Anketa:
GP Pacifiku - 250ky - Po Katoh-ovom páde tentoraz ľahká záležitosť pre Haradu
ZdieľaťPridané: 08.10.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6281 [Šport - GP 250]
Očakávaný boj medzi dvoma domácimi hviezdami v 250-kách sa nikdy neudiaľ, keď po chybe Marca Melandriho
Daijiro Katoh nedokázal odvrátiť pád. Tento nebezpečne vyzerajúci pád znamenal ľahkú
pohodovú jazdu pre Tetsuya Haradu.
![]() |
Závod začal s Katoh-om na prvom mieste. Po pár sekundách však bol predbehnutý duom na Apriliách Haradom a Melandrim. Toto vedúce trio sa nebezpečne vzďaľovalo od štvrtého McWilliamsa.
![]() |
![]() |
2. Alzamora Emilio Telefonica Movistar jnrTeam 44:07.146
3. Mcwilliams Jeremy MS Aprilia Racing 44:07.611
4. Nieto Fonsi CC Valencia Airtel Aspar 44:11.049
5. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing 44:11.320
6. Locatelli Roberto MS Eros Ramazzotti Racing 44:13.085
7. Matsudo Naoki Petronas Sprinta Team TVK 44:19.524
8. Battaini Franco MS Eros Ramazzotti Racing 44:24.376
9. Sekiguchi Taro Wildcard 44:26.258
10. Ohsaki Nobuyuki Wildcard 44:33.258
11. De puniet Randy Equipe de France - Scrab GP 44:36.701
12. Checa David CE BA Corse 44:40.065
13. Miyazaki Osamu Wildcard 44:41.257
14. Tomas David Queroseno Racing Team 44:41.726
15. Lanzi Lorenzo Campetella Racing 44:42.155
Pridané: 08.10.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- Harada suverénne zvíťazil v Brne - Awia
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci - feci
- Katoh opäť potvrdzuje svoju dominanciu v 250-kách - Feci
- Holandská GP 250-tiek: McWilliams triumfoval a získal svoje prvé víťaztvo. - Awia
- 250-tky na GP Catalunia - Awia
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý - castka-racing
- Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny - sita
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!