Anketa:
Škótska trialová šesťdňová 2015 v cieli aj s Petrom Vranákom
ZdieľaťPridané: 14.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3282 [Šport - Trial]
SSDT 2015 je úspešne ukončená! Ani sme sa nenazdali a ubehlo 6 náročných dní pre všetkých účastníkov Škótskej trialovej šesťdňovej. Po najazdenom množstve kilometrov, ktoré čakali na pretekárov a náročných sekciách máme v cieli aj slovenského účastníka Petra Vranáka, ktorý v silnej konkurencii 272 štartujúcich jazdcov obsadil veľmi pekné 91.miesto (v cieli 221 jazdcov).
Peter sa musel rovnako ako všetci účastníci vysporiadať s nástrahami trate, ktoré boli na naše podmienky doslova nezvyčajné, ale o to zaujímavejšie. Pretekári si mohli užiť a vychutnať mnohé prírodné scenérie a úkazy. Náročné, dlhé potoky, rašeliniská, výjazdy, skalnaté úseky a rôzne prírodné prekážky tvorili túto nádhernú trať SSDT 2015.
Peter vo veľkej konkurencií obsadil 91. miesto, keď počas šiestich dní nazbieral 285 trestných bodov. Jeho tímový kolega Martin Matejíček (ČR) obsadil 43. miesto a nazbieral 160 trestných bodov.
V celkovom hodnotení vyhral SSDT 2015 známi trialový pretekár Dougie Lampkin , ktorý nazbieral za celú súťaž 19 trestných bodov. Na druhom mieste sa umiestnil Gary Macdonald s počtom 30 trestných bodov a na treťom Sam Haslam rovnako s 30-timi trestnými bodmi.
Po skončení piateho súťažného dňa, kedy mali jazdci za sebou 160 km dlhú etapu sa Peter Vranák pre portál www.motonews.sk vyjadril:
“Dnes sme sa krásne vyspali, ráno sme sa zobudili do slnečného dňa a išli na vec. Sekcie boli dnes pekné, viacero bolo ťažkých, kde bolo treba bojovať aby neboli 5-ky. Z dnešného dňa máme dobrý pocit, po včerajšku sme boli trocha zaskočený ale čo už… 6-days zajtra končí, ešte treba vydržať, dnes sme mali 160 km, na záver dňa sme sa dostali na druhú stranu jazera tradične trajektom. Dnes sme si najazdili 20 minút, opäť krátka zastávka v GG na vyfúkanie chladiča, kontrolu šróbov atď… Zajtra nás čaká 30 sekcii ako každý deň s tým, že posledná sa ide priamo na námestí po skalách povedľa schodov, kde bývajú húfy divákov."
Výsledky zo Škótskej trialovej šesťdňovej scottish-six-days-trial-final-results/file nájdete tu.
Zdroj/text: SMF - Jaroslav Gažo (motonews.sk)
Foto: Peter Vranák
Pridané: 14.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 102. ročník Škótskej šesťdňovej trialovej súťaže s účasťou jazdcov SMF - Redakcia
- Škótska trialová šesťdňová 2015 opäť so slovenskou účasťou - Redakcia
- Smola slovenských jazdcov na škótskej trialovej šesťdňovej 2013 - Redakcia
- 5. Medzinárodné Majstrovstvá Slovenskej Republiky v triale 2013, Lazy pod Makytou - Redakcia
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015 - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!