Anketa:
Jaro Černý v roku 2012 za Vector Bily KM Racing v IDM!
ZdieľaťPridané: 16.11.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4288 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský motocyklový reprezentant Jaroslav Černý a jeho tím Bily Racing, podpísali v piatok 11.11.2011 v Düsseldorfe zmluvu so špičkovým tímom Vector Racing z Medzinárodných majstrovstiev Nemecka cestných motocyklov - IDM.
Vector Racing tento rok v tomto mimoriadne prestížnom seriáli vybojoval titul šampióna v triede Superšport. Černý teda absolvuje sezónu 2012 v seriáli IDM ako jazdec majstrovského tímu Vector Bily KM Racing, v triede Superšport. Ako vôbec prvý Slovák bude sedlať továrenský motocykel Yamaha pod vedením šéftechnika tímu ParkinGo Yamaha z MS Superšportov, ktorý sa tento rok staral o motocykel majstra sveta Chaza Daviesa a jeho kolegu Lucu Scassu.
![]() |
Černému sa vstupom do tohto špičkového tímu otvárajú nové možnosti a v jeho druhej sezóne v IDM môže pomýšľať na umiestnenia v prvej päťke, či dokonca na stupňoch víťazov. Tím Vector Racing má za sebou okrem tohtoročného titulu nemeckého šampióna navyše úspešné účinkovania v seriáloch MS Superšport, MotoGP 250 ccm i v novej triede Moto2.
Jaroslav Černý: „Ponuka, ktorá prišla ma veľmi potešila, ale zároveň som si nedokázal predstaviť, že by sme to mohli uskutočniť. Stále neviem, čo môžem od toho čakať, ale verím, že sa posunieme o kus dopredu. Naozaj som veľmi zvedavý na motorku, pretože sedieť na takom niečom sa nedeje každý deň. Musím poďakovať ľuďom, ktorí na tomto projekte veľmi usilovne pracujú, hlavne Robovi Bílemu, Jožkovi Durdíkovi, Milanovi Kloknerovi a Tomášovi Motyčkovi, spoločnostiam AZ Auto a Troliga Bus, ako i všetkým súčasným a budúcim partnerom. Verím, že sa všetkým čo mi pomáhajú, v budúcej sezóne odvďačím dobrými výsledkami a spolu budeme pokračovať k novým výzvam.“
![]() |
V Nemecku uvidíme i Martina Durdíka, druhého pretekára nášho tímu, ktorý uplynulú sezónu jazdil v seriáli Alpe Adria Championship. Konkrétne v značkovom seriáli Yamaha R6 Cup, ktorý je súčasťou víkendov pretekov nemeckého šampionátu. R6 Cup ponúka vyrovnané, dramatické preteky na identických motocykloch, vo viac ako 40-člennom jazdeckom poli. Durdík bude, rovnako ako Černý, členom tímu Vector Bily KM Racing.
Martin Durdík: „Po prvej ostrej sezóne v Alpe Adrii prišla ďalšia výzva v nemeckom seriáli IDM, v R6 cupe. Veľmi sa na túto kategóriu teším a dúfam, že sa mi podarí rýchlo adaptovať na nové trate a posuniem sa zase o kúsok dopredu.“
Tomáš Motyčka, BRT
foto: archív BRT, Petr Štola
Pridané: 16.11.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Desať otázok pre Jara Černého pred sezónou 2012 - Risso46
- Jaroslav Černý a Martin Durdík z Bily Racing Teamu po prvých pretekoch sezóny 2011 - Redakcia
- Video: Jaro Černý ukončil pretekársku sezónu na ME v Albacete - Redakcia
- Jaro Černý a Bily Racing po záverečných testoch IDM - Redakcia
- Jaro Černý a Martin Durdík po treťom kole IDM na Nurburgringu - Redakcia
- 6. kolo Medzinárodných Majstrovstiev Nemecka cestných pretekov motocyklov – IDM na okruhu Schleizer Dreieck - Redakcia
- Martin Durdík z Bily Racing tímu bojoval o ďalšie body do Alpe Adrie a MSR na okruhu v Brne - Redakcia
- Jaroslav Černý a Bily Racing Team na Majstrovstvách sveta v Brne - Redakcia
- Úspešný záver sezóny 2010 Jaroslava Černého a Bily Racing teamu na ME v Španielsku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!