ISSN 1336-6491 | Online: 1639 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 500-ky

 Zdieľať

Pridané: 22.07.2001 Autor: feci
Čitatelia: 7240 [Šport - GP 500]

Na štarte bol prvý Biaggi, 2. Nakano, 3. Barros a 4. Checa. A. Criville neštartoval, zrejme dôvodom
boli jeho dve posledné pády.

 Biaggi - Checa - Abe
Biaggi - Checa - Abe
Najlepšie odštartovali Biaggi a 2. bol Checa, 3. Abe, 4. Barros a Rossi bol až 12. V 4. kole sa Rossi dostal už na 9. miesto po predbehnutí L. Capirossiho. V 8. sa dostal už na 8. V 14 kole je 1. Biaggi, 2. Abe, 3. Checa, 4. Nakano, 5. Barros, 6. Rossi. V 19. kole sa Rossi dostáva pred Barrosa na ktorého sa lepí aj L. Capirossi. Biaggi má už 11 sekundový náskok pred Rossim. Nakano, ktorý jazdí ako druhý, stráca 4,5 sekundy na Biaggiho.
Vyzerá to, že táto trať dosť sedí Yamahám. V 20. kole L. Capirossi predbieha Rossiho. Checa sa dostáva na 2. miesto.
V 23. kole už je isté, že Yamahy prvých 4. jazdcov sú lepšie pripravené na túto trať, keď Biaggi má náskok pred piatym Capirossim už skoro 15 sekúnd. Na prvých 4. miestach prebiehali veľké súboje o čo najlepšie umiestnenie. V 23. kole sa do cesty začínajú priplietavať o kolo pomalší jazdci, čo však nespomaľuje vedúcich jazdcov. V 25. kole sa pred Rossiho dostávajú ďalší dvaja jazdci - Jacques a Barros. V 29. kole spadol T. Ukawa a nechal sa odniesť na nosítkach, čo zrejme značilo dosť ťažké poranenie. S. Nakano sa snaží dostať na pódiové miesto všetkými silami a po neúprosnom boji sa mu nakoniec aj darí. V poslednom kole je Rossi siedmi a vyzerá to, že už to nezlepší.

Výsledková listina:
1. Biaggi
2. Checa +3.249
3. Nakano +3.642
4. Abe +4.784
5. Barros +21.164
6. Jacque +21.385
7. Rossi +21.945
8. Capirossi +22.485

 

 

Celkové poradie:
1. Rossi 170 bodov
2. Biaggi 160 bodov
3. Capirossi 111 bodov
4. Barros 100 bodov
5. Nakano 100 bodov
6. Abe 87 bodov
7. Criville 71 bodov
8. Checa 67 bodov

 


Pridané: 22.07.2001 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »