Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1468 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

GP Pacifiku - 250ky - Po Katoh-ovom páde tentoraz ľahká záležitosť pre Haradu

 Zdieľať

Pridané: 08.10.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6281 [Šport - GP 250]

Očakávaný boj medzi dvoma domácimi hviezdami v 250-kách sa nikdy neudiaľ, keď po chybe Marca Melandriho
Daijiro Katoh nedokázal odvrátiť pád. Tento nebezpečne vyzerajúci pád znamenal ľahkú
pohodovú jazdu pre Tetsuya Haradu.

Tetsuya Harada bol určite v nedeľu večer plný radosti, pretože nielenže vyhral veľkú cenu, ale ešte sa priblížil k vedúcemu jazdcovi v celkovom hodnotení na 24 bodov. Týmto pádom Daijiro Katoh pretrhol svoju šnúru 27 pretekov, ktoré odjazdil za sebou so ziskom bodov. Tieš sa po prvý krát stalo to,že po 33 veľkých cenách kde team Telefonica Movistar Honda bodoval, tentokrát nezískal ani bod.
Závod začal s Katoh-om na prvom mieste. Po pár sekundách však bol predbehnutý duom na Apriliách Haradom a Melandrim. Toto vedúce trio sa nebezpečne vzďaľovalo od štvrtého McWilliamsa.
V šiestom kole stratil Melandri kontrolu nad svojim motocyklom a šmykol sa po asfalte. Jeho šmýkajúce sa telo bolo nechránene vystavené kolesám motocykla za ním jazdiaceho Katoh-a. Tento jazdec na Honde prešiel Melandrimu cez hlavu a ruky, čo bolo určite dosť bolestivím zážitkom pre 19-ročného Taliana, ktorého hneď prepravili do nemocnice. Nehľadiac na to čo sa dialo za ním Harada pokračoval na čele. Z ním prebiehala bitka o druhé miesta a 20 bodov medzi Jeremy McWilliamsom a Emiliom Alzamorom.

Výsledková listina:

1. Harada Tetsuya MS Aprilia Racing 43:59.587
2. Alzamora Emilio Telefonica Movistar jnrTeam 44:07.146
3. Mcwilliams Jeremy MS Aprilia Racing 44:07.611
4. Nieto Fonsi CC Valencia Airtel Aspar 44:11.049
5. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing 44:11.320
6. Locatelli Roberto MS Eros Ramazzotti Racing 44:13.085
7. Matsudo Naoki Petronas Sprinta Team TVK 44:19.524
8. Battaini Franco MS Eros Ramazzotti Racing 44:24.376
9. Sekiguchi Taro Wildcard 44:26.258
10. Ohsaki Nobuyuki Wildcard 44:33.258
11. De puniet Randy Equipe de France - Scrab GP 44:36.701
12. Checa David CE BA Corse 44:40.065
13. Miyazaki Osamu Wildcard 44:41.257
14. Tomas David Queroseno Racing Team 44:41.726
15. Lanzi Lorenzo Campetella Racing 44:42.155

Pridané: 08.10.2001 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »