Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2423 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Putovná „Freedom Jacket“ odštartovala oslavy 110. výročia Harley-Davidson

 Zdieľať

Pridané: 19.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4322 [Novinky - Predstavujeme]

Fanúšikovia z celého sveta rozprávajú príbehy, ktoré zažili s jedinou bundou Harley-Davidson. Tú si odovzdávajú pri svojich cestách a bunda tak absolvuje jedinečné svetové turné k 110. výročiu značky.

Už v auguste minulého roka odštartovali fanúšikovia kultovej značky Harley-Davidson oslavy 110. výročia. Neplánovaným artefaktom začiatku osláv bola aj čierna kožená bunda Harley-Davidson. Veľmi rýchlo sa z nej stal symbol osláv a putovný predmet. Výročné oslavy pritom budú pokračovať po celý tento rok. Milióny priaznivcov z celého sveta budú oslavovať to, čo majú spoločné - slobodu, vášeň, možnosť sebavyjadrenia a nadšenie pre jedinečné dobrodružstvo.

Bundu si pri svojich cestách na motocykloch H-D odovzdávajú vybraní fanúšikovia z celého sveta. "Freedom Jacket" tak absolvuje jedinečné svetové turné. O svoje zážitky s ňou sa potom jazdci delia prostredníctvom príbehov publikovaných online na www.h-d.com/110jacket. Bunda pri svojom putovaní navštívi legendárne miesta a následne sa vráti späť do rodného mesta Harley-Davidson – do Millwaukee. „Freedom Jacket symbolizuje to, čo v skutočnosti znamená byť jazdcom Harley-Davidson. Je ako duša jazdca. Každý škrabanec či škvrna je dôkazom dobrodružstva, ktoré absolvovala a stáva sa súčasťou vašej identity," hovorí Mark-Hans Richer z Harley-Davidson.

„Freedom Jacket“ sa zrodila v auguste minulého roka, keď sa Richer zúčastnil jazdy naprieč Tibetskou náhornou plošinou. Práve táto jazda odštartovala oslavy 110. výročia. Meno bundy sa odvodzuje od čínskeho znaku, ktorý na ňu namaľoval jeden z miestnych obyvateľov. Keď ho Richer požiadal o ľubovoľnú kresbu na pamiatku, vybral si práve znak slobody. Od tej doby putuje bunda medzi najzarytejšími fanúšikmi H-D po celom svete od rakúskych Álp, cez Mexiko, Brazíliu až po Kanadu. Bunda bude tiež na všetkých výročných akciách Harley-Davidson. Tie sa konajú vo vybraných krajinách po celom svete - v Indii, Austrálii, Novom Zélande, JAR a v Ríme. Fanúšikovia môžu videá, fotografie a príbehy tých, ktorí s bundou cestovali, sledovať online na webe a na Facebooku a Twitteri.

Harley-Davidson tiež vyzýva fanúšikov, aby zdieľali aj ich vlastné príbehy prostredníctvom špeciálnych stránok www.h-d.com/110jacket. Od druhej polovice januára tu môžu využiť aplikáciu, ktorá umožní personalizáciu vlastného 110. výročia s využitím fotografií a ich vlastných príbehov. „110. výročie je oslavou predovšetkým pre našich fanúšikov, je teda prirodzené, že im dávame priestor pre ich vlastné vyjadrenia," komentuje aplikáciu Richer.

Video: Zrodenie Freedom Jacket - Harley-Davidson -- Tibet, Čína

110. výročie značky Harley-Davidson

Oslava 110. výročia Harley-Davidson je celoročnou oslavou, ktorej hlavným cieľom je prepojiť fanúšikov H-D z celého sveta, aj prostredníctvom zdieľaných hodnôt ako sloboda, vášeň, sebavyjadrenie a jedinečné dobrodružstvo na kolesách motocyklov H-D. Harley-Davidson bude v roku 2013 organizovať na počesť 110. výročia 12 veľkých osláv v 11-tich krajinách sveta, prístupných nielen fanúšikom, ale aj verejnosti. Hlavné oslavy sa budú organizovať v júni v rodnom meste značky – v Millwaukee, potom v Európe v talianskom Ríme.

Pripoj sa k oslavám online

Všetci priaznivci Harley-Davidson sú pozvaní, aby sa pripojili k oslavám online. Môžu zdieľať videá, fotky a svoje zážitky na Facebooku, Twitteri či na webe. www.h-d.com/110. Táto webová stránka bude fungovať po celý rok 2013. Nájsť tu možno všetky detaily ohľadom výročných osláv aj obsah pridaný fanúšikmi H-D
z celého sveta.

Oficiálny zoznam akcií k 110. výročiu

  • Goa, India (február 2013): akcia k 110. výročiu na 1st National H.O.G. Rally
  • Auckland, New Zealand (14. - 17. februára, 2013): akcia k 110. výročiu na National H.O.G. Rally
  • Daytona Beach, USA (9. - 16. marca, 2013): oslava 110. výročia na Daytona Bike Week
  • Melbourne, Australia (13. - 14. apríla, 2013): oslava 110. výročia
  • Margate, South Africa (26. - 28. apríla, 2013): oslava 110. výročia na Africa Bike Week
  • Qiandao Lake, Zhe Jiang Province, China (30. apríla - 2. mája, 2013): oslava 110. výročia
  • Mexico City, Mexico (jar / leto 2013): oslava 110. výročia
  • Sao Paulo, Brazil (jar / leto 2013): oslava 110. výročia
  • Rím, Italy (13. - 16. jún, 2013): oslava 110. výročia
  • Sturgis, USA (3. - 10. august, 2013): oslava 110. výročia na Sturgis Motorcycle Rally
  • Milwaukee, USA (29. augusta - 1. septembra, 2013): oslava 110. výročia na H.O.G. 30th Anniversary Party
  • Kuala Lumpur, Malaysia (14. - 19. septembra, 2013): oslava 110. výročia na Asia Harley Days

Pridané: 19.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »