujúcim výkonom sa sa predstavil domácim fanúšikom jazdec teamu Derbi Youichi Ui,
ktorého v strhujúcej ceste za výťazstvom nezastavili za ním jazdiaci prenasledovatelia
Manuel Poggiali na Gilere a Daniel Pedrosa zo Španielskeho teamu Telefonica Movistar Jnr.
![]() |
![]() |
Nakoniec päť sekundový náskok, ktorý si Ui vytvoril stačil na to, aby odjazdil pomalšie dve posledné kolá. Keď prešiel cieľovou čiarou, mal sekundu náskok pred Poggialim. Pedrosovi sa nepodarilo dostať na druhé miesto, no získaný počet bodov ho posunul v celkovom poradí na 10.
![]() |
2. Poggiali Manuel Gilera Racing Team 42:02.715
3. Pedrosa Daniel Telefonica Movistar jnrTeam 42:02.840
4. Cecchinello Lucio MS Aprilia LCR 42:13.820
5. Azuma Masao Liegeois Competition 42:24.858
6. Talmacsi Gabor Racing Service 42:30.056
7. Giansanti Mirko Axo Honda Gressini 42:30.098
8. Borsoi Gino LAE - UGT 3000 42:31.389
9. Scalvini Gianluigi Italjet Racing Team 42:31.609
10. Brannetti Alessandro Du Martel S.A. 42:31.737
11. Jara Raul MS Aprilia LCR 42:31.979
12. Olive Joan Telefonica Movistar jnrTeam 42:37.403
13. Nieto jr Angel Telefonica Movistar Honda 42:37.605
14. Hules Jaroslav Matteoni Racing 42:37.881
15. Rodriguez Angel CC Valencia Airtel Aspar 42:47.149
16. Nieto Pablo Derbi Caja Madrid 42:47.254
17. Caffiero Gaspare Bossini Fontana Racing 42:47.708
18. Kuzuhara Toshihisa Wildcard 43:11.855
19. Müller Jarno ADAC Sachsen 43:16.046
20. De angelis Alex Matteoni Racing 43:16.598
21. Araujo Adrian PR2 43:31.126
Pridané: 08.10.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Malaysian GP, 125ky - Víťazstvo pre japonca Ui-ho -> koniec snov o titule pre Eliasa - feci
- Qantas Australian 125cc Grand Prix - Štvrté výťazstvo talentovaného japonca... - feci
- 125-tky na GP Catalunia - Awia
- Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek - Feci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách - feci
- Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001 - Awia
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- Youichi Ui v znova v dokonalej forme v zdrvujúcom závode 125-tiek - feci
- Veľká cena Brazílie, 125ky: Poggialy novým svetovým šampiónom - feci
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!