Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde

 Zdieľať

Pridané: 08.10.2001 Autor: feci
Čitatelia: 5944 [Šport - GP 125]

Strhujúcim výkonom sa sa predstavil domácim fanúšikom jazdec teamu Derbi Youichi Ui,
ktorého v strhujúcej ceste za výťazstvom nezastavili za ním jazdiaci prenasledovatelia
Manuel Poggiali na Gilere a Daniel Pedrosa zo Španielskeho teamu Telefonica Movistar Jnr.

Pretek sa začal z Ui-om na pol-position (už šiesta túto sezónu a prvá po piatich prvých miestach na štarte na začiatku sezóny). Elias získal miesto v prvej rade a spolu z Poggialim a Ui-om vyštartovali vo vedúcej skupinke, ktorú viedol. V druhom kole sa pred neho dostal Ui, ktorý nahodil raketové tempo a keď s ním Elias chcel držať krok, musel jazdiť veľakrát na hranici svojich možností, čo sa mu v piatom kole vypomstilo a vydal sa na výlet do štrku. Poggiali sa na to díval z tretieho miesta z dosť veľkej vzdialenosti, čo mu zabránilo zaútočiť na vedúceho jazdca. Napokon mal tento San Marínčan aj dosť práce z odrážaním útokov Eliasového teamového kolegu Pedrosu.
Smolu mal aj Nobby Ueda, ktorý spadol v strede trate a nestihol sa mu vyhnúť Max Sabbatani, ktorý preletel cez neho. Tým vzniklo na trati dosť nečistôt, ktoré však v momente odstránili traťový komisáry aby zabránili zastaveniu preteku.
Nakoniec päť sekundový náskok, ktorý si Ui vytvoril stačil na to, aby odjazdil pomalšie dve posledné kolá. Keď prešiel cieľovou čiarou, mal sekundu náskok pred Poggialim. Pedrosovi sa nepodarilo dostať na druhé miesto, no získaný počet bodov ho posunul v celkovom poradí na 10.

Výsledková listina:

1. Ui Youichi Derbi Racing 42:01.711
2. Poggiali Manuel Gilera Racing Team 42:02.715
3. Pedrosa Daniel Telefonica Movistar jnrTeam 42:02.840
4. Cecchinello Lucio MS Aprilia LCR 42:13.820
5. Azuma Masao Liegeois Competition 42:24.858
6. Talmacsi Gabor Racing Service 42:30.056
7. Giansanti Mirko Axo Honda Gressini 42:30.098
8. Borsoi Gino LAE - UGT 3000 42:31.389
9. Scalvini Gianluigi Italjet Racing Team 42:31.609
10. Brannetti Alessandro Du Martel S.A. 42:31.737
11. Jara Raul MS Aprilia LCR 42:31.979
12. Olive Joan Telefonica Movistar jnrTeam 42:37.403
13. Nieto jr Angel Telefonica Movistar Honda 42:37.605
14. Hules Jaroslav Matteoni Racing 42:37.881
15. Rodriguez Angel CC Valencia Airtel Aspar 42:47.149
16. Nieto Pablo Derbi Caja Madrid 42:47.254
17. Caffiero Gaspare Bossini Fontana Racing 42:47.708
18. Kuzuhara Toshihisa Wildcard 43:11.855
19. Müller Jarno ADAC Sachsen 43:16.046
20. De angelis Alex Matteoni Racing 43:16.598
21. Araujo Adrian PR2 43:31.126

Pridané: 08.10.2001 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »