Anketa:
Prečo design víťazí nad rozumom?
ZdieľaťPridané: 05.08.2004 Autor: Zeno
Čitatelia: 16938 [Vaše stroje - Moja motorka]
Takže nakoniec po všetkých tých mojich rečiach o nevyužiteľnosti a nevhodnosti športových motoriek, som sa logicky rozhodol kúpit VTR-ku. Ročník 97 ľudská cena, dávno známy dvojvalec, ale hlavne design rozhodol, prečo skončila u mňa v garáži.
Je to totiž kúsok, ktorý prešiel rukami jedného na slovensku známeho designera. A práve to je to o čom by asi bolo vhodné prehodiť pár slov. Prestavbou prešla celá motorka, ale momentálne je na nej len monokoková kevlarova kapotáž, ktorá ako jeden kus tvorí nádrž aj podsedlovku motorky. Predok je originál s malými farebnými úpravami. Nový kus bol designerovi vrátený pre absolútnu nefunkčnosť. Pôvodný majiteľ spomínal čosi o takých perličkách, že po daždi motorka nešla, pri zapnuti kľúčika sa spod bicyklových budíkov začínalo dymiť a tak dal radšej nazad originál, ktorý tak či tak k zadnej časti pasuje.
![]() |
No ale poďme k tomu, čo na motorke je. Tá zadná kapotáž je jednoducho krásna. Kombinácia červenej s kevlarom výborná a úplne naj je výfuk, ktorý vyvedený pod sedlo a skrytý pod kapotážou vôbec nenarúša nádherne štíhle bočne línie motorky. A že ho nie je vidieť, neznamená že ho nie je počuť. Ten Viper bol skutočne dobrá voľba. Toto všetko dopĺňa delené sedadlo a zadné stupačky, ktoré po zaklopení splynú s kapotážou. A ako perlička na tom všetkom sú zadné svetlá s čírou optikou umiestnené po stranách vyústenia výfukovej koncovky. Takže v celku je to krásny kúsok, ktorý naleštený, vo mne zrejme vzbudzoval pocit choperistu, že ten najlesklejší je môj.
![]() |
Ale čo tá nádhera spravila so samotnou motorkou? Hneď po nasadnutí zistíte, že buď ste sa vy skrátili, alebo je sedlo dosť vyššie. Keďže mám výšky dosť ignorujem to. Lenže hneď Vás prekvapí ďalšia nepríjemnosť, rozšírená nádrž nedovoľuje motorke zamknúť riadítka a navyše znepríjemňuje otáčanie na mieste. Dokonca pri plnom pravom sa tlačítko štartéra opieralo o nádrž. Nepríjemný detail, ktorý som však hneď odstránil otočením ovládača. A je tu samotná jazda. Zvuk dvojvalca celkom bez problému rozozvučí útlocitnejšie alarmy. Kedže s podvozkom nebolo robené nič, nič som nespozoroval ani na jazdných vlastnostiach. Čo som si ale všimol už po 20-tich kilometroch bolo, že večer si zrejme nezasuložím, lebo sedlo bolo síce efektne pekné ale ja po jeho použití budem súci akurát na ukľudňujúci obklad pohlavia. Bude to zrejme prvá vec, ktorá skončí v rukách kamoša čalúnnika. Ďalšie nemilé prekvapenie boli zadné stupačky. Mali sa síce efektne schovať do kapotáže. Pri jazde je to však čistá fikcia. Bez akejkoľvek poistky alebo strunky sa vždy s kapotáže nachystali na spolujazdkyňu. Tak som odskúšal aj túto možnosť. Už na pohľad to vyzeralo ako núdzovka, ale na mieste by bolo slovo utopia. Aj keď už nejaká čučoriedka dozadu vylezie, tak určite nedá nohy na spomínané stupačky jedine že by medzi kolenom mala aspoň dva členky navyše. Stupačky sú totiž tak schované pod bočným prelisom kapotáže, že dostať k nim nohy je tak lahôdka pre fakíra. Čo by som ešte svojej motorke vytkol, je slabá svietivosť zadných svetiel.
![]() |
A prečo som vlastnú motorku takto "zvozil"? No preto, že som si doteraz vždy myslel, že design a funkčnosť patria k sebe. A hlavne som konečne pochopil, prečo moja žena nosí nepohodlné kostýmy...
Pridané: 05.08.2004 Autor: Zeno Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda VTR 1000 F Firestorm 1997:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VTR 1000 F Firestorm |
Rok: | 1997 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Max. výkon: | 111.6 k (82.1 kW) / ot. |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda VTR 1000 F Firestorm' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda VTR 1000 F Firestorm' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda VTR 1000 F Firestorm 1997' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda VTR 1000 F Firestorm' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Posledný závod CEC - MOTORIDE ACENT TEAM celkové druhé miesto v seriáli!
- 4. závod CEC - ďalší pohár pre Motoride ACENT team
- Motoride team - 3. závod CEC v Brne - lotéria s počasím
- 2. časť Czech Endurance Cup – konečne pódium pre Motoride Team!
- Kolotoč Czech Endurance Cup odštartoval v Moste
- Posledné CEC v Brne znova s Motoride Teamom
- Motoride Team na pretekoch RACE FOR FUN 25. - 26. 8. 2007 v Trenčíne
- IV. Závod CEC v Moste znova s účasťou MOTORIDE teamu
- Motoride Team na CEC alebo šesťhodinové brnenské peklo
- RACE FOR FUN - preteky v Trenčíne sú za nami
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!