Anketa:
MS v motokrose s veľkými zmenami od roku 2014 - nová trieda FIM MXGP, ale aj zrušenie MX3
ZdieľaťPridané: 25.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4701 [Šport - Motocross]
19.júna 2013 sa v sídle FIM vo Švajčiarskom meste Mies uskutočnilo rokovanie zástupcov motokrosovej komisie FIM so zástupcami promotéra spol. Youthstream a zástupcom asociácie výrobcov športových motocyklov. Na zasadnutí sa rozhodlo o dosť výrazných zmenách v systéme svetového šampionátu v motokrose, okrem iného i o zrušenie seriálu MS triedy MX3.
Od roku 2014 bez triedy MX3:
Okrem zrušenia seriálu MS triedy MX3 dochádza k premenovaniu triedy MX1 majstrovstiev sveta v motokrose na FIM MXGP majstrovstvá sveta. V uvedenej triede budú môcť štartovať motocykle kategórie 1, skupina A1 - od 175cc do 250cc pre 2-taktné motory a od 290cc do 450cc pre 4-taktné motory. V danej triede bude môcť na každom podujatí štartovať max.30 jazdcov ( v hlavnom preteku).
![]() |
Trieda MX2 majstrovstiev sveta zostáva i naďalej, pričom v uvedenej triede môžu štartovať motocykle kategórie 1, skupina A1 - od 100cc do 125cc pre 2-taktné motory a od 175cc do 250cc pre 4-taktné motory. Trieda MX2 bude obmedzená vekom pre jazdcov do 23 rokov. Majster sveta v triede MX2 si môže svoj titul obhájiť kedykoľvek pokiaľ nepresiahne stanovený maximálny vekový limit. Na podujatí bude môcť štartovať v hlavnom preteku max.40 jazdcov.
Tretím seriálom MS v motokrose budú majstrovstvá sveta v motokrose žien, ktoré sa uskutočnia v rámci vybraných podujatí MS tried MXGP a MX2.
Uvedené zmeny v systéme MS sú priamym odrazom zložitej ekonomickej situácie, ktorá sa odráža na počte štartujúcich jazdcov v jednotlivých seriáloch MS v motokrose.
Zdroj: SMF a www.motocrossmx1.com
Pridané: 25.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami - Redakcia
- Majstrovstvá sveta Cross-Country – Pharaon rely preložené na rok 2014 - Redakcia
- MXGP A ME v motokrose EMX250 a EMX300 v Holandsku - Valkenswaard 2016 - Redakcia
- Svetový šampionát MXGP s novým kalendárom 2020 - Redakcia
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
- Magická „šestka“ Richarda Šikyňa z tímu MX SLOVAKIA na MM ČR v Jiníne 2014 - Redakcia
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014 - Redakcia
- Cairoli je 7-násobným majstrom sveta v MX1! - Redakcia
- BMW K1600GT Sport a zmeny vo farbách motocyklov BMW pre rok 2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!