Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Smola slovenských jazdcov na škótskej trialovej šesťdňovej 2013

 Zdieľať

Pridané: 12.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2897 [Šport - Trial]

V Edinburgu (Škótsko) v pondelok 6.5.2013 odštartoval 102.ročník najstaršej a zároveň najťažšej svetovej trialovej súťaže - Škótska trialova šesťdňová. V roku 2012 sa na tomto podujatí predstavil prvý Slovák, mladý Peter Vranák. Tento rok máme v štartovom poli dvoch Slovákov Petra Vranák a Milana Kollára.

Jazdci sa už od pondelka denne od rána vydávajú prejazdami do sekcií označených písmenkami. Čakajú ich prejazdy po asfalte (zopár km), no všetko ostatné je v rašeline. Pre priblíženie, rozmočenej a rozbahnenej rašeline. Ako náhle jazdci ráno zídu z asfaltu a dostanú sa do terénu, podmienky sa už len zhoršujú. Silám a motorke dajú zabrať nielen prejazdy, ale hlavne sekcie, kde sa boduje každá chybička. Na prejazdoch sa zdá byť povrch ideálny, kým si to človek neskúsi. Šmykľavé a podmočené rašeliny, navyše zhora neustále kropené dažďom vás privedú do sekcií, ktoré sú poväčšine natiahnuté po skalách, riečnych potokoch, prípadne kombinácii oboch.

Všetku smolu si hneď na začiatku v pondelok vybral náš najmladší zástupca, do ktorého sa vkladali všetky nádeje. Peter Vranák prešiel prvé štyri sekcie iba s jedným trestným bodom, cítil sa vo forme a bolo to vidieť aj na jeho jazde. Smola prišla ale hneď po hodine jazdy, kedy mu zaseklo prevodovku a nestihol si ju na prejazde opraviť do stanoveného času. Od utorka pokračuje v súťaži, ale už mimo na ceny. Druhý Slovák , Milan Kollár sa celý prvý deň zdržiaval po boku českého kolegu Václava Bruja. Spolu prešli celým úvodným dňom bez chytenia trestných minút.

 Milan Kollár
Milan Kollár

Peter Vranák už v utorok pokračoval len mimo bodovania, avšak po takej dlhej ceste, obrovskej drine, príprave bol spokojný aspoň za to, že si môže zajazdiť medzi svetovou špičkou a porovnať sa s ňou. Škoda, pretože po druhom dni by sa po súčte bodov zaradil k top päťdesiatke! Peter si ale na tohtoročnej šesťdňovej vyberá všetku smolu. Po prevodovke mu odišla i prevodovka, mohol radiť len prvý a druhý stupeň. Sekcie zvládal aj napriek tomu bravúrne, prejazdy kopcami a hlbokými rašelinami boli pre neho peklom. Vytrápil sa až po poslednú sekciu a pri úplne poslednom nakopávaní motorky sa mu odlomila štartovacia páka. Motorku v utorok dostal do depa a po raňajšom stíhacom servise nastúpil i na štart tretieho súťažného dňa. I tretí deň išiel ukážkovo . Za celý deň nazbieral len 27 trestných bodov a v cieli mal najazdené takmer ¾ hodiny. Keď sledujeme Petrovu tohtoročnú jazdu a porovnáme ju s minuloročnými výsledkami, zlepšil sa o 100%. Škoda zlyhania techniky.

 Peter Vranák
Peter Vranák

Rovnaký osud, aký zastihol Petra si počkal aj na druhého slovenského zástupcu, Milana Kollára. V stredu ráno po druhej sekcii mu odišla vodná pumpa priamo vo výjazde a prasklo mu tesnenie pod hlavou. Zo súťaže teda musel odstúpiť. Poruchu si odstránil v priestoroch depa a prihlásil sa na štvrtkový reštart, čo znamená, že aj on už ide od štvrtka mimo poradia. Jediný z našej výpravy, ktorý ešte figuruje v poradí je český jazdec Václav Bruj. V stredu sa mu podľa jeho slov jazdilo vynikajúco a s 49 trestnými bodmi mu patrilo 196. miesto.

Včera čakal na všetkých pretekárov najdlhší spomedzi šiestich dní. Trialisti mali spolu s prejazdami najazdili cca 200 kilometrov a to v úplnom daždi. Celý mokrý, zablatení museli na viac zvládať sekcie v kamenistých potokoch, a to vždy smerom do kopca. Obaja naši zástupcovia už jazdili mimo poradia, pretože oboch zradila technika. Václav Bruj, ďalší člen slovensko-českej výpravy stále bojuje niekde okolo 150-teho miesta.

Jazdcov čakajú ešte dva súťažné dní, podujatie vyvrcholí v sobotu 11.mája 2013.

Autor/foto : Tomáš Kremeník ( countrycross.sk)

Pridané: 12.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »