Anketa:
Jazdci z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českých Víceniciach
ZdieľaťPridané: 16.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3183 [Šport - Motocross]
Prvú septembrovú sobotu sa mladí motokrosoví jazdci stretli vo Víceniciach na podujatí „Inter Mistrovství České republiky 2013“. Okrem českej a slovenskej špičky sa pretekov zúčastnili aj jazdci z Poľska, Rakúska a Francúzska.
Slovenské farby hájili aj reprezentanti tímu MX Slovakia. V triede MX85 sa na štart postavili Jaroslav Antalič s Tomášom Kohútom a Richard Šikyňa pretekal v triede MX2 junior.
Jaroslav Antalič - V oboch jazdách finišoval ako piaty, čo mu nakoniec vynieslo v celkovom hodnotení pretekov 4. miesto. Pódiové umiestnenie mu ušlo iba o kúsok, keď mu tri kolá pred koncom druhej jazdy potrebné body „vyfúkol“ ďalší slovenský jazdec Šimon Jošt. Špecifikom týchto pretekov boli nefunkčné čipy časomiery v tréningoch a tiež v kvalifikačných jazdách.
![]() |
Problémy s čipom som mal na voľnom tréningu a nanešťastie aj v kvalifikácii. Preto som ju prakticky celú odjazdil bez informácií o časoch. Problém bol v tom, že môj prístroj síce fungoval, ale záznam sa nezobrazoval na tom správnom monitore usporiadateľov. Vyriešilo sa to až v samotnom závere kvalifikácie a bol z toho 6. najlepší čas.
V prvej jazde som pokazil štart. Ocitol som sa na 5. mieste. Ostatní mi trochu utiekli a nedokázal som sa už na nich dotiahnuť a prepracovať na lepšiu pozíciu. Preto som viac menej celé preteky odjazdil na 5. priečke. Druhé preteky pre mňa začali lepšie. Jeden a pol kola som jazdil tretí, no klesol som na štvrtú priečku. Tri kolá pred koncom ma predbehol Šimon Jošt a tak som došiel do cieľa rovnako ako v prvej jazde, na 5. mieste.
Bol som skutočne veľmi tesne od stupňov víťazov. No aj tak u mňa z celého dňa prevládajú pozitívne pocity. Umiestnenie však teraz u mňa nehrá dôležitú úlohu. Mám radosť z jazdy a pomaly sa zlepšujem. Významnejšie to bude budúci víkend, keď ma čakajú ďalšie preteky medzinárodného českého „majstráku“.
Tomáš Kohút - Aj čip na motorke Tomáša Kohúta mal problémy so správnym fungovaním. Ku koncu kvalifikácie sa organizátorom podarilo problém vyriešiť a na štartovaciu rampu nastupoval so štvrtým najlepším časom. Po 2. a 3. mieste v jednotlivých jazdách nakoniec v celkovom hodnotení obsadil konečné 2. miesto.
![]() |
Štart prvej jazdy som mal výborný. Dostal som sa na čelo, ale už v prvej zákrute ma predbehol Poliak Chetnicki. V ďalšom priebehu sa predo mňa dostal aj Jakub Terešák. Poliakovi však nevydržala motorka, takže som sa dostal späť na druhé miesto a takto som došiel aj do cieľa. V druhej jazde sme sa zase naháňali s Chetnickim a Terešákom. Nakoniec som došiel tretí. S celkovým umiestnením som samozrejme spokojný.
Išlo sa mi výborne. Veľmi sa mi páčila aj trať, na ktorej sa jazdilo. Bola výborne pripravená. Jazdu som si skutočne užíval a za striebro som preto rád.
Richard Šikyňa – v kategórii Richarda Šikyňu sa na štart 125-károv postavilo 8 pretekárov spolu s ďalšími 14 jazdcami na štvortaktných „250-kách“. Všetci patria k absolútnej českej a slovenskej špičke. Mladý Slovák sa umiestnil na konečnom 3. mieste. Problémy s čipmi ho obišli, o to viac starostí mu narobila vadná zapaľovacia sviečka. Na trať sa stihol vrátiť v závere meraného tréningu a bol z toho 4. najlepší čas.
![]() |
Trať je podľa mňa najkrajšia a najlepšia v celom Česku a Slovensku. Pre mňa nebola úplne nová, pretože som tu už bol minulý rok, ale organizátori ju oproti vlaňajšku trochu upravili.
V prvej jazde mi štart veľmi nevyšiel, ale hneď v zákrute tam bol pád a mne sa to podarilo dobre obísť, čím som sa dostal na 4. miesto v „250-kách“ Zavesil som sa za jedného jazdca a asi v 20 minúte keď som ho chcel predbehnúť, som príliš stlačil prednú brzdu a spadol som. Dosť dlho mi trvalo, kým som sa vyhrabal, pretože sa mi zapichli riadidlá. To mi už viacerí ušli a preto som skončil 10., ale 4. medzi „125-kami“. V druhej jazde som bol dosť vzadu. Mal som však pred sebou Denisa Poláša a s ním som sa dlho naháňal. Potom však spadol a ja som sa už začal doťahovať na ďalšieho jazdca predo mnou. Nakoniec som došiel do cieľa nalepený na jeho zadnom kolese, 3. v „125-kách“.
S celkovým umiestnením som určite spokojný. V „125-kách“ vlastne iba začínam a je to túto sezónu moje prvé pódiové umiestnenie v Čechách. To by som však nedosiahol bez ľudí v tíme, na čele s Petrom Kolekom a trénerom Miroslavom Kučírekom. Samozrejme bez ochoty rodičov by som to robiť nemohol.
Podrobné výsledky z pretekov nájdete na: www.motocams.cz/motokros
Pridané: 16.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom. - Redakcia
- Tomáš Kohút z tímu MX Slovakia v „TOP 10“ najlepších motokrosových jazdcov sveta - Redakcia
- Tomáš Kohút na stupni víťazov aj na pretekoch v Ledeči nad Sázavou - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov - Redakcia
- Slovenský jazdec Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na majstrovstvách sveta - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na ADAC v Riede v TOP TEN najlepších jazdcov - Redakcia
- V Lokti na MS Fontanesi oslavovala titul, Šikiňa na 8. a Kohút na 13. mieste v ME EMX125 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!