Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1794 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jaro Černý v roku 2012 za Vector Bily KM Racing v IDM!

 Zdieľať

Pridané: 16.11.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4288 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský motocyklový reprezentant Jaroslav Černý a jeho tím Bily Racing, podpísali v piatok 11.11.2011 v Düsseldorfe zmluvu so špičkovým tímom Vector Racing z Medzinárodných majstrovstiev Nemecka cestných motocyklov - IDM.

Vector Racing tento rok v tomto mimoriadne prestížnom seriáli vybojoval titul šampióna v triede Superšport. Černý teda absolvuje sezónu 2012 v seriáli IDM ako jazdec majstrovského tímu Vector Bily KM Racing, v triede Superšport. Ako vôbec prvý Slovák bude sedlať továrenský motocykel Yamaha pod vedením šéftechnika tímu ParkinGo Yamaha z MS Superšportov, ktorý sa tento rok staral o motocykel majstra sveta Chaza Daviesa a jeho kolegu Lucu Scassu.

Černému sa vstupom do tohto špičkového tímu otvárajú nové možnosti a v jeho druhej sezóne v IDM môže pomýšľať na umiestnenia v prvej päťke, či dokonca na stupňoch víťazov. Tím Vector Racing má za sebou okrem tohtoročného titulu nemeckého šampióna navyše úspešné účinkovania v seriáloch MS Superšport, MotoGP 250 ccm i v novej triede Moto2.

Jaroslav Černý: „Ponuka, ktorá prišla ma veľmi potešila, ale zároveň som si nedokázal predstaviť, že by sme to mohli uskutočniť. Stále neviem, čo môžem od toho čakať, ale verím, že sa posunieme o kus dopredu. Naozaj som veľmi zvedavý na motorku, pretože sedieť na takom niečom sa nedeje každý deň. Musím poďakovať ľuďom, ktorí na tomto projekte veľmi usilovne pracujú, hlavne Robovi Bílemu, Jožkovi Durdíkovi, Milanovi Kloknerovi a Tomášovi Motyčkovi, spoločnostiam AZ Auto a Troliga Bus, ako i všetkým súčasným a budúcim partnerom. Verím, že sa všetkým čo mi pomáhajú, v budúcej sezóne odvďačím dobrými výsledkami a spolu budeme pokračovať k novým výzvam.“

V Nemecku uvidíme i Martina Durdíka, druhého pretekára nášho tímu, ktorý uplynulú sezónu jazdil v seriáli Alpe Adria Championship. Konkrétne v značkovom seriáli Yamaha R6 Cup, ktorý je súčasťou víkendov pretekov nemeckého šampionátu. R6 Cup ponúka vyrovnané, dramatické preteky na identických motocykloch, vo viac ako 40-člennom jazdeckom poli. Durdík bude, rovnako ako Černý, členom tímu Vector Bily KM Racing.

Martin Durdík: „Po prvej ostrej sezóne v Alpe Adrii prišla ďalšia výzva v nemeckom seriáli IDM, v R6 cupe. Veľmi sa na túto kategóriu teším a dúfam, že sa mi podarí rýchlo adaptovať na nové trate a posuniem sa zase o kúsok dopredu.“

Tomáš Motyčka, BRT
foto: archív BRT, Petr Štola

Pridané: 16.11.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »