Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1636 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

102. ročník Škótskej šesťdňovej trialovej súťaže s účasťou jazdcov SMF

 Zdieľať

Pridané: 04.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4960 [Šport - Trial]

Najstaršia a zároveň najťažšia svetová trialová súťaž SSDT 2013-Škótska trialova šesťdňová štartuje v pondelok 6.5.2013 už svoj 102.ročník. Pod taktovkou hlavného organizátora - Edinburgh & District Motor Club privíta účastníkov malebné turistické mestečko FORT WILLIAM pri jazere Loch Linnhe.

V roku 2012 sa na tomto podujatí predstavil prvý Slovák, mladý Peter Vranák. Tento rok máme v štartovom poli dvoch Slovákov Petra Vranák a Milana Kollára.

Oficiálny nástup 270tich jazdcov SSDT začína v nedeľu slávnostným predstavením a promenádou mestom za doprovodu škótskej hudby s neodmysliteľnými gajdami a v tradičnom oblečení - kilte za obrovského počtu domácich i cezpoľných divákov, pre ktorých je to jedna z najväčších kultúrno-športových, akcií- celé mesto žije motorkami a nikto nefrfle! V piatok a sobotu má svoju súťaž Prvých 150 trialistov /vylosovaných z viac ako 320 prihlásených/ na strojoch vyrobených do roku 1965. Súťaž prebieha v neďalekom mestečku Kinlochleven a jeho okolí . Je to perfektná prehliadka lásky k motorkám -vyblýskané a funkčné kusy viac ako 50 ročné, takých značiek ako Triumph, Ariel, Francis Barnett, Douglas,BSA prekonávajú náročné trialové sekcie plné kameňov, vody - promočné video PRE65 pod týmto odkazom .

Päťčlenná reprezentačná výprava Slovenska vyrazila na viac ako 2500 km dlhú cestu z Považskej Bystrice vo štvrtok 2.5.2013 o deviatej hodine ráno. Po ceste ešte priberú jedného českého jazdca - Václava Bruja a za aktívneho striedania sa za volantom cestami necestami, poprípade aj vláčikom popod La Manche sa dostanú do Anglicka a odtiaľ do severnejšieho Škotska. V piatok na nich čaká menšia aklimatizácia a oddych , v sobotu ráno doladiť a dochystať motorky, vybaviť všetky registračné formality a odovzdať motorky do West End Car Parku, kde budú každý deň prísne strážené a budú mať iba minimálne časy pred štartom každej etapy na opravu, výmenu. Po spomínanej nedeľňajšej promenáde mestom, večernom programe a zistení času štartov sa treba dobre vyspať. Štartuje sa v pondelok 6.5.2013 ráno od 7,30. Každý deň začína štart o tomto čase iná skupina čísel, aby sa jazdecké pole prestriedalo. Z dôvodov ukončenia každodennej jazdy ešte za svetla je štartové pole obmedzené na 270 jazdcov ( prihlásených býva viac ako 500 jazdcov-tých šťastlivých 250). Celkovo počas šiestich dní čaká na jazdcov okolo 800 km a v nich 180 sekcií - každý deň rozmanitým terénom-močiare, kamenisté pláne, korytá potokov, po prísne kontrolovaných spojovacích úsekoch - väčšinou sa jedná o súkromné pozemky, ktoré poskytli majitelia len na tento účel a čas konania SSDT, na miestnych komunikáciach sa kontroluje i rýchlosť, dodržiavanie dopravných predpisov. Tankovanie benzínu je zabezpečené na trati za výdatnej pomoci armády.

Rozpis a mapky jednotlivých dní nájdete na tejto stránke.

A kto nás reprezentuje ?

Peter VRANÁK - št.číslom 233 - nar.1994, Lazy pod Makytou - motocykel Ossa 300i Factory Special/r.2013/ - už starý ostrieľaný "kozák" - jeho minuloročný debut na tejto ťažkej súťaži bol veľmi príjemným prekvapením - skončil na fantastickom 99.mieste a v nováčikoch dokonca na 9.!

Teraz aj vďaka novej motorke a ročnej tvrdej a poctivej príprave si verí, vie, čo ho v Škótsku čaká a dal si predsavzatie - skončiť najhoršie do 70.miesta. Aby ste videli, ako to vyzeralo v roku 2012, tu je jedna Peťova sekcia - nie moc vydarená, našlapal statočne, ale postupne sa zlepšoval a dotiahol to až do zdarného konca.

 Peter VRANÁK
Peter VRANÁK

Milan KOLLÁR - št.číslom 234 - nar.1975, Považská Bystrica, motocykel GasGas 300 Racing /r.2013/ - dlhoročný jazdec biketrialu i mototrialu, v súčasnosti "hlava" slovenského trialu -viceprezident disciplíny Trial SMF.

 Milan KOLLÁR
Milan KOLLÁR

Výpravu doplňa mechanik, technik Peter Vranák st., Rado Vranák a Tomáš Kremeník .

Spolu s výpravou sa v Škótsku predstaví i český jazdec Václav Bruj, ktorý štartoval s Peťom Vranákom i na minuloročnej SSDT, kde skončil na 188.mieste. tento rok bude štartovať na motocykli Sherco 290.

 Václav Bruj
Václav Bruj

Prostredníctvom internetového a telefonického spojenia a to hlavne za pomoci Tomáša Kremeník (www.countrycross.sk) budeme denne sledovať postup jazdcov jednotlivými sekciami a pravidelne vás informovať.

Držme im palce, aby prišli všetci zdraví do cieľa a samozrejme, spravili čo najlepší výsledok.

 Odchod výpravy z Považskej Bystrice
Odchod výpravy z Považskej Bystrice

Pridané: 04.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »